
Cvetje in znamka Bohinjsko
Turistična destinacija Bohinj se v novo poletno sezono podaja z blagovno znamko Bohinjsko in letos že deveto izvedbo festivala alpskega cvetja.
Bohinjska Bistrica – Na slovesnosti ob odprtju letošnjega že devetega festivala alpskega cvetja v Bohinju bodo podelili prvih 171 certifikatov »Bohinjsko/from Bohinj«, blagovne znamke lokalnih proizvodov in storitev, ki jo letos uvaja Turizem Bohinj. Kot je pojasnil direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, gre za tržno znamko, ki zagotavlja geografsko poreklo in kakovost teh izdelkov ter njihovo trajnostno naravnanost. Od marca lani so na petih ocenjevanjih ocenili 36 ponudnikov z 226 izdelki ali storitvami, od tega pozitivno 82 pridelkov in kulinaričnih izdelkov, 58 rokodelskih izdelkov ter 31 izbranih hišnih specialitet.
V nove izzive se v Bohinju podajajo tudi z Mednarodnim festivalom alpskega cvetja, ki se prične 23. maja in bo trajal vse do 7. junija: »Festival je v osmih letih prehodil bogato pot. Postal je zgled trajnostno naravnanega dogodka,« poudarja Klemen Langus in dodaja, da bodo letos poleg rednega festivalskega dogajanja, torej vodenih botaničnih in drugih izletov, pripravili tudi štiri srečanja z Bohinjci na temo festivala: »Temelj festivala je namreč sodelovanje z lokalnim prebivalstvom, ki opravi veliko prostovoljnega dela in to okolje varuje že več kot 3000 let.«
Rdeča nit letošnjega festivala je poleg varovanja in spoštovanja narave tudi stota obletnica začetka bojev na soški fronti, to obletnico bodo počastili s fotografsko razstavo Cvetje v vojni Petra Strgarja in instalacijo Živalski mrtvaški ples, ki jo na vojaškem pokopališču na Rebru pripravljajo člani društva za domače raziskave in Katarina Toman Kracina. Slednji bodo 4. junija na Rebru postavili prirejeno ikonografijo freske iz Hrastovelj z motivom mrtvaškega plesa – 7-metrsko sliko na šotorskem platnu, kjer povorko različnih živali po vojni soški pokrajini vodijo v brezno okostnjaki, ovešeni z vojaško opremo, salutira pa jim general Smrt.
Med večjimi prireditvami, ki jih je več kot 30, je posebej potrebno izpostaviti še deželo pravljic U konc' sveta so pravljice doma, ki je pravi magnet za obiskovalce, saj se je je lani udeležilo več kot 3000 obiskovalcev, še posebej družin. Po besedah vodje projekta Andreje Jensterle iz vrtca Bohinj je prireditev popolnoma brezplačna in pripravljena na povsem prostovoljni bazi, letos pa bo pripravljena že šestič: »Namen projekta je, da bi kar čim več družin doživelo Bohinj skozi legende in pravljice.«
Bohinjci so ponudili roko, tako bodo v sodelovanju z jeseniškimi partnerji enega od vodenih izletov festivala 30. maja z javnimi prevoznimi sredstvi popeljali na staro rudno pot nad Jesenice. Kot zaključuje Klemen Langus, je festival alpskega cvetja uspešen turistični produkt, s katerim pomikajo turistično sezono tudi v pomladni čas, tako so na račun festivala samo lani našteli okoli tisoč nočitev. Delavnic, vodenih botaničnih izletov in izletov opazovanja ptic se je lani udeležilo 367 ljudi, skupaj pa okoli 5300 obiskovalcev.