Kaktus na štirih kolesih
Citroën je s svojimi avtomobili vseskozi presenečal. Tudi letos bo. In to zelo.
Priznati moramo, da je bil Citroen od samega začetka drugačen avtomobil. Vedno je bil tehnološko napreden, avantgardnega videza in vedno je imel v svojem voznem parku vsaj en model, za katerega mladi danes rečejo, da je »odbit«. Tudi tokrat je oziroma bo tako. Citroen bo letos na ceste zapeljal model, imenovan Cactus. Ime je posrečeno, saj se tega avtomobila ne smeš dotakniti oziroma če se ga dotakneš, si poškodovan ti ne on … Morate priznati, da česa takega še niste doživeli pri avtomobilih, kajne?
Najprej poglejmo dolgočasno stran avtomobila, kot so motorji, ki se skrivajo pod cactusovim pokrovom. Sicer vsega Francozi še nočejo razkriti, a zagotovo se že ve, da ga bodo poganjali sodobni dizelski z že znano tehnologijo BlueHdi in sodobni bencinski motorji PureTech. Pri slednjih bomo najbolj veseli litrskega trivaljnega turbo motorja z oznako e-THP in 91 kenji ter 1,2-litrskega e-THP. »Šparovček«, 99-konjski BlueHDI pa bo na sto kilometrov porabil samo 3,1 litra goriva in v zrak izpustil le 82 gramov CO2 na prevoženi kilometer.
In vendar, motorji so Citroenova stalna poslastica. Cactus je nekaj povsem drugega, kot smo bili do zdaj vajeni, ne samo pri Francozih, ampak pri prav vseh proizvajalcih »serijskih« avtomobilov. Cactus je lahek, tehta le 965 kilogramov, kar je celih dvesto kilogramov manj od klasičnega C4. V dolžino meri 416 centimetrov, kar se bere kratko, vendar ima 258-litrski prtljažnik in čisto dovolj prostora za potnike.
Cactusova notranjost je presenečenje številka dve. Klasičnih merilnikov in gumbov za upravljanje ne boste našli. Vsepovsod so samo digitalni merilniki in LCD-ekrani sredi armature, ki ima sedem »narisanih gumbov« občutljivih na dotik, s katerim naredimo vse, kar hočemo za večje ugodje med vožnjo, kar pomeni, da upravljate navigacijo, telefonijo, spletne storitve, večpredstavnost, klimatizacijo, elektronska pomagala, glasbo … Torej tisti, ki obvladate pametne telefone, boste zlahka prikimali, ko vas bodo spraševali, ali imate tudi pametnega cactusa.
Če smo začeli s presenečenjem številka dve, potem je treba nekaj poudarka nameniti presenečenju številka ena. To presenečenje sploh ni presenečenje, ker se drugačnost vidi že iz letala. Presenečenje je že, da so tak avto sploh naredili, pogled nanj pa to presenečenje samo še podaljša v začudenje in potem naprej v občudovanje. Ne pretiravam, poglejte si priložene fotografije in morali si boste priznati, da česa podobnega še niste videli. Sicer Citroen Cactus C4 je avtomobil in marsikaj smo že videli, vendar morate za tega priznati, da ga gledate malce dlje časa. Cactus se tako imenuje zaradi svojih blazinic, ki so narejene iz termoplastičnega poliuretana, poimenovanega AirBumps, kar bi lahko prevedli v nekakšne zračne mehurje ali žepke, ki blažijo udarce! Da, prav ste prebrali, blažijo udarce. Blazinice so namreč nameščene povsod tam, kjer najprej »obutamo« svoj novi avto. Nameščeni so na vrata točno v tisti višini, na kateri butnemo v zid ali v preblizu parkiran drug avto, okoli luči točno na višini, kjer najprej pritisnemo »nevidni« stebriček ali količek, na odbijačih, na katerega najprej nehote »naslonimo« svojega lepotca. Zračni mehurji ublažijo udarec in se po nekaj trenutkih vrnejo v svojo prvotno obliko; delujejo kot krasen zračni odbijač, ki ga je zelo težko uničiti. Torej, konec bo skrbi glede »obutanja« avta in »škrabanja« po »plehu«.
Cene nam še ni uspelo izvedeti niti pri prodajalcih, ki bodo prvi v svoje salone zapeljali Citroenovega posebneža. Šušlja se, da bo meril v nižji cenovni razred, če boste zadovoljni z osnovno ponudbo, ki vsebuje seveda osnovno opremo. Če si boste zaželeli tehnične presežke, pa bo cena še vedno presenetljivo ugodna! Kaj to pomeni, nam ni uspelo izvedeti niti približno, tako, da mi ne zamerite, ker ne morem pripisati niti »cca«. Slišati je tudi govorice, da so pri Citroenu s C4 Cactusom uvedli tudi nekaj novih načinov lastništva, ki pa v Sloveniji najverjetneje še ne bodo na voljo prav kmalu. V Franciji ga bodo lahko plačevali glede na prevožene kilometre ali pa se odločiti za plačevanje mesečnega obroka, ki bo vseboval vse stroške razen goriva, torej vse servisne storitve in zavarovanje. Francozi so se zgledovali po telefonski ponudbi, kakršno poznamo tudi pri nas. S tem hočejo doseči, da bodo stroški lastništva vsaj za 20 odstotkov nižji kot pri klasičnem avtomobilu tega razreda.
C4 Cactus bo v Sloveniji na voljo jeseni in takrat bomo zvedeli tudi, kako poceni ali kako drag bo. Za zdaj se tolažimo s francoskimi obljubami, da bo cena ugodnejša, kot pa vsi pričakujemo. Junij in julij sta meseca, ko bomo lahko tudi v Avtohiši Kranj oddali prednaročilo za novi Cactus …