
Impresija v gibanju
V Galeriji Atrij v Tržiču bo do 30. marca na ogled fotografska razstava Alegorija Lipicanca domačina Milana Malovrha.
Avtorja Milana Malovrha fotografija spremlja domala že vse življenje, od časa srednje šole pa vse do danes, ko se s tem medijem ukvarja profesionalno. Gibanje je tisti element, ki ga pri fotografiji že vseskozi privlači, zaradi česar je posegal tudi po športni fotografiji. Sodeloval je na več medklubskih razstavah, v času analogne fotografije pa se je javnosti predstavil s številnimi samostojnimi razstavami. Zadnja leta ga je snov zanesla k upodabljanju konj, z začetki v Lipici.
»Kulturno gledano je lipicanec konj, ki daje veljavo. Je simbol moči, vendar hkrati tudi simbol miline in ljubkosti.« Milan Malovrh konje predstavi v svojem bistvu – nenehnem gibanju v prostoru, kjer so popolnoma svobodni. Konji so zanj arhetip svobode, po kateri hrepenimo. V sodobnem času je človek kot ujeta žival, kljub temu da včasih živi v zlati kletki. Svoboda namreč še zdaleč ne pomeni zgolj neomejenosti gibanja, temveč je predvsem pojem, povezan z lastno zavestjo in notranjim zadovoljstvom. Konj za avtorja pooseblja eleganco, moč ter lepoto. Predvsem slednja je tisto, kar želi Malovrh pokazati drugim, hkrati pa izpostavlja dejstvo, da je lipicanec del naše dediščine. Priljubljenost dotičnega motiva izhaja iz njegovega otroštva, saj so doma imeli konja. Črede konj največkrat fotografira med njihovo pašo na travniku, za določene efekte pa potrebuje temnejšo ozadje gozda, dreves ali pa določeno lego sonca, zaradi katere fotografije oživijo v izredno močni svetlobi. K temu, da je avtor prišel do svojevrstnega vizualnega efekta na fotografijah, so pripomogle dolgoletne izkušnje in eksperimentiranje s fotografskim medijem. Malovrhove fotografije so posebne, ker konjev ne fotografira klasično, saj so bile tovrstne fotografije konjev posnete že neštetokrat. S svojim eksperimentiranjem in iskanjem različnih možnosti je našel povsem lasten slog, ki ga opredeljuje tehnika fotografiranja s tresljaji. S slednjimi na fotografiji ne izbriše sledove gibanja, pač pa le-te poudari. V kulturnem programu ob odprtju razstave v Atriju je z multivizijsko predstavitvijo sodeloval tudi vrhunski vsestranski glasbenik in umetniški fotograf Lado Jakša ter s tem še dopolnil vizualno popolnost razstavljenih del.