
Uspeh je v podrobnostih
Slovenski snovalci svetovne mobilne uspešnice Talking Tom so bili od vsega začetka zelo pozorni na vsako podrobnost, kar jim je po mnenju Andreja Remškarja iz Ekipe2, ljubljanske podružnice Outfita7, tudi zagotovilo že dve milijardi prenosov njihovih aplikacij.
Kranj – »Za uspeh ne obstaja samo en ključ, zanj je potrebnih veliko podrobnosti, ki na koncu sestavljajo dobro zgodbo,« je na 4. tehnološkem večeru Kluba študentov Kranj dejal Andrej Remškar iz Ekipe2, slovenske podružnice vse bolj uspešne slovenske globalne internetne družbe Outfit7, ki je pred štirimi leti obnorela svet z zabavno mobilno aplikacijo Talking Tom (Govoreči Tom), velikanski uspeh pa je lastnike Outfita7 z zakoncema Izo in Samom Login izstrelilo tudi med najbogatejše Slovence. Remškarju je v prostorih kranjskega OpenLaba, kjer tehnološki večeri potekajo vsakih štirinajst dni, prisluhnilo precej študentov, ki jih je zanimala skrivnost uspeha Outfita7 in njihove interaktivne aplikacije Talking Tom (in njegovih prijateljev).
Podjetje Outfit7, ki ima danes pisarne ali hčerinske družbe na Cipru, v Londonu, Ljubljani, Južni Koreji in ZDA, je leta 2010 ustanovila skupina sedmih ustvarjalnih umov in podjetnikov, ki so po nekajletnem delu za vodilni slovenski spletni iskalnik Najdi.si, katerega avtor je ravno Samo Login, iskali nove izzive. Z velikimi obeti so se lotili področja mobilne zabave. »Bili so klasični start-up z vsemi pripadajočimi težavami. V prvi pisarni so bili celo brez interneta, tedaj se je pri nas tudi zelo težko dobil iPhone. Lotevali so se različnih idej, sčasoma pa so se usmerili v interaktivne mobilne aplikacije. S prvimi aplikacijami so preizkušali, kaj uporabnike najbolj pritegne, nobena njihova aplikacija pa ni dobro funkcionirala in ni bila dobičkonosna, zato so po šestih mesecih opravili korenit razmislek. Na podlagi stalnega spremljanja, kaj se dogaja na trgu mobilnih aplikacij, in sprotnega učenja so spoznali, da se aplikacije ne obdržijo na trgu, ker niso narejene dovolj kakovostno. Novo priložnost so videli v govorečih interaktivnih aplikacijah in tako se je rodila ideja o govorečem mačku Tomu, ki se je do danes že krepko razvil in ima že nekaj inkarnacij,« je razkril Remškar, ki se je Ekipi2 kot produktni menedžer pridružil pred dvema letoma.
Ob nastanku Govorečega Toma so si njegovi snovalci postavili jasne cilje, je razložil Remškar. Izbrati mu je bilo treba všečen karakter in lasten glas, izkoristiti so želeli vse zmožnosti zaslonov na dotik. »Pozorni so bili na vse podrobnosti, stremeli so k temu, da bi aplikacija nemoteno delovala na čim več telefonih, tudi na slabših. Tako so na primer ugotovili, da Tom v avtomobilu ni delal, ker je aplikacijo motil hrup motorja. V nekaj dneh so pomanjkljivost popravili, tako da sedaj aplikacija najprej zazna hrup iz okolja in se odziva samo na glasnejše zvoke.«
Aplikacije Govorečega Toma in ostalih prijateljev iz njegove družine sta od prve objave aplikacije na spletu do oktobra letos prenesli že več kot dve milijardi uporabnikov. To pomeni odstotek vseh prenesenih aplikacij na svetu oziroma 17 prenosov na sekundo. Na mesec se z njihovimi aplikacijami igra 230 milijonov različnih uporabnikov, kar pomeni štiri do pet milijard zagonov na mesec. Največ uporabnikov imajo v ZDA, na Kitajskem, v Rusiji, Braziliji, Veliki Britaniji in Južni Koreji. K neverjetnemu poslovnemu uspehu v pičlih štirih letih je, kot že omenjeno, najbolj pripomogla njihova osredotočenost na podrobnosti. Aplikacijo so do danes razvili že v dvanajstih jezikih in tako zajeli čim širšo množico uporabnikov, saj le četrtina njih uporablja aplikacije v angleškem jeziku. Aplikacije morajo imeti visoko kakovost animacije in zvoka, morajo biti prijazne do otrok, čim bolj uporabne in preproste. »Prav zato gre vsaka aplikacija pred objavo še danes čez test uporabnikov,« je razkril Remškar.
Outfit7 danes ni več zgolj izdelovalec interaktivnih mobilnih aplikacij, saj z velikimi koraki vstopa v zabavno industrijo. Njihova osnovna ideja je narediti blagovno znamko, kot je na primer Miki Miška, ki jo lahko uporabijo v filmih, za igrače, spletne nadaljevanke, TV serije … Popularnost Toma in prijateljev je že tako velika, da se seveda na trgu že pojavljajo različne kopije, zato se v Outfitu7 vedno bolj ukvarjajo tudi s pravno zaščito svoje blagovne znamke. »Polovico posla pa danes predstavlja tudi promocija naših novih aplikacij, saj se na trgu vsak mesec pojavi deset tisoč novih aplikacij, uspe pa le redkim. Naša promocija temelji predvsem na že obstoječih uporabnikih,« je še povedal Remškar.