Operater na delu

Več kot 67 tisoč klicev na 112

Gorenjski center za obveščanje v Kranju je do konca novembra letos sprejel kar 67.567 telefonskih klicev, sile za zaščito in reševanje pa so posredovale na 2.101 izrednem dogodku.

Kranj - Center za obveščanje v Kranju je letos do konca novembra zbral že kar 67.567 telefonskih klicev, od tega je bilo v 2101 primeru potrebno posredovanje sil za zaščito in reševanje. Največ dela so opravili gasilci, tako je poklicna gasilsko reševalna služba Gars Jesenice opravila 451 intervencij, kranjski poklicni gasilci GRS Kranj pa 698. Kot je še povedal vodja centra za obveščanje Robert Skrinjar, so letos gasilci zaradi spomladanske suše že aprila prekoračili celoletno količino prepeljane vode, v primerjavi z drugim najhujšim letom doslej 2003, ko so toliko vode prepeljali do konca avgusta. Opažajo pa tudi povečano število klicev nujne medicinske pomoči, ki jih prevezujejo najbližjim reševalnim postajam, teh je bilo do konca novembra že 4364.

Najhujše novembrske poplave Med najhujšimi nesrečami je Skrinjar izpostavil nesrečo avtobusa in tovornjaka v Škofji Loki, ko je marca letos zaradi trčenja avtobus zapeljal v globel, nesreča pa na srečo ni terjala smrtnih žrtev. Med hujšimi dogodki letošnjega leta pa najbolj izstopajo novembrske poplave: »Najhuje je bilo v Bohinju in v Žireh, skupno pa smo zabeležili kar okoli 300 zalitih objektov. V Kranju je podtalnica ogrožala objekte okoli nekdanje Planike, narasla Sava pa je močno ogrožala kanalizacijsko cev pod mostom na Savi, saj so večji hlodi, ki jih je s seboj nosila narasla reka, imeli le še nekaj centimetrov prostora, valovi pa so že udarjali ob cev. Sprožil pa se je tudi zemeljski plaz v Škofji Loki, zaradi katerega je morala tamkajšnja civilna zaščita starejšima stanovalcema priskrbeti nadomestno prebivališče, sprva pa sta ga našla pri sorodnikih.«

Sicer so operaterji centra za obveščanje navajeni že vsega hudega, saj imajo poleg nenamernih in celo zlonamernih klicev tudi kar nekaj rednih klicateljev, večinoma gre za ljudi z raznovrstnimi psihološkimi težavami: »Tak primer je klicatelj iz doma upokojencev Podbrdo, ki včasih kliče po večkrat na dan, kljub psihičnim težavam pa se dobro spominja, zakaj je prejšnjič že klical,« pojasnjuje Skrinjar. Veliko težav še vedno povzročajo številni nenamerni klici, pravi Skrinjar: »Nekateri telefoni imajo predprogramirano številko za klic v sili, tako pride do nenamernega klica, včasih pa se pri nošenju telefona v žepu po nesreči odtipka 112 in v slušalki slišimo šumenje blaga med hojo. Posebna težava so tudi SOS telefoni, ki imajo na SOS tipki programiran klic na 112, sama tipka pa je štrleča, tako pri nerodni odložitvi telefona pride do nenamernega klica, obenem pa tudi telefon vibrira, tako da včasih kar težko razložimo njihovim lastnikom, da jih nismo mi klicali.«

Operaterji se sicer srečajo s številnimi presenetljivimi dogodki, tako so že obravnavali prijavo požara, kjer se je izkazalo, da je stanovalec bloka posodo z zažgano hrano postavil na hodnik, v novoletnem času pa opozarjajo tudi na nevarnost požarov na novoletnih smrečicah zaradi neustreznih lučk ali prižiganja sveč, ter nesreče s pirotehniko, do katerih predvsem prihaja zaradi neupoštevanja navodil oz. predelav pirotehnike.

Prihodnje leto SOS mobilno sporočilo

Center, v katerem dela osem operaterjev, se ponaša s številnimi tehničnimi pridobitvami. Pred kratkim so tako dokončno vzpostavili sistem avtomatskega lociranja klicatelja, tako se operaterjem v centru za obveščanje ob telefonskem klicu na zemljevidu izriše lokacija klicatelja, sistem pa žal ni dovolj natančen pri mobilnih telefonih, saj kaže lokacijo bazne postaje, prek katere je prišel klic, ravno tako pa ne omogoča lociranja IP telefonov.

Zelo pa so ponosni na SOS 112 SMS storitev, ki je namenjena predvsem gluhonemim oz. naglušnim, in je v zaključnem testiranju, predvidevajo pa, da bo dokončno zaživela v prihodnjem letu. Ob zaključku vodja centra za obveščanje Robert Skrinjar ponovno opozarja, katere informacije je treba navesti v primeru, da potrebujete pomoč in kličete na 112: »Zelo pomembno je, da operaterju podate vse nujne informacije, torej: kaj se je zgodilo, kje, kakšno pomoč potrebujete in kdo kliče, po potrebi pa odgovarjajte na vprašanja operaterja, saj ekipe za reševanje potrebujejo čimveč informacij. Slaba volja ni potrebna, se je že zgodilo, da smo ob požaru v kuhinji klicatelja vprašali, ali kuha na plin, kar je za gasilce pomembna informacija, pa nas je že kar nakuril.« Enake informacije pa je potrebno podati tudi v SMS sporočilu na številko 112.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / ponedeljek, 1. september 2014 / 23:41

24-letni Jeseničan podlegel poškodbam prometne nesreče

Pešec, v katerega je v noči na nedeljo na Jesenicah z avtomobilom trčil 30-letni voznik, je zaradi hudih poškodb danes umrl v UKC Ljubljana, so v sporočilu za javnost zapisali na Policijski upravi (PU...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / nedelja, 30. december 2012 / 07:00

Božično-novoletni pihalci

Dobrodelnost se nadaljuje, Jerbas je bil razprodan, Pihalna godba Alpina Žiri pa že vrsto let pripravlja tradicionalen božično-novoletni koncert, ki je letos minil v znamenju 65. obletnice.

Prosti čas / nedelja, 30. december 2012 / 07:00

Na pragu praznikov (1)

Kičasto, bi bil najboljši izraz, ki ga lahko uporabimo v danem trenutku, ko na Dunaju v teh dneh pade mrak in ta zasije v vsej svoji božično-novoletni lepoti. Gorenjski glas je tokrat z ABC Turizmom p...

GG Plus / nedelja, 30. december 2012 / 07:00

Kar naprej na poti, pristal pa v filmu

Filmski režiser Andrej Mlakar se ima po očetovem rodu za Žirovca, mama Nežka je bila Tržičanka. Življenjska pot ga je vodila skozi osem slovenskih krajev: Medvode, Žažar, Žiri, Miklavž pri Ormožu, Šoš...

GG Plus / nedelja, 30. december 2012 / 07:00

Česa si želim(o)?

Pred koncem starega in v začetku novega leta je dopustno izraziti svoje želje v letu, ki prihaja. Zase, za svojo družino in za najbližje si želimo vedno enako: zdravja, sreče, blagostanja … Kako...

Šenčur / nedelja, 30. december 2012 / 07:00

Odpadki bodo dražji

Šenčur - Po novem letu bodo komunalne storitve dražje tudi v občini Šenčur. Občinski svetniki so namreč na zadnji seji potrdili višje cene zbiranja in odvoza bioloških in mešanih...