Mercator lani z visoko izgubo
S prodajo je ustvaril dobiček, sicer pa je leto zaključil s 44,5 milijona evrov izgube.
Kranj – »Leto 2014 bo v zgodovino zapisano kot eno najbolj prelomnih let v zgodovini Mercatorja, saj je bilo to leto poslovne, finančne in lastniške stabilizacije,« je predsednik uprave Toni Balažič zapisal v uvod letnega poročila Poslovnega sistema Mercator in Skupine Mercator, s katerim se je na torkovi seji seznanil nadzorni svet. Skupina Mercator je lani s prodajo ustvarila 2,65 milijarde evrov prihodkov, kar je 4,1 odstotka manj kot predlani. Prihodki so se ji znižali zaradi zapiranja neučinkovitih prodajnih enot, zmanjševanja prodajnih površin, spremenjenih nakupnih navad potrošnikov ter prenosa poslovanja maloprodajnih enot na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini na Konzum. S prodajo je sicer ustvarila 12,4 milijona evrov dobička, vendar pa je zaradi oslabitve nepremičnin in opreme ter nenačrtovanih stroškov, ki so nastali pri spremembi lastništva in vključitvi v Skupino Agrokor, poslovno leto zaključila z izgubo v višini 44,5 milijona evrov.
Mercator se vse bolj osredotoča na osnovno, to je trgovsko dejavnost, zato prenavlja maloprodajne enote ter prodaja dejavnosti, ki niso povezane s trgovino, in poslovno nepotrebno premoženje. Letos je doslej odprl že sedemnajst prenovljenih trgovin, aprila je prodal Pekarno Grosuplje. Začel je krepiti tudi veleprodajo, v prihodnje bo prenovil še cash & carry centre po Sloveniji. V bližini ljubljanske obvoznice načrtuje gradnjo novega logističnega centra.