Testenine z ameriško omako
Test: Fiat Freemont 2.0 M-JET 16V Urban
Fiat Freemont ima ameriške korenine, to ve zdaj že skoraj vsak, ki vsaj bežno spremlja tokove avtomobilske industrije, kjer italijansko ameriška zaroka s Chryslerjem v vlogi neveste, seveda ni več novica.
Fiatova izvedba ameriškega Dodgea Journeya skuša kazati, kar je le mogoče evropeizirano podobo, ima novo masko hladilnika, rahlo drugačne odbijače, preoblikovane žaromete in spremenjene zadnje luči. Spremenjena je tudi notranjost, zato je armaturna plošča povsem drugačna kot v ameriškem bratrancu. Freemont, ki v dolžino meri 4,89 metra, je nekakšen mešanec med športnimi terenci in enoprostorskimi avtomobili. V notranjosti je vselej sedem sedežev, ki se v zadnjih dveh vrstah lahko podrejo in zložijo v dno. To določa tudi velikost prtljažnika, ki sega od najmanj 167 litrov pri postavljenih sedmih, do 472 pri petih in 1461 litrov pri dveh uporabljenih sedežih. Vozniku in sopotnikom vožnjo lajša klimatska naprava, ki jo je mogoče nastavljati ločeno za tri predele, in dodelan informacijski sistem. Med motorji se je smiselno ozreti po najmočnejšem od obeh turbodizlov; ta štirivaljnik se vrti dokaj lahkotno in z dovolj navora in energije, da lahko brez večjih težav premika težak avtomobil. Zasnova omogoča štirikolesni pogon, vendar je ta omejen zgolj na kombinacijo s samodejnim menjalnikom; pri ročnem se je treba zadovoljiti s pogonom na sprednji par, zato Freemont izgubi nekaj terenskega karakterja, sicer pa je dovolj udoben na gladkem asfaltu.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1956 ccm
Največja moč pri v/min: 125 kW/170 KM pri 4000
Najvišja hitrost: 197 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,3/5,3/6,41 l/100 km
Maloprodajna cena: 30.400 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana