SAAB se je vrnil
Po dveinpolletnem premoru so spet začeli izdelovati najbolj znan švedski avtomobil.
Leta 2011 se je zaradi bankrota družbe ustavila proizvodnja Saabovih avtomobilov.
Novi lastniki prihajajo iz Kitajske in Japonske. Združili so se v podjetje National Electric Vehicle Sweden s sedežem v Hongkongu. Prvi model Saab 9,3 je iz tovarne v Trollhättanu zapeljali v prvih dneh decembra. Priljubljena znamka s severa je spet na cesti in tako navdušila veliko lastnikov, zaljubljencev v to legendarno avtomobilistično znamko tudi v Sloveniji. Iz tovarne prihajajo informacije, da se poleg limuzinskega modela že delajo tudi karavanske in kabrioletne različice modela 9,3. Za zdaj pa še ne vemo, ali bo v proizvodnji tudi priljubljeni Saab 9,5. Saab je bil od leta 1989 v lasti General Motorsa, zato je bila različica 9,5 delana z večino sestavnih delov Opla Insignie. Kljub kvaliteti in prepoznavnosti pa lastnikov prodajne številke niso zadovoljile oziroma so bili delno zadovoljni le z prodajnim letom 2006. Zaradi težav izpred slabih treh let v Saabu ne dajejo nobenih izjav glede obsega proizvodnje.
Saabove avtomobile je vseskozi spremljal naziv: avto izobražencev. Avto intelegentnih ... To ni iz trte izvito, kot pravimo, ampak je bilo naslonjeno na zanimive statistične podatke, ki pravijo, da so se saabi na trgih Evropske unije najbolje prodajali med visoko izobraženimi ljudmi. Kar šestdeset odstotkov kupcev naj bi torej imelo visoko izobrazbo, kar je še enkrat več kot pa na primer pri Mercedesu in BMW-ju.
Saabova zgodovina se je uradno začela pisati leta 1947, vendar se je vse skupaj začelo že v leto 1921, ko je bilo ustanovljeno podjetje Svenska Aero AB (SAAB). Glavni kapital so prispevala nemška podjetja iz letalske industrije, ker pa po Versajski pogodbi v Nemčiji niso smeli proizvajati vojaške opreme, so to delali na severu pri Švedih.
S proizvodnje letal na proizvodnjo avtomobilov so prešli takoj po drugi svetovni vojni. Prve modele avtomobilov so delali kar letalski konstruktorji, ki niso imeli prav nobenih izkušenj. Od 17 konstruktorjev sta celo samo dva imela vozniški izpit. Prvi serijski Saab 92 je na ceste zapeljal že leta 1949.
Nova stara tovarna trenutno zaposluje okoli šeststo delavcev. V primerjavi s številko tri tisoč zaposlenih, kolikor jih je delalo prej, je ta številka majhna, vendar obetavna. Saab ima dobre lastnike, dobro proizvodnjo, znanje in izkušnje, zato z veseljem pričakujemo njihove nove modele tudi na naših cestah.