Pomembna sodna zmaga
Nova Ljubljanska banka mora po odločitvi sodišča potrošniku vrniti denar, ki mu je bil okraden z zlorabo spletne banke.
Ljubljana – Začetek zgodbe sega v december 2009, ko je eden od komitentov Nove Ljubljanske banke (NLB) pri dvigu gotovine na bankomatu opazil, da ima na osebnem računu negativno stanje. Po vpogledu v spletno banko je ugotovil, da je bilo z njegovega računa na neznani bančni račun nakazanih 5150 evrov. Naročil je blokado spletne banke, kaznivo dejanje prijavil policiji in od banke zahteval vračilo ukradenega denarja. Primer se je znašel na sodišču, pri tem pa so v banki zatrjevali, da je potrošnik ravnal malomarno in da torej ni upravičen do vračila denarja, češ da ni primerno zaščitil svojega računalnika in ni prepoznal lažne spletne strani banke. Potrošnik je – v nasprotju z banko – zatrjeval, da je imel na računalniku nameščen protivirusni program in orodje za odstranjevanje vohunske opreme. Primer se je pred kratkim razpletel z odločitvijo višjega sodišča, da mora banka potrošniku vrniti denar in mu plačati še zamudne obresti.
Pravnomočna sodba ni le zmaga oškodovanega potrošnika in Zveze potrošnikov Slovenije, ki mu je pri tem pomagala, ampak je to po mnenju odvetnice zveze Žive Drol Novak pomembna sodna zmaga za varstvo pravic potrošnikov, ki uporabljajo sodobne elektronske bančne storitve. Zveza potrošnikov je namreč že večkrat pozvala banke, da naj potrošnikom ponujajo varne načine poslovanja, v primeru nedvoumnih spletnih zlorab pa naj spoštujejo zakonska določila o odgovornosti za škodo in naj ne zavlačujejo s povračilom škode.