Cesta odvisna od rebalansa
Kdaj se bo nadaljevala lani ustavljena gradnja ceste v Sorico, ni znano. V državnem proračunu denarja za obnovo ni, na Občini Železniki pa upajo, da ga bo država namenila vsaj z rebalansom.
Sorica – Rekonstrukcija štirih kilometrov regionalne ceste Podrošt–Sorica se je začela že leta 2005, deset let kasneje pa dela niso še niti na polovici, so ogorčeni domačini. Še več: štiristometrski odsek, ki so se ga lotili predlani, ostaja nedokončan v makadamski obliki, saj je direkcija za ceste (po novem za infrastrukturo) zaradi pomanjkanja državnih sredstev investicijo lani ustavila. Na Občini Železniki in v Krajevni skupnosti Sorica (KS) si prizadevajo, da bi se dela na cesti, od katere je močno odvisen razvoj vasi in smučišča na Soriški planini, letos vendarle nadaljevala, na to temo pa naj bi se včeraj sestali tudi s predstavniki direkcije. »Denarja v letošnjem državnem proračunu ni, mi je pa direktor direkcije decembra v telefonskem pogovoru dejal, da upa, da jim ga bo uspelo zagotoviti z rebalansom,« pravi župan Anton Luznar. Podobno so nam pojasnili na direkciji in dodali, da še ni znano, ali bodo sredstva z rebalansom zagotovljena, za dokončanje tega odseka pa bodo sicer potrebovali še 1,6 milijona evrov.
Luznar upa, da bodo na sredinem sestanku vendarle izvedeli kaj spodbudnega. Če denarja za dokončanje ceste ne bo, bodo direkciji predlagali, naj sredstva, ki jih zagotavlja za vzdrževanje ceste, raje nameni za začasno asfaltiranje makadamskega odseka, za kar so si prizadevali že lani, a so naleteli na gluha ušesa. »Na koncu pa je vzdrževanje stalo več, kot če bi cesto začasno asfaltirali,« je opozoril. »Na ta način bi dobili vsaj normalno prevozno cesto,« se strinja tudi predsednik KS Matej Pintar. Cesta je sicer odprta za osebna vozila, tovorni in avtobusni promet pa je še vedno preusmerjen na obvoz čez Petrovo Brdo.
Župan je zaskrbljen, ker Sorica zaradi slabe ceste, dolgotrajne obnove in pogostih zapor zadnja leta nazaduje, največja škoda pa je v turizmu. Na Soriški planini opažajo 20- do 25-odstotni upad smučarjev. »Slabih cest se vsi izogibajo, šolski avtobusi po regionalni cesti do nas ne morejo, preko Petrovega Brda pa gredo neradi, ker je pot daljša. Lani smo našteli samo 15 tisoč smučarjev, na slab obisk pa sta vplivala tudi vreme in slabša kupna moč,« pravi Franc Golija, lastnik smučišča. Tudi v Gostišču Macesen je promet precej manjši, še zlasti v času zapor, poleg tega pa turisti z uporabo obvoza čez Petrovo Brdo Sorico obidejo, je pojasnil Primož Pintar, najemnik gostišča v zadružnem domu, kjer so pravkar uredili 14 sob s 50 ležišči. Tudi obisk v Groharjevi rojstni hiši upada. »Obisk šolskih avtobusov na kulturne dneve se je letno zmanjšal za več kot 1000 učencev, kar časovno pomeni praznino dveh mesecev in pol, turistični avtobusi pa vasico obvozijo daleč stran, ni jih, ko vozijo izletnike preko Škofje Loke v Bohinj in naprej na Bled. Včasih so se ustavljali vsak vikend in tudi med tednom. Namesto da bi program razvijali in nadgrajevali, ga moramo krčiti,« je pojasnil vodja Groharjeve hiše Gašper Kačar. Domačini še opozarjajo, da je nedokončani strmi makadamski odsek posebej nevaren pozimi, ko ga je težko splužiti, poleti pa grbine in udrtine ogrožajo kolesarje in motoriste, zaradi česar je bilo že nekaj nevarnih padcev.