Flisar v družbi Rokovnjačev
Teden slovenske drame se je končal z dramatičnim zapletom. Po nočnem vlomu ukradeni denar je šel v neprave roke, česar pa za nagrade zagotovo ne bi mogli trditi.
Kranj - Osrednje priznanje, nagrado Slavka Gruma za leto 2013, je prejel eden najbolj »izvažanih« slovenskih avtorjev Evald Flisar za besedilo Komedija o koncu sveta. »Besedilo je farsa o farsi, znotraj katere je še ena farsa,« je med drugim v obrazložitvi zapisala strokovna žirija: »Z izvirno skonstruirano zgodbo in spretno izpisanimi dialogi, ki so polni aforizmov ter inteligentnih besednih iger, se Komedija o koncu sveta na svež način ukvarja z najbolj žgočimi globalno-lokalnimi temami ter nam živo odslikava domače in tuje stanje duha …« Letošnje Grün-Filipičevo priznanje za dosežke v slovenski dramaturgiji je prejel Vili Ravnjak, katerega delo je neločljivo povezano tako s praktično kot teoretično dramaturgijo, obe pa z Dramo Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru, ki jo je dolga leta vodil. Vili Ravnjak je eden tistih dramaturgov, ki v sebi združujejo tako rekoč vse različne kvalitete tega velikokrat nerazumljenega in včasih spregledanega poklica.
Po lani nekoliko slabšem odzivu je na letošnjem natečaju za mlade dramatike med seboj tekmovalo dvanajst del. Podelili so jo dvema besediloma oziroma avtorjema. Izstopali sta igri Inventura avtorice Vesne Hauschild in Sen 59 Tiborja Hrsa Pandurja. Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo tekmovalnega programa, v katerem smo videli devet predstav, je prejela predstava Rokovnjači avtorskega dvojca Miha Nemec – Nejc Valenti v koprodukciji Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj. »Miha Nemec in Nejc Valenti ter njuna uigrana igralska in umetniška ekipa so z novo avtorsko predstavo nedvomno eden od vrhov sedanje produkcije slovenskega gledališča,« beremo v obrazložitvi: »Rokovnjači so sveža in inovativna adaptacija istoimenske Jurčič–Kersnikove literarne predloge in odličen primer sodobne obdelave besedila, ki je po dolgih desetletjih na odru znova zaživelo v vsej svoji aktualnosti in družbenokritičnem potencialu. V konkurenci za nagrado občinstva so bile vse predstave iz tekmovalnega, spremljevalnega in mednarodnega programa. Najvišjo povprečno oceno občinstva 4,9 pa je prejela predstava Kladivo ali pinceta? Simone Hamer v produkciji KD Integrali in Gledališča Glej.
»O letošnjem festivalu lahko govorimo s presežki – od števila predstav in spremljajočih dogodkov, števila obiskovalcev, do mednarodne udeležbe in odmeva,« je med drugim ob zaključku povedala direktorica PG Kranj Mirjam Drnovšček in v duhovitem tonu dodala, da je bil festival tako odmeven, da so se celo tatovi odločili, da minulo noč obiščejo gledališče in naredijo zaključek tedna še bolj dramatičen.«