Karavanke, raj narave
Karavanke - eno območje, dve deželi, veliko razburljivih programov aktivnih počitnic. Skupni imenovalec je čezmejni projekt Operativnega programa Slovenija - Avstrija 2007-2013 REACT, ki izpopolnjuje obstoječo turistično ponudbo, jo povezuje in ustvarja novo regijo, ki obiskovalcem ponuja nedotaknjeno naravo in številna doživetja. V sklopu projekta šest pilotnih investicij.
Karavanke z dolžino 120 kilometrov tvorijo naravno ločnico med najjužnejšo avstrijsko deželo Koroško in Slovenijo. Zelen, mehak in prijazen jug ter izzivalen, strm in skalnat sever so skrivni namig za vse ljubitelje narave, ki želijo uživati v neokrnjeni naravi. Ne le pozimi!
»Turistični ponudniki v Karavankah se soočajo s sezonsko ponudbo, premajhno izkoriščenostjo turističnih potencialov. S projektom zato delno presegamo primanjkljaj prihodkov, ki se pojavlja zunaj zimske sezone, hkrati pa pomagamo ponudnikom, ki vidijo priložnost v razvoju adrenalinsko-sproščujoče ponudbe, ki dopolnjuje obstoječo,« o pomenu projekta REACT pove vodja Helena Cvenkel iz Regionalne razvojne agencije Gorenjske (BSC Kranj). Za obogatitev ponudbe so projektno območje poleg Karavank razširili na Krvavec in Terme Snovik.
S pomočjo projekta so tako razvili kakovosten turistični produkt in turistične pakete, ki medsebojno povezujejo turistične ponudnike s Karavank. Na tem območju je bila ponudba adrenalina in rekreacije (REcreation+ACTion) že poznana, prek projekta so vključili še edinstveno naravo, kulturo, kulinariko in podobno. »Z investicijami smo dopolnili obstoječo ponudbo, dvignili kakovost in povezali ponudnike, ki sedaj tvorijo komplementarno čezmejno ponudbo,« razloži vodja projekta.
»REACT ponuja različnim ciljnim skupinam edinstveno kombinacijo aktivnih doživetij v naravi (plezanje, pohodništvo), novih aktivnih atrakcij (plezalne stene, adrenalinski parki, igrišča za otroke) ter sproščujočega doživljanja nastanitvenih zmogljivosti, restavracij, gostinskih lokalov in podobno. S to ponudbo bo območje v vseh letnih časih bolj privlačno za goste iz Italije in Nemčije, ne le Slovence in Avstrijce,« pojasni Mateja Korošec iz BSC Kranj, ki je sodelovala pri vsebinskih podlagah za projekt.
V sklopu projekta so izvedli šest investicij, od tega dve na Gorenjskem. »Vključili smo turistična podjetja, ki si prizadevajo razviti dodatno ponudbo Karavank in imajo jasne razvojne cilje, vidijo potencial in priložnost čezmejnega sodelovanja,« o izbiri investicij pove Gregor Erznožnik iz razvojne agencije.
Dosedanji obisk kaže, da bi morali razviti še več dopolnilne ponudbe, toliko bolj, ker bodo pravi učinki turističnih paketov vidni šele čez leto ali dve. Na avstrijskem Koroškem pakete trži agencija Krauland, na Gorenjskem FeelGreen. »Zagotovo smo dosegli zastavljene cilje, saj smo izvedli investicije, pripravili turistične pakete in povezali ponudnike z obeh strani meje. Projektne partnerje pa sedaj čaka veliko dela pri trženju,« pravi Helena Cvenkel.
Celotna vrednost projekta znaša dober milijon in pol evrov, od tega je šlo 1,14 milijona evrov za investicije. »Iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter sklada KWF Kärntner Wirtschaftsförderungs Fonds smo uspeli pridobiti do 50 odstotkov vrednosti investicij,« finančno plat projekta razloži Erznožnik.