Švicarska avtomobilska meka
Nevtralno ozemlje je najboljše za zbir vseh svetovno najpomembnejših avtomobilističnih znamk. Švica nima nobenega svojega avtomobila, ima pa prostor, kamor zvabi skorajda ves avtomobilistični svet.
Ženeva – Letošnji, že 84. Ženevski avtomobilistični sejem je zopet privabil vse, ki kaj pomenijo v štirikolesnem svetu. Kar 110 tisoč kv. metrov razstavnih površin, rezerviranih za 250 različnih znamk, devetsto avtomobilov z vsemi možnimi variacijami enakih modelov. Obiskovalec dobi občutek, da je en teden premalo, da bi videl prav vse, da bi se naužil vseh novosti in vsega blišča.
Letošnjih novosti je ogromno. Za Slovenijo je prav gotovo najpomembnejša novost Renaultov novi Twingo. Da. Zato, ker ga bodo delali v Novem mestu. Novi Twingo pa je tudi pritegnil največ pozornosti, saj so v Renaultu organizirali pravo skrivnostno predstavitveno kampanjo. Uspelo jim je brzdati ter držati v skrajni negotovosti ljubitelje avtomobilizma po celem svetu. Do prvega dne ženevskega sejma je bil avto viden samo na desetih fotografijah, ki so jih v svet poslali iz tovarne.
Tako kot smo pričakovali, je letošnji sejem ves v znamenju naprednih tehnologij, varnosti, avtonomne vožnje in elektrike. Avtomobilistični novinarji ne trobimo zaman, da naši avtomobili postajajo štirikolesni računalniki.
Ste vedeli, da že obstaja avto, ki se vozi brez voznika. Verjetno se boste vprašali, zakaj bi človek potreboval tak avto? Ne gre za hec, gre za tehnologijo, ki bo prav kmalu dostopna vsem nam. Seveda bodo zopet tisti z debelo denarnico v rahli prednosti, ampak prav kmalu bo prišel dan, ko bomo imeli vsi take avtomobile, ki nam jih ne bo treba voziti. O tem pa obširneje v kaki drugi številki Gorenjskega glasa.
Vrnimo se na sejem. Na sejem vseh sejmov, med lepotice in lepotce na bencin in elektriko in med lepotice v visokih petkah, pomanjkljivo oblečene, vendar nepogrešljive spremljevalke avtomobilov. Varnost, udobje, praktičnost, varčnost, lepota so poglavitni opisi tistih, ki ciljajo na široke množice. Malčki, najmanjši avtomobili so vroča roba, sploh, če so na elektriko, takoj za njimi pa tiste dvoživke med džipi in osebnimi avtomobili, ki slišijo na ime SUV. Vrnil se je luksuz in vrnili so se športniki, mišičasti, nabildani zelo ploščati in nizki potratniki goriva in denarja. Ampak, proizvajalci vedo, kaj mladim voznikom manjka, zato so se pojavili »nizkocenovni« športniki, ki so že postali trend bogate mladine celega sveta.
Fotografije z Ženevskega avtomobilističnega sejma povedo več kot pa besede.