Spar posloval z dobičkom
Poslovni rezultati družbe Spar Slovenija v lanskem letu so bili boljši od leta poprej, ključ do uspeha pa vidijo v stabilnosti in dolgoročni strategiji ter logistiki, ki so jo lani še izpopolnili.
Ljubljana – Spar Slovenija je v lanskem letu ustvaril 727,3 milijonov evrov prometa, kar je za skoraj sedem milijonov evrov več kot leto poprej.
»Poslovali smo nekoliko bolje od tega, kar smo načrtovali. V teh zahtevnih tržnih razmerah je to zelo velik uspeh, ki kaže na to, da je Spar zelo stabilno podjetje brez večjih nihanj. Kupna moč pri nas še vedno pada, na kar smo se vsi skupaj že navadili, ugotavljamo pa, da nam je tržni delež narastel in to jemljemo kot veliko spodbudo za naprej,« je na letni novinarski konferenci družbe povedal generalni direktor Spar Slovenija Igor Mervič in poudaril, da ključ do tega uspeha ni v velikem prilagajanju pač pa v dolgoročni strategiji, ki ji v družbi sledijo že triindvajset let. O višini dobička sicer ni želel govoriti, je pa dejal, da je skladen z rastjo prometa. Lani so imeli za 27 milijonov evrov investicij. Med drugim so nadaljevali širjenje prodajne mreže, saj so odprli novi dve trgovini, dve pa še prenovili. V letošnjem letu so že odprli poslovalnico v Škofji Loki, v kratkem jo bodo v Laškem, do konca leta pa nameravajo še kakšno, a vseh načrtov direktor novinarjem še ni želel izdati. Leto 2013 so zaključili z devetdesetimi trgovinami, od tega 77 trgovinami Spar in 13 megamarketi Interspar. V podjetju je bilo ob koncu lanskega leta zaposlenih 4329 delavcev.
Med pomembne naložbe lanskega leta štejejo tudi povečanje svojega distribucijskega centra za suhi program, ki zdaj obsega že 47 tisoč kvadratnih metrov. »Z lastno distribucijo lahko zdaj v svoje trgovine dostavimo že preko sedemdeset odstotkov vsega blaga, to pa nam omogoča bistveno večjo kontrolo nad kakovostjo artiklov,« je še poudaril Mervič in med drugim dodal, da so zelo zadovoljni tudi s Spar Plus kartico, ki jo ima že preko 700 tisoč Slovencev, da se je za zelo uspešno izkazala njihova lastna pekarna, zato bodo v prihodnje v proizvodno linijo investirali še več, v zadnjih letih pa so močno okrepili tudi lastno blagovno znamko.
Tudi lani so uresničevali svoj poglavitni cilj zagotavljanja čim širše ponudbe izdelkov slovenskega porekla in s tem spodbujanja domačega gospodarstva. V primerjavi s prejšnjim letom so potrojili število podpisanih pogodb za dobavo sadja in zelenjave in zdaj sodelujejo že z več kot petdesetimi slovenskimi pridelovalci in kmetijskimi zadrugami. Predstavili pa so tudi novost na področju mesa. Z Mesninami Žerak in Kmetijsko zadrugo Ptuj so podpisali dvoletno pogodbo, ki bo na policah Sparovih trgovin povečala delež slovenskega mesa.
»Skozi vsa leta delovanja je naše glavno vodilo zadovoljstvo naših kupcev in tako bo tudi v letošnjem letu. Obenem pa verjamemo, da šteje vsako dobro delo, zato bomo tudi v prihodnje z družbeno odgovornimi akcijami pomagali lokalnemu okolju, v katerem delujemo,« pa je Igor Mervič dejal o načrtih za letošnje leto.