Kampanja Kakovost nam je blizu
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je začelo promocijsko kampanjo Kakovost nam je blizu.
Ljubljana – Ministrstvo se bo v kampanji osredotočilo na tri ključna sporočila: prvič – Slovenija ima enega od treh najboljših sistemov kontrole varnosti hrane v Evropi, drugič – v Sloveniji je kmetovanje že zaradi težjih pridelovalnih pogojev manj intenzivno in bolj trajnostno, okolju in ljudem prijaznejše, in tretjič – hrana iz naše bližine je bolj okusna in hranljiva, ker je zaužita v času dozorelosti. Kampanja bo potekala v dveh delih – prvi del se je začel 10. oktobra in se bo končal ob koncu novembra, drugi bo potekal od sredine marca do konca junija prihodnje leto. Agencija Futura DDB, ki bo vodila kampanjo, bo v tem času omogočila mleku, mesu, sadju in žitu, da sami preko televizijskih oglasov, velikih plakatov, tiskanih medijev in radia »nagovorijo« potrošnike.
Državna sekretarka na ministrstvu Tanja Strniša je ob predstavitvi kampanje pojasnila, zakaj je pomembno, da potrošniki ob nakupu preverijo poreklo izdelka, in kakšne so prednosti uživanja sezonske, lokalno pridelane hrane, še zlasti sadja in zelenjave. »Če je pospravljena v času dozorelosti, je bolj aromatična in ima višjo biološko (hranilno) vrednost – vsebuje večje količine metabolitov in vitaminov A, B, C in E. Tista, ki pripotuje od daleč, je pogosto obrana še nezrela, ko še nima razvitih vseh parametrov kakovosti, hkrati pa jo tik pred obiranjem tretirajo še s fitofarmacevtskimi sredstvi za ohranjanje svežine,« je dejala in dodala, da je za lokalno pridelano hrano značilna tudi kratka transportna pot, kar pomeni manjšo porabo goriva, manj hrupa, manj onesnaževanja zraka, manjšo uporabo embalaže.
Žal domača pridelava hrane že dalj časa ne sledi povpraševanju. Slovenija je neto uvoznica kmetijskih pridelkov in živilskih izdelkov, na leto uvozi za 1,9 milijarde evrov hrane. Stopnja samooskrbe je nizka predvsem pri zelenjavi, lani so jo uvozili 155 tisoč ton, od tega skoraj dve tretjini sveže.