Modrijanov Knjigokup
Knjigarna Modrijan, Knjigokup, oktober 2013, Ljubljana, Trubarjeva cesta 27, www.modrijan.si
»Nekatere stvari so nam samoumevne in se jih zavemo šele takrat, ko jih ni več. Knjigarne so v tej kategoriji. Vemo, da so 'tam', da čakajo na naš obisk, da ponujajo kupe knjig, a to še zdaleč ne pomeni, da jih zato vsake toliko časa tudi obiščemo in tam kaj kupimo. Kako živijo, koliko knjig prodajo, kako vpliva nanje gospodarska situacija, to vse so vprašanja, s katerimi se podrobneje ne ukvarjamo. Dejstvo pa je, da če jih ne bomo obiskali niti mi niti kdo drug, ne bodo mogle delovati in biti še naprej svetla točka v kulturni krajini posameznega mesta. – Predstavljate si, da se knjige preselijo povsem v spletni svet in večja slovenska mesta ostanejo brez knjigarn. Kako bi izgledala? Kam bi po nove slikanice in knjige peljali svoje otroke in/ali vnuke? Kje bi se v miru usedli ter prelistali novo knjigo ljubega avtorja? Kam bi se odpravili na predstavitev dela, ki se na tak ali drugačen način osebno dotika tudi vas? To so vprašanja, ki si jih ne zastavljamo, dokler se v obliki dejstev ne pojavijo pred nami. – Nekaj takega se je zgodilo v ameriškem mestu Nashville. Amazon je zmanjšal število kupcev v zidanih knjigarnah. Borders je zaprl svojo verigo. Manjše knjižne verige so ugotovile, da ne poslujejo dovolj dobičkonosno. Imele so dobiček, vendar niso imele dovolj dobička. In tako so se Nashvillčani nekega marčnega jutra leta 2011 zbudili brez knjigarn v mestu (govorimo o ožjem delu mesta z nekaj sto tisoč prebivalci, na obrobju je v okviru primestnih trgovskih centrov še vedno obstajal Barnes & Noble) …«
Gornji odlomek je iz knjižne revije Bukla, iz članka Knjigarne vračajo udarec, napisal ga je urednik Samo Rugelj. V nadaljevanju pove, kako so se tri meščanke Nashvilla odločile, da vrnejo udarec, ki so ga meščanom zadale velike knjigarne. Odprle so svojo in ta je postala zelo uspešna … Rugljev članek sem prebral v Knjigarni Modrijan, kamor so nas prejšnji četrtek povabili na »delovni zajtrk z novinarji«. Predstavili so nove izdaje iz bogatega programa založbe Modrijan in veliko prodajno akcijo Knjigokup. V njej sodeluje cela vrsta slovenskih založb, ki so izbrane naslove ponudile po zelo ugodnih cenah. Direktor založbe Branimir Nešović, gorenjski rojak iz Poljan nad Škofjo Loko, je s sodelavci predstavil svoj pogled na založniške in knjigotrške reči, jaz pa vas vabim, da obiščete Modrijanov Knjigokup, ki traja še do 19. oktobra. Knjigarne živijo od prodaje knjig in če jih ne bomo obiskali mi (knjigoljubi), kdo jih bo?