Mesto spet polno avtomobilov
V članku pod gornjim naslovom (GG, 21. 1. 2014) je bilo zapisanih nekaj ocen o prometni ureditvi v mestnem jedru, ki narekujejo odgovor in pojasnilo.
Trditev, da naj bi bilo v mestnem jedru Kranja vedno več parkirišč, ni točna. Število vseh označenih parkirnih mest se je po obnovi trgov in ulic zmanjšalo za približno 25, čeprav strokovna ocena, ki jo je oktobra lani naročila MO Kranj, kaže, da za potrebe mestnega jedra v tem trenutku primanjkuje okoli dvesto parkirnih mest. Če je občina v proračunu za leto 2014 našla kar 190 tisoč evrov za gradnjo parkirišč v drugih krajevnih skupnostih, za KS Center velja prav nasprotno: tu se parkirna mesta ukinjajo.
Podatki, ki bi potrjevali zapisano oceno, da je v mestnem jedru »vedno več prometa«, nam niso znani. Četudi bi to bilo res, se je treba vprašati, kaj pravzaprav želimo. Če je cilj, da so hiše naseljene, poslovni prostori napolnjeni in da mesto ne propada, se bo treba sprijazniti z določeno količino prometa; nič drugače ni v drugih predelih Kranja, kjer nihče ne zapira cest z argumentom, da je na njih »vedno več prometa«. Razumljivo je, da ima javnost raznolike poglede na to, kaj je sprejemljivo za mestno jedro, zato smo si predstavniki interesnih skupin v starem Kranju vseskozi prizadevali za razumen kompromis, ki bo zadovoljil potrebe stanovalcev in poslovnih subjektov po neovirani dostavi in čim boljši dostopnosti poslovnih prostorov za njihove stranke, pa tudi interese priložnostnih obiskovalcev, ki jih praviloma motijo avtomobili na najbolj izpostavljenih delih trgov in ulic. Menimo, da smo se takšnemu kompromisu približali, kar potrjuje tudi v GG 3. 1. 2014 objavljena anketa, po kateri je na vprašanje, ali ste zadovoljni z ureditvijo prometa v starem mestnem jedru, 63 odstotkov Kranjčanov odgovorilo pritrdilno.
Stališče, da je problem brezplačna dostava, ker je dovoljena od 4. ure zjutraj do 19. ure zvečer, zavračamo kot zavajajoče. Brezplačna dostava je omejena na vsega 30 minut med 4. in 19. uro in je nujno potrebna za normalno delovanje mesta. Pretekle izkušnje kažejo, da je poleg zapiranja parkirišč pri Čebelici in ob Likozarjevi ulici prav časovno omejevanje dostave na jutranje ure mestnemu jedru povzročilo največjo poslovno škodo: samo v letih 2008 in 2009 se je izpraznilo nekaj deset poslovnih prostorov, praznjenje pa se je nadaljevalo tudi v naslednjih letih, ko je dostopnost mesta otežilo izvajanje obnove trgov in ulic.
Vsa prizadevanja za oživitev mestnega jedra bodo neuspešna, če se bo nadaljevala dosedanja praksa nenehnega spreminjanja prometne ureditve. Spremembe vnašajo negotovost v pogoje poslovanja in prebivanja ter zmedo med obiskovalce, ki ne vedo, ali lahko zapeljejo v mesto, za koliko časa, ali je parkiranje brezplačno itd. V tem trenutku mestno jedro ne potrebuje vnovičnih sprememb prometne ureditve, temveč predvsem čas in stabilno poslovno okolje, v katerega bo mogoče privabiti nove podjetnike.
Dr. Aleksander Pavšlar, predsednik Sveta KS Center,
Margareta Vovk Čalič, predstavnica trgovcev v delovni skupini MO Kranj za oživitev starega mestnega jedra,
Grega Šivic, član delovne skupine MO Kranj za oživitev starega mestnega jedra