V ospredju trajnostni razvoj
V javnem zavodu Triglavski narodni park (TNP) so predstavili dopolnjen osnutek načrta upravljanja, v katerem so upoštevali tudi nekatere pripombe občin v parku.
Bled - Občine v parku so v preteklih mesecih podale številne pripombe na osnutek načrta upravljanja. Na podlagi tega so pripravili dopolnjen osnutek, ki bo do konca leta v javni obravnavi, potem pa bo sledilo oblikovanje predloga načrta upravljanja, ki ga bodo predvidoma marca posredovali v proceduro za sprejem na vladi. Temeljni cilj načrta upravljanja, je ob tem poudaril direktor javnega zavoda TNP Martin Šolar, je zagotavljati ohranjeno naravo in kulturno dediščino v Julijskih Alpah, obenem pa ohraniti poselitev in omogočiti sonaravni razvoj.
Načrt upravljanja so pripravili za obdobje od leta 2014 do 2023, za izvajanje vseh dejavnosti javne službe, programov in naložb, ki iz tega izhajajo, pa bi po Šolarjevih besedah potrebovali 67,8 milijona evrov. Pri tem, je poudaril, so že upoštevali sedanjo javnofinančno situacijo v državi, saj so v zakonu o TNP pred dvema letoma za to predvideli 75 milijonov evrov. Obenem računa, da se bodo v letu 2014, ko naj bi upravljavski načrt začel veljati, razmere začele izboljševati. Tudi zato, je še dodal, so največ finančno zahtevnih ukrepov prestavili v drugo in tretjo triado izvajanja načrta upravljanja. Največ sredstev, kar 35 odstotkov, so predvideli za ukrepe spodbujanja trajnostnega razvoja v parkovnih lokalnih skupnostih. Že v sredo so se tako župani občin, ki ležijo v parku, srečali s predstavniki javnega zavoda TNP. Po srečanju je župan Bohinja Franc Kramar poudaril, da je osnutek obsežen in kakovostno pripravljen, a niso upoštevali veliko njihovih pobud, saj niso bile v skladu z zakonom. Tudi gorjanski župan Peter Torkar je pohvalil, da je načrt dobro pripravljen, saj v njem vidi veliko poslovnih priložnosti za lokalne prebivalce. »Med drugim smo predlagali oblikovanje blagovne znamke 'izdelki TNP', da bi ljudje imeli kaj od tega.« Opozoril je še na problem gorskih postojank, ki bi jih po njegovem še vedno morali oskrbovati s konjsko vprego, in ne s helikopterji.