Dotrajan most obnavljajo
Most čez reko Savo med Gobovcami in Podnartom obnavljajo. Krajanka Gobovcev se čudi, zakaj dotrajani most raje krpajo, kot da bi zgradili novega. Neznosen je hrup težkih tovornjakov, je še opozorila, a na Direkciji RS za ceste pravijo, da z obnovo protihrupna ograja ni predvidena.
Gobovce - »Če bi krajani imeli informacije iz prve roke, potem verjetno ne bi bilo toliko vprašanj, kakšne načrte ima država z dotrajanim mostom čez reko Savo med Gobovcami in Podnartom. Tako pa lahko samo opazujemo, ko izvajalci del enkrat nekaj delajo, pa spet ne delajo,« je že kar obupana krajanka Gobovcev Magda Zakrajšek. »Težki tovornjaki vozijo čez most od štirih zjutraj do večera, to je bilo še bolj izrazito v času gradnje avtoceste. Čudim se, da je most sploh zdržal vse te težke tovornjake,« je še opozorila. Most je od spodaj navzgor videti razpokan, cestišče je luknjasto, pločnik preozek. »Most med šolskim letom prečkajo šoloobvezni otroci, ki so doma v Gobovcah, saj je najbližja avtobusna postaja v Podnartu. Strah me je za njihovo varnost. Zet pozimi, ko je sneg, sam kida pločnik, zato da je most peš sploh prehoden. Z otroškim vozičkom pa že zdaj ne moreš čez,« je še dejala Zakrajškova.
Most čez Savo med Gobovcami in Podnartom je povezava med občinama Naklo in Radovljica, uradno pa stoji v radovljiški občini, kjer so povedali, da konkretnih dogovorov o gradnji novega mostu ni bilo, da pa je Direkcija RS za ceste pristopila k rekonstrukciji obstoječega mostu. Na Direkciji so pojasnili, da je izvajalec del že spomladi začel pripravljalna dela za obnovo, da pa se je kasneje izkazalo, da obnova zaradi slabega stanja mostu in prevelikih tresljajev pri prehodu tovornega prometa ne bo mogoča pod polovično zaporo ceste. Popolna zapora ceste pa bi otežila dostop do podjetij na desnem bregu Save. Postavitev montažnega mostu za čas obnove se je izkazala za predrago rešitev, nazadnje so se na Direkciji odločili, da bodo najprej okrepili podporne stebre, zatem pa vzpostavili polovično zaporo ceste. »Dela so se zavlekla v jesen, saj je bilo treba tehnologijo prilagoditi novemu stanju, kar je zahtevalo tudi potrebne dopolnitve projektne dokumentacije,« so še pojasnili na Direkciji RS za ceste.
Most čez reko Savo so zgradili leta 1966, razen manjših popravil in rednih vzdrževanj vanj niso vlagali. Krajanka Magda Zakrajšek se čudi, da so se raje odločili za obnovo dotrajanega mostu kot za postavitev novega. »Na dolgi rok bi bila to boljša rešitev,« je prepričana. Na Direkciji odgovarjajo, da je obnova bistveno cenejša: »V primeru gradnje novega mostu bi bilo treba urediti tudi izvennivojsko križanje z železniško progo. Umestitev novega objekta v prostor na zelo občutljivem in omejenem prostoru bi predstavljala investicijo v vrednosti več milijonov evrov, kar je glede na finančno stanje države neizvedljivo.« Vrednost obnovitvenih del bo znašala 650 tisoč evrov, rekonstrukcija zajema ojačitev prekladne konstrukcije mostu z dvema dodatnima armirano-betonskima nosilcema. Zaradi slabega stanja vozišča in opreme objekta se bo asfaltno vozišče odstranilo, dodatno betonirala nova tlačna plošča ter izvedla hidroizolacija in asfalt. Širino vozišča bodo povečali na šest metrov in postavili novo varnostno ograjo, postavitev protihrupne ograje pa ni predvidena.