Udeleženci so se seznanili s šestimi sodobnimi traktorji in pravilno uporabo priključkov.

Dietna vožnja za traktorje

Izbira ustreznega traktorja in pravilen način vožnje lahko občutno prispevata k nižji porabi goriva.

Mengeš – Oddelek za kmetijsko tehniko in laboratorij za kmetijsko strojništvo pri Kmetijskem inštitutu Slovenije sta v četrtek v Jablah pri Mengšu organizirala tečaj varčne vožnje s traktorji. Naša država je namreč vključena v evropski projekt Efficient 20, ki spodbuja kmete in gozdarje k zmanjšanju porabe goriva in s tem k doseganju zastavljenega cilja Evropske unije, da se poraba energije do leta 2020 zmanjša za petino v primerjavi s projekcijami. Pozornost je namenjena predvsem porabi goriva pri delih s kmetijskimi in gozdarskimi stroji, saj predstavlja več kot polovico porabe energije v kmetijstvu.

»Na tečaju je bilo štirideset udeležencev iz vse Slovenije, med njimi tudi člani upravnega odbora Zveze strojnih krožkov. Udeležence smo seznanili s stanjem traktorske tehnike v Sloveniji, razvojem energetsko učinkovitih traktorjev in možnostih za zmanjševanje porabe goriva. V praktičnem delu so se lahko sami preizkusili v varčni vožnji in številni so s pomočjo inštruktorjev ugotovili, da je njihov način precej drugačen,« je po tečaju povedal Tomaž Poje s Kmetijskega inštituta Slovenije.

Tečajniki so lahko preizkusili šest sodobnih traktorjev in izvedeli, kako je mogoče zmanjševati porabo goriva s pravilno uporabo traktorskih priključkov. Zanimiv je podatek, da se že z malenkostnim zmanjšanjem globine oranja poraba goriva lahko zniža tudi do poldrugega litra na hektar, enako pa velja tudi pri transportu, če traktor vozimo z nekoliko nižjimi vrtljaji motorja. »Predvsem pa je pomembno, da si kmetje izberejo ustrezen traktor za opravila, za katera ga bodo uporabljali. Včasih je lahko zmogljivost motorja nižja, je pa bolj ustrezno razporejen navor in s tem nižja poraba. Težko je sicer postaviti univerzalna merila, poleg tega pa se traktorji pogosto kupujejo na osnovi všečnosti posamezne znamke,« dodaja Poje.

V Sloveniji imamo sicer registriranih več kot sto tisoč traktorjev, kar nas glede na število kmetijskih gospodarstev uvršča v sam evropski vrh. V povprečju so traktorji polnoletni, saj so stari več kot enaindvajset let. Kot pravi Tomaž Poje, je za kmetijsko ekonomiko skoraj bogokleten podatek, da slovenski traktor v povprečju obratuje le 280 ur na leto.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 21. avgust 2022 / 09:39

Z Gorenjske na ogled sejma Agra

Kranj – Kmetijsko-živilski sejem Agra v Gornji Radgoni si vsako leto ogledajo tudi številni gorenjski kmetje. Tudi letos ne bo nič drugače. Kranjska območna enota Kmetijsko gozdarske zbornice Slove...

Objavljeno na isti dan


Kamnik / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Cesta nič več v sramoto

V Volčjem Potoku so odprli pločnik in prenovljen odsek ceste proti golfskemu igrišču. Nove ceste tudi v Tunjicah, Lokah, Mekinjah, Zakalu in Palovčah.

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Hablate španjolsko?

Ali kako na dokaj mlahav, pa vseeno prisrčen način spraviti slovensko dekle v smeh na prejemu ob španskem dnevu državnosti, ki ga je minuli teden pripravila španska veleposlanica.

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Honda tudi v letalstvu

Honda je objavila načrte o uvedbi svojega letala HondaJet na rastoči trg zelo lahkih reaktivnih letal in pričakuje prva naročila za prodajo v ZDA jeseni 2006. Novoustanovljena hčerinska družba Ho...

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Veter je še močnejši

Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Highline

Prosti čas / torek, 17. oktober 2006 / 06:00

Vse več poudarkov

Novi Hyundai Accent za zdaj pri nas le v štirivratni limuzinski podobi.