Razgled z vrha na Blejsko jezero

Vrh nad Zatrnikom

Hotunjski vrh (1107 m) - Zatrnik je bilo v mojem otroštvu priljubljeno družinsko smučišče, idealno za učenje vijuganja po belih strminah. Danes osamljeno smučišče ponuja drobno "piko za udret" turnim smučarjem.

Pred meseci, ko se je začenjala turnosmučarska sezona, mi je znanec omenil, da sta z ženo smučala s Hotunjskega vrha. »Od kod?« sem nevedno vprašala. »Nad Zatrnikom; Hotunc in Barjanca. Pravzaprav tudi dve žičnici, ki sta nekdaj delovali na Zatrniku. Fino za privajanje na začetku sezone. Pa še plazovito ni.« Nekako mi je Hotunjski vrh celotno sezono ostal na seznamu vrhov, ki bi jih bilo lepo obiskati. Primerna nedelja z že precej visokimi temperaturami je v zgodnjih urah postregla sicer z rahlo gnilo smučarijo, a važno je bilo biti zunaj, na svežem zraku, v dobri družbi.

Zapeljemo se proti Pokljuki in na ovinku, kjer je Zatrnik, parkiramo. Parkirišče ima urejeno le gostilna na levi strani, torej, če parkiramo tam, se spodobi, da ob vrnitvi naredimo nekaj »kšefta«. Upam, da je snega še toliko, da lahko smuči nataknemo že pri avtomobilu. Predlagam, da krenemo proti žičnici Barjanca in se začnemo počasi vzpenjati po levem kraku smučišča. Gremo mimo ene od lesenih hišic; vzpon ni strm, pravzaprav je prav lagoden. Ko pridemo do vrha smučišča, lahko po snegu (zdaj ga verjetno ni več!) nadaljujemo naprej do planine na nadmorski višini 1184 m. Skratka, na vrhu smučišča zavijemo levo in nadaljujemo po cesti, dokler ne pridemo do gozda, skozi katerega se spet začnemo vzpenjati. Ko smo zunaj gozda, se nam na levi strani odpre fantastičen razgled na triglavsko kraljestvo; kot v nizu se pokažejo Debela peč, Draška vrhova, Triglav … Nadaljujemo za malenkost strmejši vzpon, ki se konča pri zgornji postaji žičnice Hotunjski vrh. Že pred štirinajstimi dnevi je bil vrh kopen, zato torej peš do vrha. Kljub izjemno nizki nadmorski višini vrh nagradi s čudovitim razgledom na Blejsko jezero. Škoda le, da skala spredaj delno zakriva otok. Za res čudovito fotografijo bi bilo treba na vrh priti pozno popoldne, kajti razgled je v smeri vzhoda. Z vrha se čudovito vidijo Begunjščica, greben Smokuškega vrha, Dobrča, Kriška gora s Tolstim vrhom, Storžič, zadaj pa se napoveduje in kaže mogočna Kočna.

Variant smučanja do izhodišča je precej. Za najbolj zahtevne je dober spust kar pod vlečnico, precej strmo, sicer. Mi bomo od vrha vlečnice odsmučali en ovinek do dokaj strmega smučišča. Po smučišču uživaško smučamo do spodnjega smučišča, kjer zavijemo desno in prismučamo naravnost do gostilne ob cesti.

Če nam ta vzpon ni dovolj, se lahko povzpnemo tudi do vrha žičnice Barjanca. Zatrnik je resnično idealno nekdanje smučišče za učenje turnega smučanja na različnih snežnih podlagah. Ko je v visokogorju zaradi novozapadlega snega velika nevarnost plazov, je tukaj pršič, kjer se človek lahko nauči smučanja po pršiču ali pa smuča po poledenelem, po gnilem … Hotunc načeloma nikoli ne razočara.

Snežna podlaga je v tem času žal že skopnela oziroma je končno skopnela, a kljub temu je vrh vreden obiska zaradi lepega razgleda, vijuganje bo pa v poštev prišlo spet v prihodnji sezoni.

Trajanje: 1 uro in 30 minut
Zahtevnost: 1 zvezdica

Kronika / četrtek, 14. maj 2020 / 13:37

V lokalu kradel denar

Kamnik – V soboto okoli 19.30 so kamniške policiste obvestili o drzni tatvini v enem od gostinskih lokalov na območju Kamnika. Zaposleni so namreč pri tatvini dvesto evrov gotovine zalotili 33-letn...

GG Plus / nedelja, 7. maj 2017 / 19:09

Pogled v anatomijo Otroštva

Mnogi smo prebrali roman Otroštvo, za katerega je pisatelj Miha Mazzini dobil nagrado kresnik 2016. Tu pa si lahko preberete še nekaj avtorjevih razlag, ki omogočajo globlji vpogled v anatomijo tega r...

Cerklje na Gorenjskem / nedelja, 7. maj 2017 / 19:07

Pohodnikom podelili priznanja

Na Kmečkem turizmu Pri Mežnarju so 1. maja že dvajsetič podelili priznanja najvztrajnejšim pohodnikom na Štefanjo goro. Največ pohodov, kar 362, je imela Tončka Vrtač z Visokega.

Bohinj / nedelja, 7. maj 2017 / 16:32

Bohinjski Hotel Jezero že skoraj nared

Ribčev Laz – V hotelu Jezero, ki ga je petega januarja letos prizadel hud požar, deloma pa so ga odprli za turiste že konec februarja, potekajo zadnja obnovitvena dela. »Vse poteka zelo hitro, stan...

Gospodarstvo / nedelja, 7. maj 2017 / 16:30

Odkupne cene mleka

Kranj – Po podatkih Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja so mlekarne marca letos za mleko, dostavljeno v mlekarno ter s 3,7 odstotka maščobe in 3,15 odstotka beljakovin, plača...

Gospodarstvo / nedelja, 7. maj 2017 / 16:28

Elektronsko vročanje odločb

Kranj – Finančna uprava (Furs) postopoma širi nabor dokumentov, ki jih zavezancem vroča elektronsko preko sistema eDavki. Od 3. maja, dalje jim je začela elektronsko vročati tudi dokumente, izdane...