Dobili smo odgovore na vsa vprašanja
Razen enega – kaj točno bo avtomobile poganjalo v naslednjem desetletju.
Ženeva – Kakšni bodo avtomobili jutri, vemo, kakšni bodo čez trideset let, pa tudi. Že nekaj let zapored se na salonu avtomobilov v Ženevi zastavlja vprašanje, ki ima na koncu največji vprašaj – bodo električni avtomobili zamenjali bencinske?
Bodo! To vemo, to je napovedal že Nikola Tesla, vendar – kdaj že? Na Ženevskem avtomobilskem salonu je vsako leto moč videti avtomobilsko prihodnost. Če samo preletimo vse novosti letošnjega salona, ugotovimo, da gre vse v smer elektrifikacije vozil. In tu se potem kaj kmalu zastavi politično vprašanje, ki je še vedno na strani nafte, bencina in denarja. Evropa razmišlja električno, vendar je v tem razmišljanju osamljena. Dejstvo je, da vemo, da bomo nekoč vsi vozili avtomobile, ki jih bo poganjala zgolj elektrika, dejstvo pa je tudi, da ne vemo, kako bo do tega prišlo. In dejstvo je, da ne vemo, kdaj točno bo izumrl zadnji avtomobil, ki bo vozil na nafto. Lahko torej sklepamo, da niti tokratni ženevski avto salon ni pokazal nič novega? Pri razumevanju prihodnosti pogonov moramo upoštevati vsa ozadja. Politika se je odločila delati red pri onesnaževanju okolja, ki ga povzročajo avtomobili, zgolj v razvitih državah. To pa je premalo, nerazvitim državam je še danes to deveta briga. Vendar je politika v razvitem svetu stopila na prste pogonom na naftne derivate, jih skoraj premagala s subvencioniranjem in z ustreznimi predpisi ter tako jasno nakazala smer elektrifikacije. Ne vemo, ali bo politika vedno imela zadnjo besedo, vendar vemo, da se stvari ne bodo premikale naprej, dokler v to igro ne vstopijo najpomembnejši igralci, to pa so vsi največji proizvajalci avtomobilov. Ste opazili, kako na tem področju deluje na primer BMW? Kaj pa Toyota? Če ste opazili, da se iz leta v leto na njihovi avtomobilski paleti pojavlja vse več električnih modelov, potem niste edini, ki ve, da elektrifikacija galopira po avtomobilskem svetu.
Letos v Ženevi razstavlja kar dvesto dvajset razstavljavcev, na ogled so postavili nekaj manj kot tisoč eksponatov. Do 15. marca bo na ogled sto trideset premier in konceptnih zamisli. Na samem začetku salona pa so novinarjem predstavili že tudi izbrani evropski avto leta 2015. To je postal volkswagen passat. Organizatorji v desetih dneh pričakujejo okoli milijon obiskovalcev. Prodaja na evropskem trgu je lani porasla za 5,7 odstotka, januarja letos za 6,7 odstotka. Združenje evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) za letos napoveduje dvoodstotno rast. Lani je bilo v Evropi prodanih 12,5 milijona avtomobilov, medtem ko jih je bilo pred osmimi leti 16 milijonov. Krize torej ni več in prodaja se hitro vzpenja.
Pokazal je, da je še več takih avtomobilov, ki svoje kupce najdejo ravno med tistimi ljudmi, ki so bajno obogateli ravno zaradi nafte. Nobena skrivnost ni več, da gredo najdražji izdelki najprej v roke naftnih mogotcev. Zato lahko sklepamo, da bo avtomobile še kar nekaj časa poganjala nafta. Šalo na stran – a kljub temu moramo priznati, da nekaj resnice pa vendarle je v tej opazki. Poplave super dragih avtomobilov ni moč zajeziti. To ni uspelo niti splošni svetovni gospodarski krizi, kako naj potem to uspe organizatorju sejma, se postavlja vprašanje. Na letošnjem salonu je bilo res moč videti najboljše in najdražje, kar obstaja v avtomobilskem svetu, in zato zlahka podajamo odgovor, da navkljub »jamranju« slovenskih prodajalcev avtomobilov lahko napišemo, da svetovna avtomobilska industrija živi bolje kot kdajkoli.
Izbrali smo nekaj modelov novih avtomobilov, za katere menimo, da so še najbolj pomembni za slovenski trg. Cel kup novosti prihaja tudi k nam in prepričani smo, da jih bomo z veseljem pričakali. Prihaja nova škoda superb, novi volkswagen touran, nove mazde in opli, prihaja nova kia in nov hyundai, novi BMW-ji in novi renaulti, vsi pomembni igralci v avtomobilskem svetu so prestavili v prestavo hitrejše in kmalu nam bodo postregli z najnaprednejšimi, najzmogljivejšimi in najlepšimi vozili, kar si jih sploh lahko predstavljamo. Torej – ostane nam samo še, da varčujemo, prihranimo denar, ki ga bomo porabili za nakup nove tehnologije, ne samo novega prevoznega sredstva.