Mercator izvaja reorganizacijo
Skupina Mercator je lani ustvarila 2,87 milijarde evrov prihodkov od prodaje in čisto izgubo v višini skoraj 105 milijonov evrov. Tri četrtine izgube gre na račun slabitev in odpisov.
Ljubljana - V drugi polovici leta 2012, ko je mandat nastopila nova uprava s Tonijem Balažičem na čelu, so v Mercatorju začeli stroškovno racionalizacijo in uresničevati učinkovitejše poslovanje. V ta namen so sprejeli temeljne strateške cilje: optimizacija, dobičkonosnost, osredotočenost in rast.
Tako je Mercator ob koncu prejšnjega leta odšel iz Albanije, letos tudi iz Bolgarije. Letos se je začel izvajati proces reorganizacije, ki bo pomembno vplival na povečanje učinkovitosti, racionalizacijo stroškov dela in procesov. To pomeni, da bo v skupini do konca leta manj zaposlenih, a kot pojasnjujejo nikakor ne med prodajalci.
Osredotočili se bodo predvsem na izboljšanje poslovanja osnovne dejavnosti, to je programa izdelkov za vsakdanjo porabo. Na ravni Skupine vzpostavljajo funkcijo globalne nabave za vse trge poslovanja in konsolidacijo dobaviteljev, načrtujejo tudi aktivnosti za izboljšanje upravljanja blagovnih skupin in optimizacijo asortimaja. Skupina Mercator se bo letos usmerila v povečanje konkurenčnosti maloprodajnih enot.
Od 2,87 milijarde evrov prihodkov v letu 2012 je Skupina dobro polovico vseh ustvarila v Sloveniji, skoraj petino v Srbiji in 13 odstotkov na Hrvaškem. Posojila in druge finančne obveznosti Skupine so konec leta znašali skoraj 1,1 milijarde evrov oziroma za devetdeset milijonov evrov manj kot konec leta 2011. Neto dolgo Skupine Mercator znaša dobro milijardo evrov.