Dovoljenja odnesla Žlendra
Kdo je odgovoren, da so v skoraj vsaki četrti avtošoli prodajali potrdila o opravljenih programih varne vožnje, naj bi pokazal izredni nadzor na direktoratu za promet in agenciji za varnost prometa.
Kranj – Nedavno policijsko razkritje domnevnih zlorab pri izdaji vozniških dovoljenj je v petek terjalo prvo »žrtev«. Bojan Žlender je namreč ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela obvestil, da iz osebnih razlogov nepreklicno odstopa z mesta v. d. generalnega direktorja direktorata za promet ter predsednika sveta agencije za varnost prometa. Minister je Žlendrov odstop sprejel z razumevanjem, podrobnosti pa ni želel pojasnjevati. Dejal je le, da so zanj ljudje nedolžni, dokler se jim ne dokaže nasprotno. V. d. direktorja agencije z varnost prometa Igor Velov še vedno uživa njegovo zaupanje, saj je Velov na tem položaju kratek čas, je še dejal Omerzel.
Na agenciji (in direktoratu) so sicer uvedli izredni nadzor, Velov pa je ob tem dejal, da je tudi Žlendrov odstop zagotovil, da bo nadzor potekal nemoteno in neobremenjeno. »Da se bo na koncu videlo, kdo je kaj narobe naredil in kdo bo moral prevzeti odgovornost,« je pristavil Velov in poudaril, da se nepravilnosti nanašajo na obdobje pred njegovim prihodom na čelo agencije. Policija je do konca oktobra ovadila 26 oseb, osumljenih 483 kaznivih dejanj, ki naj bi med drugim prodajali vozniške izpite. Policisti so tudi ugotovili, da se je pri dodatnih programih varne vožnje mladih voznikov v najmanj 1200 primerih izdalo potrdilo o opravljeni vožnji, čeprav je ni bilo, pregledujejo pa še 1600 zadev. Žlender je že prejšnji teden priznal, da so o kriminalistični preiskavi sumov zlorab na agenciji za varnost prometa vedeli že v letu 2011, ministrstvo pa od začetka 2012. Ker pa so presodili, da bi s svojimi akcijami in ukrepi lahko rušili postopke zbiranja dokazov, se zanje niso odločili, je še pojasnil.
Na Žlendrove besede se je najbolj kritično odzval sekretar komisije za preventivo in vzgojo v cestnem prometu pri AMZS Robert Štaba, ki je dejal, da gre za človeka, »ki zaradi sleherne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji ponoči ne bi smel spati, če je kot prvi skrbnik vedel, da se to dogaja že dve leti«. Kar se je namreč zgodilo na področju vozniških izpitov in programov varne vožnje, je po njegovem mnenju nedopustno in hud udarec vsem, ki delajo na področju varnosti v cestnem prometu. »Ne samo da je nekdo v državi to omogočil, to je nekdo nemo spremljal dve leti,« je povedal.