Učne težave (2)

V naših osnovnošolskih letih ni nihče vedel za učne težave, kaj šele za kakšne posebne pomoči in obravnave. Če si se lahko učil, si obiskoval redni program, če ne, pa prilagojenega. To je bil sicer za mnoge poraz, bolj za starše kot za otroke. Vendar me ni za otroke, ki so obiskovali prilagojen program, nikdar skrbelo. Dosegali so uspehe in napredovali v življenjskih veščinah, v primerjavi z otroki iz rednih programov pa so bili videti tudi bolj srečni in manj nestrpni. Od takrat do danes se je marsikaj spremenilo, večji je tudi uvid staršev, da otroka prešolajo v lažji program, kadar so težave tako velike, da v rednem programu ne zmore več. Učne težave so sedaj hitreje prepoznane, na voljo imamo veliko strokovnjakov s tega področja in razvoj gre v pravo smer pomoči otrokom. Včasih pa me le zaskrbi vedno večje število zaznanih, različnih težav v času šolanja. Sprašujem se, ali je to resnična slika šolskih otrok ali ni morda le popačena slika šolskega sistema, kakršnega imamo. Želim si, da bi nekega dni ugotovili, da ni prav z nobenim otrokom nič narobe. In začeli spreminjati natlačene učne programe, namesto otrok. Do takrat pa je prav, da ponudimo pomoč na pravi način in z namenom čim večjega izboljšanja določenih težav. Predvsem pa me veseli iskanje različnih pristopov, ne samo enega, najboljšega in edinega, ki naj bi ustrezal vsem otrokom. Pri tem ste starši lahko v veliko pomoč, saj najbolje poznate svoje otroke in lahko podelite dragocene informacije z učitelji in s svetovalnimi delavci. Le slišati vas moramo, ne samo gledati svoje strokovne plati. Učne težave so širok pojem, v katerega lahko marsikaj spravimo. Meni je najljubša definicija, da so učne težave posledica določenih primanjkljajev na posameznih področjih. Ta mi je najljubša zato, ker iz tega sklepam, da so nekje tudi močna področja ne samo primanjkljaji. In ravno na močna področja tako radi pozabljamo. Ko jih zagledamo, šele uravnovesimo in vidimo otroka kot celoto. Ne glejmo otrok samo skozi oči neke motnje. Najbolj poznane so specifične učne težave, ki so običajno pogojene nevrološko in jih ima dva do tri odstotke otrok v šolski populaciji. Težave se kažejo pri branju, računanju, pisanju, pomnjenju, pozornosti, orientaciji … Ker se učne težave razprostirajo od najlažjih do najtežjih, jih je težko povsem jasno določati, predvsem takrat, ko gre za kombinacijo le-teh. Včasih smo samo rekli »težko se uči«.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 27. julij 2018 / 19:30

Poštarjev to poletje ne bodo klicali z dopustov

Na Pošti Slovenije so se pred glavnino poletnih dopustov s sindikatoma dogovorili, da pismonoš ne bodo več pozivali, naj se predčasno vrnejo z dopustov. Na Gorenjskem letos ukinjene tri redne pošte.

Objavljeno na isti dan


Preddvor / sreda, 28. oktober 2009 / 07:00

Ob jubileju v novih prostorih

Na Zgornji Beli so v petek odprli obnovljen Dom krajanov, v katerem je svoje prostore dobil tudi vrtec Čriček.

Kranj / sreda, 28. oktober 2009 / 07:00

Za brezplačno cepljenje proti rotavirusom

Kranj - Članice ženskega odbora SDS Kranj so minulo soboto na stojnici sredi mesta zbirale podpise, da bi ministrstvo za zdravje zagotovilo brezplačno cepljenje otrok proti rotav...

Cerklje na Gorenjskem / sreda, 28. oktober 2009 / 07:00

Odslej udobneje na Zvoh

Na Krvavcu bodo do začetka nove smučarske sezone temeljito obnovili dvosedežnico Zvoh.

Kronika / sreda, 28. oktober 2009 / 07:00

Zbil pešca in odpeljal naprej

Domžale - Včeraj med 22. in 23. uro se je na regionalni cesti med Dragomljem in Domžalami zgodila prometna nesreča, v kateri se je hudo ranil 59-letni pešec. Ljubljančan je hodil...

Kronika / sreda, 28. oktober 2009 / 07:00

Glavni osumljenec zanika krivdo

Glavna osumljenca za bombni napad pred hotelom Creina v priporu.