Nikoli dokončano
V Galeriji Prešernovih nagrajencev za likovno umetnost so odprli razstavo del akademskega slikarja Tuga Šušnika.
Ko bomo vse tja do konca aprila vstopali v Galerijo Prešernovih nagrajencev za likovno umetnost v Kranju, nas bodo očarala velika platna, katerih vsebino nedefiniranih oblik zdaj dopolnjujejo zdaj določajo mnogotere in pogosto tudi nenavadne barvne kombinacije, avtorja akademskega slikarja Tuga Šušnika. Na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je študiral v sedemdesetih letih, po končani specialki pa se je eno leto izpopolnjeval tudi na Pratt Institute v New Yorku. Zadnjih deset let je Tugo Šušnik redni profesor na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, trenutno pa poučuje predmet risanje in slikanje na oddelku za slikarstvo. Imel je šestdeset samostojnih razstav in sodeloval na sto osemdesetih skupinskih razstavah doma in v tujini. Že leta 1977 je prejel študentsko Prešernovo nagrado, dvajset let kasneje pa še nagrado Prešernovega sklada za pregledno razstavo v Moderni galeriji v Ljubljani.
Navdušen ob prijetnem povezovanju s kranjsko galerijo, je Robert Inhof, direktor Galerije Murska Sobota, ki je sodelovala pri postavitvi tokratne razstave, med drugim povedal, da je Šušnikov likovni svet živih barv neke vrste nasprotje črno-belih »dokumentarnih« barv. Njegov likovni svet prinaša veselje, človeka poživlja, slike pa zaživijo v avtorjevi brezsramni intenzivnosti. »V Šušnikovem delu se odraža tudi njegovo odraščanje v Londonu in v New Yorku. V šestdesetih letih je v newyorškem Central parku v živo spremljal skupine Jefferson Airplane in Grateful Dead. Za slednje je bilo značilno, da so svoje skladbe na koncertih vsakič odigrali drugače. Gradili so na spontanih improvizacijah. Tudi za Šušnika je njegova slika, ki je poslana na razstavo, samo čvrsto formalno in pomensko ogrodje, ki mu služi za nadaljnja improviziranja. Ne le opus, tudi njegova posamična slika ni nikoli dokončana.« Njegove slike so živ organizem, zato nekatere kasneje tudi preslika. Pri Šušniku lahko govorimo o več obdobjih, ki so po kvaliteti in izvirnosti izdelane zaključne faze, in o številnih vrhunskih delih, ki vedno znova pričajo o tem, da je slikar edinstven mojster modernizma; modernizma, ki ga na podlagi vzorov vedno nadgradi in s tem ustvarja svojstvene upodobitve. Kot sam pravi, se nikoli ni predal tiraniji sloga, njegov imperativ pa je stalna sprememba in soočanje z neznanim.
»V Kranju sem razstavljal pred kakimi dvajsetimi leti v dveh takrat osrednjih galerijah in lahko rečem, da se s to razstavo stik z mestom nadaljuje. Galerija Prešernovih nagrajencev je zelo razgibana, zato sem potem, ko sem dobil načrt le-te, skrbno izbral, katera dela bom razstavil,« o razstavi razmišlja Tugo Šušnik in dodaja: »Tako smo se potem skupaj odločili, da predstavim predvsem dela iz devetdesetih let, ko sem prejel skladovo nagrado, in najnovejša dela, nastala po letu 2000.«
V okviru razstave je na ogled tudi film Amirja Muratovića, ob razstavi pa je Tugo Šušnik za zbirko Galerije Prešernovih nagrajencev za likovno umetnost podaril delo Brooklyn Bridge, ki je sicer na ogled v nadstropju galerije.