Pospeševalnik idej in dela
V Razvojnem centru IKT Kranj so v sklopu ITime+ pospeševalnika idej razglasili zmagovalca - podjetje Obelisk oziroma idejo o lažjem spletnem nakupovanju. Zmagovalci so prejeli 20 tisoč evrov.
Kranj - Zanimivi projekti, ki so jih predstavili finalisti pospeševalnika idej ITime+, naj bi postali stalnica Razvojnega centra IKT v Kranju oziroma novih natečajev, ki bodo sledili v prihodnjih letih. Sodelujoči so zelo ambiciozni, član komisije Andraž Logar takšno zagnanost pogreša na ravni države, kako nadaljevati, pa se je spraševal drugi član Aleš Špetič: »Manekenke gredo uspet v Milano ali Pariz, avtomobilski oblikovalci v Nemčijo, Italijo ali na Japonsko, internetna podjetja pa morajo v San Francisco. No, tudi pri nas imamo dobro okolje za posel, a če želiš uspeti, rabiš najboljše okolje.«
Sodelujoči so predstavili rešitve za povzetek besedil ali kompresor besedil, kjer s pomočjo programa (spletne storitve) besedilo smiselno skrčijo na petino originala. Tu je tudi ideja učenja preko portala ali inštruktor preko spleta, pa ideja učinkovitega organiziranja/rezervacije športnih aktivnosti, ali pa razpoloženjska lučka, ki reagira na kakovost zraka v prostoru. V sklopu pospeševalnika idej so prestavili tudi univerzalno tipkovnico za vse jezike, nova je tudi aplikacija za pregledno uporabo zdravstvenih storitev.
Komisijo prepričal Obelisk
Petčlansko komisijo, vodil jo je Bojan Dremelj, ki od vseh pričakuje nadaljevanje dela, razvoj idej in priložnosti, pa je prepričalo novonastalo (start-up) podjetje Obelisk. Ta s svojim orodjem omogoča prijaznejšo nakupovalno izkušnjo na prodajnih spletnih mestih. »Še januarja je bila naša ideja zelo sveža,« je v imenu petih sodelavcev podjetja, vsi so Gorenjci, začel pogovor Klemen Peternel: »Naša želja je povezati agente ali upravljavce spletnih strani in njihove obiskovalce, kupce. S tem vtičnikom, ki ga integrirajo spletne trgovine, omogočamo, da z obiskovalcem komuniciramo na enostaven način.«
Pojasnjuje, da se spletno nakupovanje bistveno ne bo spremenilo, bo pa lažje, s tem dostopnejše še za širši krog kupcev. Danes je komunikacija večinoma urejena tako, da kupec ob nastopu težave ali vprašanj pokliče na telefonsko številko, ki je na spletni strani spletne trgovine. »Obiskovalec sprašuje informacije in kako zaključiti nakup, agent mu na drugi strani odgovarja na pamet. Mi smo vključili ikono, prek katere se takoj povežeta kar prek računalnika, agent takoj ve, kaj je obiskovalca zanimalo v preteklosti, katero ponudbo je pregledoval, in mu zato tudi lažje pomaga. Vidi celo zaslon kupca in mu s svojo miško pokaže kako naprej,« razloži Peternel.
V nekaj mesecih je peterica kolegov zgoraj opisano idejo zelo nadgradila, pridobili so prve, testne stranke, določili poslovni model in tržno strategijo. Fantje pojasnjujejo, da razvoj nikakor še ni zaključen, veliko poudarka bodo sedaj namenili marketingu (tudi s pomočjo 20 tisoč evrov nagrade) in se bolj resno pogovorili najprej s slovenskimi kupci, nato se bodo podali tudi do tujih spletnih trgovcev. »Naš trg je ves svet, nimamo omejitev. Do največjih slovenskih spletnih trgovin smo že prišli, razvijamo se naprej, nato gremo do tujih trgovcev,« še pove vodja projekta Klemen Peternel, v podjetju pa so še direktor Darko Bodnaruk, Gašper Juhant, Urban Sedlar in David Klemenc. Kot zapisano zgoraj, ekipa danes išče marketinškega strokovnjaka.
Manjkajo jim družboslovci
Med 46 prijavljenimi projektnimi idejami se jih je sicer sedem prebilo v finale, zmagovalec je seveda lahko le en. »Izbrali smo projekt z največ potenciala, kjer smo opazili največji napredek,« je o zmagovalcu povedal Aleš Špetič, Andraž Logar pa vsem finalistom svetoval, da naj v svoje delo vključijo več družboslovcev: »Manjkajo oblikovalci, ekonomisti, filozofi, arhitekti in drugi, torej tisti, ki jih v glavnem zadnja leta zaničujemo, pa vendar so bistvo vsakega tima, saj tehnični pogled ni dovolj.«
Antonio Sfiligoj iz investicijskega sklada je vesel napredka, ki so ga izpeljali sodelujoči v nekaj mesecih, saj so projekti že v fazi, ko se splača vlagati: »Manjka vam marketinških in prodajnih znanj, potrebujete vodjo, ki bo znal prodajati.« »Vsi imajo ambiciozne cilje in veliko volje in kar je najbolj pomembno, na koncu so predstavili funkcionalen izdelek,« je zadovoljen Dremelj. Zmagovalca je razglasil Iztok Lesjak, direktor Tehnološkega parka Ljubljana, in ob tem dejal: »Vsi ste junaki, le en bo heroj. Vsi ves čas tekmujemo: za konkurenčnost, za kupce, za eksistenco.« Tudi Obeliks bo moral še dolgo tekmovati in se dokazovati.