![](/images/20121017/310179987-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Za delavce ne bo ostalo nič
V ponedeljek je minilo leto od oklica stečajnega postopka Viator & Vektor (VV) Logistika, katerega pomemben del je sestavljal tudi škofjeloški del nekdanjega Alpetourja Špedicije. "Nekdanje zaposlene skrbi, da iz stečajne mase ne bo ostalo nič za poplačilo terjatev delavcev," pravi Zuhdija Mušedinović.
Škofja Loka - Kalvarijo enega največjih prevoznikov v širši regiji smo lani spremljali več mesecev. Po številnih sestankih in obljubah takratnih vodilnih (VV Logistike Bojana Novaka in skupine VV Zdenka Pavčka) o novih vlagateljih in vedno znova skoraj pridobljenem kreditu za rešitev podjetja, se je zgodba zaključila 15. oktobra lani.
Upniki so v stečajnem postopku VV Logistike prijavili za več kot dvesto milijonov evrov terjatev, stečajni upravitelj Anton Jagodic jih je priznal za dobrih 177 milijonov evrov. »Imamo občutek, da stečajni upravitelj sodeluje z nekdanjimi vodilnimi in bodo ti po čudnih poteh znova prišli do dela premoženja podjetja, nekdanji zaposleni pa bomo, tako kot vedno znova v naši državi, ostali brez vsega,« je razočaran Zuhdija Mušedinović, le eden med več sto delavcev, ki so pred letom ostali brez zaposlitve.
Na očitke nekdanjih zaposlenih o čudnem poslovanju podjetja pred stečajem je stečajni upravitelj vložil za skoraj osemsto tisočakov evrov izpodbojnih tožb. »Ali so imele odgovorne osebe pri teh podjetjih kakšne poslovne povezave, na podlagi katerih bi bila lahko nakazana sredstva na njihove račune, nisem ugotovil. Prav tako nisem seznanjen, da bi drugi upniki vložili kazenske ovadbe proti odgovornim osebam stečajnega dolžnika,« pove stečajni upravitelj.
Skromna stečajna masa
Največji upniki, hkrati ločitveni, ki jih je treba iz stečajne mase poplačati najprej, so banke: NLB (50 milijonov evrov), Gorenjska banka (28) in Abanka Vipa (23) ter tudi Shell Adria (5). Tudi med navadnimi upniki je največji banka - NKBM s 13 milijoni evrov, sledi Izletnik Celje (7) in Factor banka (3,8 milijona evrov).
Po otvoritveni stečajni bilanci ima VV Logistika za manj kot dvajset milijonov evrov premoženja, od tega v nepremičninah in opremi 16,5 milijona evrov. »Ta vrednost je določena na podlagi cenitve tržne vrednosti premoženja. V kolikšnem znesku jo bom uspel prodati, pa je odvisno od razmer na trgu,« pove Jagodic. V nekaterih primerih se premoženje proda za zgolj trideset odstotkov ocenjene vrednosti.
Nekdanji zaposleni iz škofjeloškega dela VV Logistike se počutijo dodatno opeharjene, saj je njihov nekdanji direktor takoj po oklicu stečaja že imel registrirano novo podjetje Transturist, prek njega pa najel delavnice in tehnične preglede in še danes posluje. Resnici na ljubo je v podjetju zaposlil tudi štirideset nekdanjih sodelavcev.
Kmalu nove dražbe
»Ta zgodba je le še ena od zrn soli na naše rane, hujša je odtujitev dela podjetja, ki posluje v Romuniji, na Izletnik Celje. Ta posluje in bi lahko zapolnjevala stečajno maso,« pravijo nekdanji zaposleni, ki morda zaman upajo na poplačilo terjatev iz stečajne mase. Zanimivo je, da naj bi bil v Transturistu (ali pa večkrat na obisku) zaposlen celo Pavček.
Na štirih dražbah je doslej iztržil skoraj 1,4 milijona evrov, štiri nove bodo že v mesecu dni - 18. oktobra rezervni deli, 24. oktobra dostavna vozila in oprema, 14. in 15. novembra tovorna vozila. Bo za nekdanje zaposlene, ki so skupaj prijavili za več kot šest milijonov evrov terjatev, ostalo kaj premoženja?
»Po najboljših močeh se bom potrudil pri izterjavi dolžnikov ter unovčenju premoženja, ki ni obremenjeno, in bom zelo vesel, če mi bo uspelo zagotoviti polovico plačila prednostnih terjatev. Seveda pa to ni odvisno samo od mojega prizadevanja, pač pa od razmer na trgu, zaključkov pravdnih postopkov, uspešnosti izpodbojnih tožb, premoženjskega stanja pri dolžnikih, uspešnosti izterjave (zlasti v tujini) in še drugih relevantnih okoliščin,« odgovarja stečajni upravitelj.