Vodičani siti težkega prometa
Svetniki občine Vodice, ki v imenu prebivalcev Kamniške ceste od države zahtevajo omejitev tovornega prometa, so s sklepom izglasovali, da bodo pristojnega ministra čakali le še mesec dni, sicer bo Občina cesto zaprla. Ministrstvo: rešitev bi bila le obvoznica, a denarja zanjo ni.
Vodice – Prebivalci Kamniške ceste v Vodicah še vedno zaman opozarjajo na nevzdržne razmere, ki jih občutijo zaradi gostega prometa s težkimi tovornjaki, ki dnevno vozijo iz Poslovne cone Komenda in to po cesti, ki takšnemu prometu nikdar ni bila namenjena.
Občinski svetniki so novembra že sprejeli sklep, naj ministrstvo prepove promet vozil o osno obremenitvijo nad 7,5 tone, in podprli napoved domačinov, da bodo cesto demonstrativno zaprli. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je reševanje problematike prepustilo Direkciji za ceste, tam pa so v svojem odgovoru Občini med drugim zapisali, da so promet na celotnem odseku ceste Moste–Vodice že prepovedali za vozila z osno obremenitvijo, večjo od osmih ton, da bodo poostrili nadzor in pogosteje tehtali tovorna vozila in da zahtevana prepoved ni mogoča, saj vzporedne ceste enakih ali boljših tehničnih lastnosti po njihovo ni.
Rešitev bi bila obvoznica
»Dejansko bo rešitev prinesla šele izgradnja povezovalne ceste Želodnik–Mengeš–Vodice, katere investicijo vodi Dars. Po naših poizvedovanjih je trenutno zaradi pomanjkanja finančnih sredstev investicija ustavljena,« so še pojasnili na Direkciji za ceste. Iz načrtov ministrstva je razbrati, da je gradnja omenjene obvoznice mimo Vodic predvidena šele v obdobju med letoma 2020 in 2030. »Nikakor se ne strinjamo, da primerne vzporedne ceste ni, dokaz za to smo videli ob sanaciji Kamniške ceste, ko je tudi tovorni promet po obvozu normalno tekel. Zakaj se mora z zaporo ukvarjati civilna iniciativa, če pa imamo Občino, da se bori za svoje ljudi v težavah. Ni res, da denarja ni. Ko je stvar dovolj nujna, se denar vedno najde,« je bil odločen svetnik Anton Kokalj, ki je skupaj s preostalima dvema svetnikoma iz NSi tudi predlagal, da se problematika Kamniške ceste z novimi sklepi umesti na marčevsko sejo občinskega sveta. Tone Logar je opozoril, da se bodo razmere še poslabšale, saj bodo ob Kamniški cesti zgradili štiri stanovanjske hiše in bo tovornega prometa še več, zato je – ker naj na občinski upravi ne bi našel posluha – odstopil kot predsednik sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. Maksimilijan Alfirev je dejal, da bi bilo cesto najbolje kar čez noč zapreti s traktorji, Anton Kosec pa, da bi si bilo dobro pridobiti izkušnje v mestih, kjer so z zaporami cest že bili uspešni, denimo v Škofji Loki.
Pritisk bodo še stopnjevali
Župan Aco Franc Šuštar je nezadovoljne svetnike (in tudi nekatere občane, ki so se udeležili seje) skušal pomiriti s pojasnili, da Občina niti za hip ni prekinila pošiljanja dopisov pristojnim institucijam, da bodo pritiske v prihodnje še stopnjevali, da bodo razmislili o tožbi zoper državo in da zaporo tudi osebno podpira, ne zdi pa se mu primerno, da jo organizira Občina Vodice. A svetniki so na koncu izglasovali prav to. Zahtevo o prepovedi težkega tovornega prometa naj se pošlje pristojnemu ministru, če pa ta v tridesetih dneh zahteve ne bo izpolnil, naj zaporo Kamniške ceste organizira Občina Vodice.