Usoda v rokah Herbolarie
Na Loškem odru je gostoval radovljiški Linhartov oder s predstavo Herbolaria/Rastlinjarka sodobnega mehiškega dramatika Ricarda Pereza Quitta v režiji Alenke Bole Vrabec.
Škofja Loka – Dramska predstava po domači, sicer krstni izvedbi na Slovenskem, uspešno gostuje tudi na odrih ostalih gledališč, na izvrsten odziv pa je naletela tudi na letošnjem tradicionalnem srečanju gorenjskih komedijantov. V predstavi skozi podobe treh ženskih likov Zle matere, Zle ženske in Milijonarke prepoznavamo trpko problematiko sodobnega sveta, ki je prežet z medčloveško odtujenostjo, pohlepom, begom v mamila ter z razkrhanimi družinskimi odnosi. V soočenju s skrivnostno Herbolario oz. Rastlinjarko, za katero se zdi, kot da je prispodoba sveta – pramati Gea, pa tudi Pozaba, v kateri Zlo in Dobro vladata z isto močjo, pa se razkrije vsa njihova tragika. Kot pravi dramaturg predstave Rok Andres: »Pereča vprašanja današnjega časa so zavita v včasih prostaški, včasih magičen, a vselej skrivnosten jezik. Zakaj je avtor toliko negativnih čustev položil v same ženske like? Morda prav zato, da bi skozi žensko občutljivost vzpostavil vertikalo, ki sega od zemeljskega površja v globino pekla in nekončne višave nebes.« Tri ženske, ki se soočijo s Herbolario, so sicer prepričane v smisel svoje življenjske poti, čeprav so pravzaprav le korak od dokončne lastne pogube. Prav srečanje s Herbolario, ki jo spoznavamo v njenih monologih, iz katerih veje modrost, jim še lahko vrne upanje, pa četudi prava katarza ne bo možna brez pozabe. Večplastna osebnost in dvoumna narava glavne protagonistke – je človek, rastlina, morda le materializirano nezavedno – bogati fabulativni lok same drame, obenem pa skozi eksistencialno tematiko odpre prostor transcendenci, ki (morda edina) lahko ponudi uteho.
Za brezhibnost odrskega dogajanja so poleg režiserke in prevajalke Alenke Bole Vrabec, ki je z Aleno Mehle poskrbela tudi za kostumografijo, zaslužni še dramaturg Rok Andres, scenografinja Tadeja Peternel, za glasbo je poskrbel Blaž Trček, za odrski gib Kaja Lin Avguštin, za tehnično vodstvo pa Gordana Granatir.