Ogorčeni kmetje zaprli cesto
Fizične zapore dostopov do poljskih in gozdnih poti na avtocestni priključek Brnik, zaradi katerih so v petek slabih pet ur protestirali prizadeti kmetje, ostajajo tudi po včerajšnjem sestanku na prometni inšpekciji v Kranju.
Brnik – Okoli petdeset kmetov iz Vogelj, Voklega in Šenčurja je v petek s traktorji in osebnimi vozili protestno zasedlo avtocestni priključek Brnik, ki ga je Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) pred kratkim obnovila. Darsovci so namreč po odločbi prometne inšpektorice 17. aprila s kupi zemlje zaprli dostope do vseh poti, ki se navezujejo na priključek. Jezni kmetje trdijo, da nekateri sedaj sploh nimajo dostopa do svojih njiv in gozdov, obenem pa opozarjajo na 15. maj, ko se izteče rok za spravilo iglavcev iz gozdov po žledu, česar pa sedaj ne morejo izvesti. Na neprijavljenem protestu so vztrajali kar štiri ure in pol in ves čas zaman čakali na sogovornika z Darsa ali s prometnega inšpektorata. Včeraj so se nato v Kranju vendarle sestali s prometno inšpekcijo, a brez uspeha. »Čakamo še na Dars, da najde nekoga, s komer se bomo lahko pogovarjali,« je po včerajšnjem sestanku povedal Aleš Puhar z Občine Šenčur.
»Do približno desetih parcel kmetje trenutno sploh ne morejo dostopati, še več jih mora sedaj narediti tudi deset kilometrov velik krog, da se pripeljemo do svojih njiv,« je povedal vogljanski kmet Franci Tičar.
Kot je dodal Tičar, sicer tudi predsednik Krajevne skupnosti Voglje, pa tudi do njiv, do katerih se lahko dostopa po drugih poteh, ne morejo pripeljati kombanjev. »Državna inšpektorica je zahtevala zaprtje vseh dovozov do avtocestnega priključka, ne da bi sploh pomislila, kako bomo sedaj dostopali do njiv in gozdov, niti nas ni na to prej opozorila. Za nameček je bila v zadnjih dneh za nas dosegljiva,« je dejal. »Še cerkljanski župan Franc Čebulj naj se odloči zasuti dostope na njihovo cesto, pa se bomo do parcel lahko pripeljali le z letalom,« je jezno pristavil.
Na protestu je bil prisoten tudi šenčurski župan Miro Kozelj. »Občina kmete podpira pri njihovem protestu, saj Dars ni našel niti toliko časa, da bi o zaprtju poljskih poti kakor koli vnaprej obvestil občino ali kmete. Pri tem pa ugotavljamo, da niti avtocesta niti priključek nimata ne gradbenega ne uporabnega dovoljenja. Kako lahko predstavniki države zaprejo lastnikom edini dostop do njihovih gozdov, obenem pa zahtevajo, da gozdove pospravijo do 15. maja,« je bil do ukrepa inšpektorice in Darsa kritičen župan. Janez Sušnik, občinski svetnik in tudi sam lastnik gozda ob tej cesti, pa je izrazil razočaranje nad ignorantskim odnosom prometnega inšpektorata in Darsa, ki se za pozive kmetov sploh ne zmenita. »Precej bolj pametno bi bilo, če bi inšpektorica prišla na naš protest in se z nami pogovorila ter odredila, da se začasno, do končnega spravila lesa iz gozdov, poti spet odprejo. Potem pa bi že našli dolgoročno rešitev za dostope do naših njiv in gozdov.«
Na Darsu so na naše vprašanje odgovorili, da je bilo uporabno dovoljenje za navedeni odsek avtoceste, katerega sestavni del je tudi priključek Brnik, izdano v začetku leta 1986. Razložili so, da je prometna inšpektorica pri izrednem pregledu pred velikonočnimi prazniki obnovljenega priključka Brnik ugotovila, da se nanj navezuje več nelegalnih gozdnih in poljskih poti, za katere ni soglasij s strani upravljavca ceste. Ker tako stanje lahko škoduje cesti ali ogroža, ovira ali zmanjša varnost prometa na njej, je zahtevala fizično zaprtje dostopa nelegalnih poti do priključka. Nejevoljni kmetje odgovarjajo, da so vse njihove poti vpisane v kataster in so v uporabi že najmanj sto let. »Te poti je pravzaprav pred tridesetimi leti presekala avtocesta in njen priključek. Kljub temu pa smo vse poti tudi po dograditvi avtoceste normalno uporabljali, ne pomnim pa, da bi se zato na tej cesti zgodila prometna nesreča,« je dejal eden od kmetov. Tudi na Policijski upravi Kranj so nam pojasnili, da priključek Brnik do sedaj ni bil problematičen z vidika prometne varnosti.