
V Gorenji vasi začeli graditi obvoznico
V sredo je postalo pravnomočno pred mesecem dni izdano gradbeno dovoljenje za gradnjo obvoznice Gorenja vas. Vrednost naložbe je 2,3 milijona evrov, glavnino bo financiral evropski sklad za regionalni razvoj.
Gorenja vas - Obvoznica Gorenja vas je eden od odsekov na četrti razvojni osi, ki iz Ljubljane prek Škofje Loke, Gorenje vasi in Cerknega vodi na severno Primorsko. Postopek javnega naročanja je minil brez zapletov, ki so se jih bali, ker imajo slabe izkušnje pri razpisih za obvoznico v Škofji Loki, je na četrtkovi novinarski konferenci v Gorenji vasi povedal direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko. »Pogodbeni rok za dograditev je februar 2015, pričakujem pa, da bodo dela končana še prej,« je dejal Gregor Ficko in pohvalil občino Gorenja vas - Poljane, ki je pri obvoznici učinkovito pomagala z občinskimi prostorskimi načrti.
Obvoznica Gorenja vas je eden od sedmih projektov gradnje obvoznic v Sloveniji, vrednih 67 milijonov evrov. Gorenjevaško po besedah vodje projekta Irene Zore Willenpart štejejo med srednje zahtevne, obsega pa traso nove obvozne ceste v dolžini 618 metrov, ureditev dveh križišč, podporne in protipoplavne zidove na desnem bregu Poljanske Sore, dve avtobusni postajališči, površine za pešce in kolesarje in druge spremljajoče objekte. Ker gradnja poteka po območju Nature 2000, bodo uredili cevnie propuste za prehod dvoživk pod cestiščem.
Župan občine Gorenja vas – Poljane Milan Čadež je obnovil kronologijo tega za Poljansko dolino ključnega projekta, ki se je začel z občinskimi prostorskimi načrti pred štirimi leti, nadaljeval z odkupi zemljišč, pridobivanjem gradbenega dovoljenja in gradnjo krožišča na začetku (ali na koncu) obvoznice. Avgusta letos so pridobili gradbeno dovoljenje, v sredo je to postalo pravnomočno in gradbeni stroji že lahko zahrumijo. Naložba bo občanom prinesla izboljšanje prometne varnosti, preusmeritev tranzitnega prometa iz naselja na obvoznico in izboljšanje bivalnih razmer, je poudaril župan Čadež.
Za škofjeloško obvoznico, kjer je spodletelo že več poskusov razpisov za izvajalca del, pa nam je Gregor Ficko včeraj povedal, da je ravno danes tretji poskus izbire izvajalca. »Veliko presenečenje bo, če spet zadnji hip pred odpiranjem ponudb ne bomo doživeli pritožbe,« je dejal Ficko. »Če pade še tokratni poskus, bo saga v zvezi s škofjeloško obvoznico končana. Evropska sredstva bodo izgubljena in če bomo hoteli gradnjo nadaljevati, bo morala država zagotoviti lastna sredstva, kar bi ob številnih drugih državnih projektih pomenilo odložitev gradnje za nadaljnjih deset do petnajst let.« Ob tem je prva faza obvoznice (v vasi Suha) že končana in čaka na uporabno dovoljenje, za gradnjo predora pod Stenom in cestne trase od izhoda iz predora proti Zmincu pa doslej ni uspel noben poskus izbire izvajalca. Ficko pravi, da tudi državni organi nimajo posluha za rešitev tega problema, kjer je »katastrofalna zakonodaja o javnem naročanju pravo gojišče možnih malverzacij in manipulacij«. Zaradi tega država izgublja milijone, tudi tiste, odobrene iz evropskih virov. Če torej pade še današnji razpis, investitor ne bo uspel v dveh letih dokončati gradnje, kot je načrtovano, če še želimo zanjo črpati evropski denar.