So naši ´toplovodarji´ šarlatani?
V časih, kakršnih živimo, ko gledamo na vsak evro, če že ne na cent, računamo in preračunavamo tekoče stroške, si ne morem predstavljati, da lahko nekdo na zadeve gleda tako preprosto, nerazumevajoče, oziroma praktično popolnoma indiferentno ali šarlatansko.Predstavljajte si, da za mesec avgust dobite položnico v višini nad sto evrov za toplo vodo. Rekli boste da, takih imamo veliko preveč. Verjamem, a zadeva ni enostavna, sploh če se zavedaš, da te v mesecu avgustu 14 dni ni bilo doma, ko pa si bil doma, si se tuširal s hladno vodo, ker je bilo zunaj vedno nad 30 stopinjami Celzija, račun oziroma položnica pa je za plačilo sanitarne tople vode.
Noro, bi rekli. Da, prav imate.
Zneski so bili vedno visoki, a odgovorni v podjetju Jeko-in so se odzivali sicer sprotno, a vedno po principu veliko besed, razlag, »dejstev«, nikoli pa nikogar od nikjer, da bi zadeve preveril in dokazal, da imajo »besedičenja« trdne temelje in so besede odgovornih na mestu.
Ni nam preostalo drugega: preverili smo sami, kaj in kako. Kmalu smo ugotovili, da tehnologija in tehnika vedno potrebujeta tudi logičen ali praktičen preskus, preden jima lahko zaupamo. Ugotovili smo, da podjetje elektronsko odčitava porabo hladne in jo obračunava kot porabo tople vode. Hm, to se lahko zgodi … Da absolutno! To je bilo ugotovljeno po štirih letih bivanja, da se to dogaja pri štirih strankah v istem stanovanjskem objektu.
Zaposleni našega javnega podjetja JEKO-IN so tokrat naredili obisk in situacijo preverili na podlagi dopisa in podanega suma, da je morda RES nekaj narobe. Profesionalen odnos, ni kaj. Nekaj dni za tem smo dobili klic, kjer so nam potrdili, da je bil sum upravičen in da je bila napaka na njihovi strani ter da bodo zadevo uredili. Kako vrhunsko, na najvišji ravni. Kaj pa sedaj? Na to vprašanje ni bilo nikakršnega odgovora. Naslednji mesec položnica s plačilom 0 EUR. Še vedno pa nič poračuna, obračuna ali kakršnegakoli pisnega odgovora morda z opravičilom … nasprotno.
Naslednji mesec ponovno položnica. Tokrat za osemdeset evrov in z obračunom, kjer so poračunali še sedem evrov zaradi preteklih težav in zgodba naj bi bila končana. Bi vi bili zadovoljni, da štiri leta plačujete nekaj, kar so pritrdili, da je narobe …, in ugotovite, da gre za več kot sto kubičnih metrov vode! Zavrnili smo račun! Seveda ne v zakonskem roku, ki je 8 dni od izdaje računa, a glej ga zlomka, račun smo dobili ravno osmi dan po izdaji! Potem je šlo zares. Podjetje JEKO-IN je poslalo dopis, v katerem je bil obračun vse dosedanje porabe tople vode z ugotovitvijo, da je bilo našega preplačila za več kot petsto evrov.
Ampak to še ni vse! V tem dopisu smo bili prijazno opozorjeni, da nekaj mesecev vmes nismo plačevali tople vode, ker so imeli razsulo v sistemu in da je sedaj tudi to poračunano …
Ali sploh lahko verjamemo, da se v teh časih to dogaja? Kdo je odgovoren za to? Kdo se s tem ukvarja? Ste vi kdaj preverili svojo položnico? Ste poskusili kdaj komunicirati z odgovornimi v jeseniškem javnem podjetju JEKO-IN?
Se zavedamo, kaj pomeni petsto evrov? Splača se preveriti, kaj, kako, kdo in zakaj! Kdaj si bomo nalili čistega vina in odgovorne poklicali na zagovor?
Razočarani občan
Aljoša Krupenko