
Aerodrom Ljubljana v nemških rokah
Pogodba o prodaji 75-odstotnega deleža Aerodroma Ljubljana je podpisana, novi večinski lastnik, nemška družba Fraport, obljublja dolgoročne investicije, nove zaposlitve ter razvoj potniškega in tovornega prometa.
Zgornji Brnik – Pogodbo o prodaji 2.868.116 delnic državnega Aerodroma Ljubljana so predstavniki Slovenskega državnega Holdinga (SDH) in Fraporta na Brniku podpisali v petek popoldne. Kot je dejal Matej Pirc, predsednik uprave SDH, je bila prodaja zahteven, osem mesecev trajajoč proces, v katerem so si trije potencialni kupci konkurirali vse do konca, z doseženo ceno pa so bila začetna pričakovanja presežena. Fraport je za delnico ponudil 61,75 evra, kar za 75,5-odstotni delež znaša 177,1 milijona evrov. Odkupiti nameravajo tudi deleže ostalih delničarjev, za celotno družbo bodo tako odšteli 234,4 milijona evrov. Fraport je s podpisom pogodbe dobil tudi 40-letno stavbno pravico za večino zemljišč, na katerih stoji letališka infrastruktura.
»Ljubljansko letališče ne odpira le vrat do Slovenije, ampak precej širše. Verjamemo v prihodnost Slovenije, verjamemo v prihodnost Ljubljane. Prišli smo kot dolgoročni investitor in ne zaradi kratkoročnih koristi in hitrih zaslužkov. Nakup tega podjetja je bil eden najbolj profesionalnih in preglednih procesov privatizacije in res smo veseli, da smo danes tukaj,« je po podpisu pogodbe novinarje nagovoril predsednik uprave Fraporta Stefan Schulte in nato pojasnil, da namerava Fraport na ljubljanskem letališču razvijati tako potniški kot tovorni promet in da bo njihova prva naloga zagotoviti še boljše storitve za potnike in investirati v modernizacijo terminala.
Zavrnil je namigovanja, da bi se brniško letališče pod njihovim upravljanjem spremenilo v veliko skladišče tovornih kontejnerjev. V petih letih pričakuje večje zmogljivosti za oskrbo potnikov in tovora, rast pa načrtuje tudi pri številu zaposlenih in poslovnih rezultatih, saj ima Slovenija za to odlično lego v Evropi. S povečanjem potniškega prometa bo znova aktualna tudi gradnja drugega potniškega terminala. Napovedali so tudi nadaljnje sodelovanje z Adrio Airways.
Fraport je družba z devetdesetletno tradicijo in sodi med vodilne na področju letalstva. Upravlja enega najpomembnejših letalskih vozlišč na svetu – letališče v Frankfurtu, poleg tega je lastnik ali solastnik še desetih letališč po vsem svetu.
Pričakujejo nova delovna mesta
Kaj pa od novega lastnika našega največjega letališča pričakujejo v lokalnih skupnostih in ali se bojijo povečanja tovornega prometa, smo vprašali nekaj okoliških županov. Župan občine Cerklje Franc Čebulj prodaji letališča nikdar ni bil naklonjen, je pa vseskozi podpiral gradnjo novega potniškega terminala. »Kar koli se bo gradilo, bo dobro, saj bo prineslo nova delovna mesta, ta pa še kako potrebujemo,« pravi župan, a opozarja, da nekdaj predvidena nova pista za tovorni promet v nov OPN ni umeščena. Posledice morebitnega povečanja prometa ne skrbijo komendskega župana Tomaža Drolca. »Letenje naših občanov ne moti tako zelo, če pa bomo zgradili obvoznico Želodnik–Vodice, nas tudi promet na cesti ne bo. Naša država sama žal s svojim premoženjem ne zna upravljati, zato menim, da bo letališče z novim – tujim lastnikom zadihalo na polno. To bo verjetno prineslo nova delovna mesta, zato to prodajo pozdravljam,« pravi Drolec in dodaja, da si Komenda na račun novega lastnika letališča več obeta tudi od svoje poslovne cone.
Precej bolj v skrbeh so v šenčurski občini. Kot nam je povedal župan Miro Kozelj, so vlado in upravo družbe še pred podpisom pogodbe opozorili na obstoj Civilne iniciative občanov občine Šenčur glede problematike motenja okolja zaradi preletov letal. »Doslej je veljal dogovor, da letala – če se le da, vzletajo in pristajajo z južne strani, ki je za nas manj moteča, česar se je letališče držalo, prav tako ponoči preletov ni bilo. Želimo si, da bi to upošteval tudi novi lastnik,« je še povedal šenčurski župan.