
Kranj V pariški noči
Na letošnjem Velikem božičnem koncertu Gimnazije Kranj so mladi glasbeniki razprodano Gallusovo dvorano Cankarjevega doma v Ljubljani popeljali pod svetleče zvezde nad pariškim nebom.
Kot je zadnjih nekaj let že navada, največja dvorana osrednjega kulturnega hrama v Sloveniji vsaj za en večer v decembru postane kranjska. Veliki božični koncert Gimnazije Kranj je letos minil v znamenju Pariza in francoskih avtorjev, v prestolnico umetnosti in glamurja pa je publiko popeljalo skoraj dvesto mladih glasbenikov Velikega simfoničnega orkestra in Združenih zborov Gimnazije Kranj ter letošnjega gosta – odličnega pianista, prav tako Kranjčana, Petra Milića.
Koncertni direktor Primož Zevnik je tudi letošnji glasbeni večer 'razdelil' v dva dela: prvega, glasbeno in izvajalsko ter tudi za poslušalstvo nekoliko zahtevnejšega, in drugega 'lahkotnejšega' z odlično izvedbo Ravelovega La Valse. Že uvodna Sveta noč v priredbi Diane Novak nam je z značilno harmoniko dala vedeti, da smo v Franciji. Po Feuréjevi Pavani in čudoviti zborovski Il est né, le divin Enfant (Rojen je božji otrok), letos je zbor prvič vodila Marjeta Oblak, je že sledil prvi vrhunec večera, Ravelov Koncert za klavir in orkester v G-duru, v katerem se je predstavil tudi letošnji gost, pianist Petar Milić. Ob virtuoznosti slednjega je svojo moč pokazal tudi simfonični orkester, sicer v nekoliko zmanjšani postavi.
Pred pevskimi nastopi nas je Nejc Bečan razvedril še s priredbo filmske 'Allo, 'allo, v nadaljevanju pa so se izkazale gimnazijske vokalistke in publiko razvajale s priredbami mogoče že nekoliko pozabljenih, a toliko bolj prijetnih in s francoskim šansonom navdihujoči popevk. Ernestina Jošt, Vivien Isabel Herak Hadaš, Dina Arapović in Eva Štirn so navdušile s svojim pevskim talentom, velik aplavz pa je požel tudi mladi fantič Simon Zgonc, ki je z glasom dunajskih dečkov ob spremljavi zbora kot solist pel vsem znano Gounodovo Ave Mario. Klasični del sta plemenitila še Satiejeva Gymnopédie No. 1 za klavir, ki ji je Debussy v nadaljevanju v Gymnopédie No. 3 dodal še orkestracijo, drugi vrhunec koncerta pa je nedvomno bil Ravelov valček, La Valse. Kot da si je znameniti francoski skladatelj, eden največjih 20. stoletja, v skladbi nekoliko privoščil dunajske mojstre valčkov iz obdobja kakih petdeset let pred njim. Orkester se je pod Bečanovim vodstvom tokrat zares izkazal. Preden se je koncert zaključil z obveznim Radetzky maršem, so v tretjem vrhuncu večera v pesmi L'oiseau et l'enfant (Ptica in otrok) skupaj nastopile vse štiri solistke in poslušalcem vzbudile željo po 'še' …
Koncert je znova pokazal svojo nujnost v prednovoletnem življenju Kranjčanov. Vsaj tistih, ki smo v petek zvečer sedeli v Gallusovi dvorani. Za vse manjkajoče je bila prva priložnost doživeti Noč v Parizu že na božič, 25. decembra, ob 17.20 na TVS 2.