Peko pospešuje prodajo
Tržiško obutveno podjetje se bolj odločno podaja na zahodnoevropske trge, v Sloveniji in Srbiji pa vpeljuje model prodaje prek franšiznih prodajaln.
Tržič – »Proizvodnja v Peku teče z občasnimi prekinitvami, bistveno je, da imamo pripravljeni kolekciji jesen-zima in pomlad-poletje ter se pripravljamo že na kolekcijo za prihodnjo jesen in zimo,« o poslovanju pravi predsednik uprave Slavko Despotović. Če je bil Peko še pred meseci na robu preživetja, je danes nekoliko bolje. Še vedno se pojavljajo vsakodnevne likvidnostne težave, vendar zaposleni z optimizmom gledajo na spremembe, ki bi lahko z nekaj sreče Peko v letu dni pripeljale do črnih številk.
Trudijo se in poravnavajo obveznosti, stanje se malenkostno izboljšuje. Tudi pri izplačilu plač, kjer so bile letos zamude pri izplačilu kar dveh plač, v torek pa so zaposleni dobili akontacijo za september, preostanek bo (skupaj s prispevki) nakazan do konca meseca. Veliko optimizma bo potrebnega tudi pri nastopu na bližnjem sejmu v italijanski Gardi, saj želijo prodajne poti oziroma tradicionalne trge z območja držav nekdanje Jugoslavije razširiti na trge zahodne Evrope (Avstrija, Švica, Nemčija, Nizozemska in druge), kjer že imajo izkušnje in tudi dobro ime.
Večja sprememba se obeta z vpeljevanjem prodaje prek franšiznih prodajaln. »Dve smo že odprli, dve novi bomo v kratkem, hkrati smo uvedli tudi štiri regionalne pospeševalce prodaje,« o novi miselnosti, ki zapoveduje boljšo prodajo in hkrati nižje stroške oziroma ločitev maloprodajne mreže s proizvodno-razvojnim delom Peka, pove predsednik uprave. Tako so v Ljubljani odprli outlet prodajalno, ki se je brez velike najave dobro prijela, prav kmalu bodo znova odprli vrata (prek franšize) tudi v BTC.
»Ena od možnosti je, da trgovine prevzamejo zaposleni, ki jih bodo tudi upravljali, v zameno pa bi se obvezali, da bi od nas odkupili določeno število parov čevljev Peko. Ti seveda ne bodo več ekskluzivni na policah, čeprav bodo prodajalne še vedno nosile naše ime,« razloži Despotović. O možnosti prodaje trgovin, ki jih ima Peko sedaj v lasti, ne razmišlja, češ da gre za zdaj zgolj za ločitev poslovanja proizvodnje in trgovine ter maloprodaje. Zelo podobno naj bi oblikovali prodajo tudi v Srbiji, kjer je Despotović pred meseci Peko Beograd poslal v stečaj.
Pojasni tudi, da zmanjševanje števila zaposlenih ne bo rešilo Peka, z nekaj spremembami, torej boljšo prodajo, zmanjševanjem zalog in tudi prodajo poslovno nepotrebnih nepremičnin pa bi lahko v letu dni že dosegli boljše poslovanje. »Sejati moramo naše ime, kvalitetne in lepe usnjene čevlje, da bi lahko čez čas tudi želi,« je v trdo delo in optimizem zazrt Slavko Despotović.