
Brez radarja boljša varnost
V Bohinju se je število prometnih nesreč zmanjšalo, čeprav z radarjem niso merili hitrosti.
Bohinjska Bistrica – Medobčinskemu redarstvu Bleda in Bohinja se je s februarjem pridružila še občina Železniki, redarje pa letos čaka tudi začetek uveljavljanja plovnega režima na območju Bohinja, kjer je do sedaj vladala anarhija. Po besedah vodje inšpektorata Primoža Laha bodo plovni režim pričeli izvajati na »mehki način« – z opozarjanjem. »Gre za obsežen problem in tudi za zelo radikalno spremembo glede na preteklost. Pričetek reševanja problematike je bil že v letu 2012, in sicer z vidika shranjevanja plovil na obali Bohinjskega jezera. Tedaj je bilo ugotovljenih 51 kršitev, večine lastnikov pa nismo mogli ugotoviti. Lani jih je bilo le še 12, torej je opozarjanje zaleglo. Ko smo sporna plovila tudi odstranili, je to bilo še dodatno opozorilo, da gre zares.«
Največ težav redarjem v Bohinju še vedno povzroča napačno parkiranje, predvsem v poletnem vrhuncu sezone, ko se na območje Bohinja zgrinja veliko število obiskovalcev. Tako so redarji zabeležili kar 1776 primerov parkiranja zunaj označenih parkirišč ter 906 primerov izogibanja plačilu parkirnine. Po besedah Primoža Laha največ težav beležijo na območju Ribčevega Laza in ob cesti proti slapu Savica. »Lani se je kot odlična ideja izkazalo parkirišče v Ribčevem Lazu nasproti hotela Kristal, kjer je Turizem Bohinj omogočil parkiranje z brezplačnim avtobusnim prevozom do jezera. Parkirišče je bilo odprto ob hudih obremenitvah, s tem pa se je močno zmanjšal pritisk na območje jezerske sklede.« Kot je še dejal Lah, se tudi lani niso mogli izogniti primerom vroče krvi in neprimernega obnašanja do redarjev, čeprav njihov cilj ni sankcioniranje oziroma polnjenje občinskih proračunov, temveč predvsem zagotovitev normalnega pretoka prometa.
»Ko ljudje pridejo v naravo, nekateri ne spoštujejo ničesar, postanejo nesramni, grozijo. Nesramni so tudi tedaj, ko redarji le poskušajo zgolj zagotoviti pretočnost prometa,« je še dodal župan Franc Kramar. Zanimiva je tudi ugotovitev redarjev, da se je število nesreč zmanjšalo, čeprav z radarjem niso merili hitrosti, milejše pa so bile tudi posledice, saj smrtne žrtve na območju Bohinja ni bilo.