
Presek avantgarde
Kranj – V galeriji na Pungertu je na ogled pregledna razstava avantgardnega likovnega ustvarjalca Živka Kladnika. Retrospektiven pregled Kladnikovega bogatega ustvarjalnega opusa na enem mestu predstavi presek avtorjevih temeljnih ciklusov, ki izvirajo še iz sedemdesetih, ko je Živko Kladnik s Francijem Zagoričnikom ter Nejčem Slaparjem oral ledino domače nove avantgarde. Namreč njihova skupina Studio Signum je s kombinacijo literarno-likovnih komponent, v katerih odsevajo principi futurizma, dadaizma in nadrealizma, osebno izpovedne prvine povezala z družbenokritično angažiranostjo. Kladnik ostaja zvest ready-made tehniki, ki se poslužuje reciklaže oz. vključevanja odvrženega gradiva v likovne objekte. Ti imajo obliko kolaža, kreativnega postopka združevanja izrezkov iz časopisov in revij, fotografij, plakatov in fotokopij, pa tudi lastnih risarskih in slikarskih intervencij, s katerimi avtor proizvede neločljiv preplet podob in besede – nove likovne organizme, ki kličejo po kritičnem razmisleku ter moralni odgovornosti nas samih, če želimo (p)ostati subjekti svobode. »Novi vsebinski in formalni odnosi med posameznimi komponentami krepijo vsebinski učinek celote, vselej pa je prisotna avtorjeva osebna angažiranost in njegov odziv na aktualna dogajanja,« je o Kladniku dejal umetnostni zgodovinar in kritik Damir Globočnik. Na odprtju razstave sta bila prikazana dva tematsko povezana filmska projekta avtorja Primoža Jenka. Žitno polje je projekcija, ki prikazuje segmente iz bivanjske poti žitnega klasja ter kompleksno eksistencialno dialektiko, povezano z njo, medtem ko je projekt Tišina dvojine pretresljiva zgodba mladega para, ki ju ločijo vojne vihre. Kladnikova razstava v kombinaciji z Jenkovimi videi bo na ogled tudi v kranjski Mestni hiši, kasneje pa tudi v Ljubljani ter v Pragi.