Najbolj prepoznavni komplet bobnov lanskega poletja. Nagrajeni oglasni plakat za Jazz kamp Kranj 2012. (Foto: Publicis)

Proste roke in možgani

Plakat Naj živi improvizacija, s katerim je bil oglaševan lanski Jazz kamp Kranj, je pred dnevi prejel nagrado za dosežke v zunanjem oglaševanju Outstanding 2012.

Oglasna akcija za Jazz kamp Kranj s plakatom Naj živi improvizacija si je v konkurenci 165 plakatov lani objavljenih v Sloveniji prislužila prvo nagrado na natečaju Outstanding. Gre za nagrado, ki jo za dosežke v zunanjem oglaševanju podeljuje podjetje Europlakat, naš največji ponudnik zunanjih oglasnih površin. Za razliko od klasičnih oglaševalskih festivalov, na katere ustvarjalci svoja dela prijavijo, tu presežke poiščejo na ulici med resničnimi deli oglaševalske industrije. Žirija pregleda vsa dela, ki so bila v koledarskem letu objavljena na enem od zunanjih medijev. Letošnja žirija je v petih tekmovalnih kategorijah ocenila več kot 500 del. Plakat Jazz kamp 2012 je zmagal v kategoriji Obveščanje in ozaveščanje.

»Letos smo v žiriji izpostavili tri kriterije. Poleg kreativne presežnosti še relevanco do medija in odgovornost do javnega prostora v odnosu do estetske, oblikovne in izvedbene vrednosti del. Zmagovale so rešitve, ki so preproste, a presenetljive, ki delujejo hitro in izzovejo reakcijo pri ljudeh,« je povedal Mitja Petrovič in o nagrajenem plakatu dodal: »Ti principi vrednotenja so veljali tudi v kategoriji, v kateri je tekmoval »Jazz kamp«. Konkurenca je bila močna, saj gre za oblikovalsko verjetno najmočnejšo kategorijo, v kateri najdemo tudi plakate za glasbene, festivalske, filmske in gledališke dogodke.«

Pod oglasno akcijo so se podpisali: kreativni direktor Gal Erbežnik, art direktor Kristijan Andoljšek, oblikovalec Primož Kos, tekstopisec Robert Bohinec, celotni projekt pa sta vodila Urška Ilc in Jernej Lipar. »Do zmagovalcev žirija pride s tajnim glasovanjem in je izbor na koncu stvar matematike. Plakatu je pet od šestih članov žirije dalo najvišjo oceno 10, pri čemer se je Mitja Petrovič, kreativni predsednik in partner agencije Publicis, tudi predsednik letošnje žirije, glasovanja vzdržal,« je povedala Urška Ilc.

In kaj so avtorji z oglasom (na fotografiji) želeli povedati? Kot je dejal tekstopisec Robert Bohinec, so se soočali s problemom, da ljudje še vedno zaznavajo jazz kot nekaj zahtevnega, nepoznanega in dolgočasnega. Zato so si postavili vprašanje: »Kaj je jazz?« Wikipedia pravi, da ga je težko definirati, a je improvizacija zagotovo ena njegovih ključnih prvin. Kampanje so se lotili tako, da so improvizacijo predstavili na ljudem zanimiv način. »Na sredino Prešernove ulice v Kranju smo postavili klavir in s skritim jazz bandom čakali na prvega mimoidočega, ki si bo upal pritisniti na njegove tipke. Ko jih je ta pritisnil, je band začel z improviziranim igranjem in priredil pravo atrakcijo za radovedne oči in ušesa mimoidočih …«

Bobni na plakatu so pravzaprav različno velike konzerve na drobnih žičkah. Kako je nastal ta unikatni komplet bobnov? »Ker ne delamo nikoli nič na pol, smo tudi sami v slogu jazza dosledno improvizirali,« odgovarja art direktor Kristijan Andoljšek in v duhovitem tonu nadaljuje: »Sanjalo se mi ni, kaj točno potrebujem, zato sem nabavil goro pločevink s hrano ter mnogo preveč metrov žice. Na improvizirani delovni mizi sem začel odpirati pločevinke, hrano pa sem stresal na različne krožnike. Luknjal sem pločevinke in zvijal žičke s kleščami. Po treh urah so bili bobni izdelani. Tudi pri fotografiranju sem nalašč sledil improvizaciji. Bobne sem osvetlil z delovnimi lučkami, ki sem jih nabral po pisarnah na Publicisu. Od doma sem privlekel še amaterski fotoaparat, ki je dober samo za na morje, in posnel še fotografijo za oglase. Bobni so še vedno pri nas v pisarni, na njih se da celo igrati. Takih projektov bi si želel še več. Imeli smo proste roke in proste možgane. Ob vseh norih rokih in zahtevah naročnikov je danes v oglaševanju to prava poslastica za kreativce.«

V agenciji Publicis oglase za Jazz kamp oblikujejo že šesto leto. »Krasno je sodelovati z naročnikom, ki tako zaupa naši strokovnosti in omogoča, da uresničimo svoj kreativni potencial,« je mnenja Urška Ilc, ki je prepričana, da se sad sodelovanja odraža tudi v večji prepoznavnosti festivala tako med sponzorji kot splošno javnostjo ali povedano drugače, v porastu števila obiskovalcev in ugleda festivala.« S tem se strinja tudi Grega Grašič, ki skupaj z bratom Primožem in sodelavci v podjetju Gramus organizira vsakoletni Jazz kamp: »Odkar za vizualno podobo skrbi ekipa iz Publicisa, ima Jazz kamp tudi premišljeno in prepoznavno celostno podobo. Tako organizatorji kot publika ali moji naključni znanci in mimoidoči v Kranju se vsako leto sprašujemo, kaj bo pa letos na plakatu? Publicis vsekakor pomembno pripomore k odmevnosti in prepoznavnosti Jazz kampa Kranj.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / petek, 7. julij 2017 / 12:08

Katre so štiri slikarke

Škofja Loka – Danes, v petek, 7. julija, ob 19. uri bo v Sokolskem domu odprtje razstave štirih slikark Barbare Demšar, Barbare Kastelec, Agate Pavlovec in Martine Štirn. V preddverju bo na ogled r...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / ponedeljek, 18. marec 2013 / 07:00

Anketa: Predstavili lokalne jedi

Potuj z jezikom je letošnja tema že 27. festivala Turizmu pomaga lastna glava. Na turističnih tržnicah v Kranju so gorenjski osnovnošolci v torek in četrtek predstavili tipične lokalne jedi v svojem n...

GG Plus / ponedeljek, 18. marec 2013 / 07:00

Prepriča že sam okus

Ob zadnjih prehranskih aferah postaja še pomembneje, od kod izvira hrana, ki konča na naših krožnikih. Lokalno pridelana hrana je namreč najbolj kakovostna in varna.

GG Plus / ponedeljek, 18. marec 2013 / 07:00

Forum trajnostnega razvoja

Družbe v skupini Elektro Gorenjska letos tretjič zapored organizirajo brezplačni posvet Forum o obnovljivih virih (OVE) in učinkoviti rabi energije (URE).

GG Plus / ponedeljek, 18. marec 2013 / 07:00

Učinkovito nižanje stroškov

Model pogodbenega financiranja, kjer ukrepe za učinkovito rabo energije financira tretji partner, omogoča gospodarskim družbam in drugim institucijam prihranke pri energetskih stroških.

GG Plus / ponedeljek, 18. marec 2013 / 07:00

O toplotnih in fotonapetostnih sistemih

Pred dnevi je Drago Papler izdal knjigo Osnove uporabe solarnih toplotnih in fotonapetostnih sistemov, ki zajema vse vidike alternativne oskrbe z električno energijo s pomočjo neusahljivega in ek...