Dietna vožnja za traktorje
Izbira ustreznega traktorja in pravilen način vožnje lahko občutno prispevata k nižji porabi goriva.
Mengeš – Oddelek za kmetijsko tehniko in laboratorij za kmetijsko strojništvo pri Kmetijskem inštitutu Slovenije sta v četrtek v Jablah pri Mengšu organizirala tečaj varčne vožnje s traktorji. Naša država je namreč vključena v evropski projekt Efficient 20, ki spodbuja kmete in gozdarje k zmanjšanju porabe goriva in s tem k doseganju zastavljenega cilja Evropske unije, da se poraba energije do leta 2020 zmanjša za petino v primerjavi s projekcijami. Pozornost je namenjena predvsem porabi goriva pri delih s kmetijskimi in gozdarskimi stroji, saj predstavlja več kot polovico porabe energije v kmetijstvu.
»Na tečaju je bilo štirideset udeležencev iz vse Slovenije, med njimi tudi člani upravnega odbora Zveze strojnih krožkov. Udeležence smo seznanili s stanjem traktorske tehnike v Sloveniji, razvojem energetsko učinkovitih traktorjev in možnostih za zmanjševanje porabe goriva. V praktičnem delu so se lahko sami preizkusili v varčni vožnji in številni so s pomočjo inštruktorjev ugotovili, da je njihov način precej drugačen,« je po tečaju povedal Tomaž Poje s Kmetijskega inštituta Slovenije.
Tečajniki so lahko preizkusili šest sodobnih traktorjev in izvedeli, kako je mogoče zmanjševati porabo goriva s pravilno uporabo traktorskih priključkov. Zanimiv je podatek, da se že z malenkostnim zmanjšanjem globine oranja poraba goriva lahko zniža tudi do poldrugega litra na hektar, enako pa velja tudi pri transportu, če traktor vozimo z nekoliko nižjimi vrtljaji motorja. »Predvsem pa je pomembno, da si kmetje izberejo ustrezen traktor za opravila, za katera ga bodo uporabljali. Včasih je lahko zmogljivost motorja nižja, je pa bolj ustrezno razporejen navor in s tem nižja poraba. Težko je sicer postaviti univerzalna merila, poleg tega pa se traktorji pogosto kupujejo na osnovi všečnosti posamezne znamke,« dodaja Poje.
V Sloveniji imamo sicer registriranih več kot sto tisoč traktorjev, kar nas glede na število kmetijskih gospodarstev uvršča v sam evropski vrh. V povprečju so traktorji polnoletni, saj so stari več kot enaindvajset let. Kot pravi Tomaž Poje, je za kmetijsko ekonomiko skoraj bogokleten podatek, da slovenski traktor v povprečju obratuje le 280 ur na leto.