Zdrav duh v igrivi podobi
Test: Kia Rio 1,25 CVVT EX Urban
Tudi v avtomobilskem svetu velja, da prevlada vedno enih in istih ni samoumevna. Če so si pogačo razreda majhnih avtomobilov še pred časom delili samo ali predvsem evropski avtomobilski proizvajalci, se zdaj karte mešajo, med krivci za prepih pa je tudi južnokorejska Kia, ki je samozavestno postavila na ceste novo generacijo modela Rio. Rio je nastal pod oblikovalsko taktirko Petra Schreyerja, ki ima očitno dovolj dober posluh za želje in pričakovanja evropskih kupcev. Njihove oči namreč želijo mladosten, dinamičen in hkrati udoben ter vozno prepričljiv avtomobil. In novi Rio je vse tisto, kar prejšnja generacija ni bila.
Mladostna zunanjost za seboj potegne kar precej radovednih pogledov, zlasti to velja za agresivni nos, ki se preko mišičastih bokov nadaljuje v visok kombilimuzinski zadek. Rio je petvratna kombilimuzina, ki pet potnikov pričaka s solidno prostornostjo, nekako pa ne s kakšnim posebnim razkošjem in to velja tudi za prtljažnik. Prostornost potniške kabine gre predvsem na račun dolge medosne razdalje, ob tem pa oblikovalci niso pozabili, da prostorski vtis ustvarjajo tudi premišljene oblike in izbira ustreznih materialov. Pred voznikovimi očmi je razgibana armaturna plošča, ki je zanimiva predvsem v predelu sredinske konzole, manj pa s skoraj preveč strogimi številčnicami merilnikov. Položaj za volanom si brez večjih težav nastavijo tudi višje rasli vozniki, večina stikal je na lahko dostopnih mestih, preglednost naprej je zadovoljiva, malce več pozornosti je treba nameniti vzvratni vožnji. Popolnosti seveda ni, ali pa jo vidi vsak drugače, v Riu pa je morda še najbolj moteča pretirana plastičnost notranjega okolja.
Osnovni bencinski štirivaljnik v tem avtomobilu ne zmore čudežev, zna zadovoljiti želje povprečnih voznikov, vožnja je udobna, pri naglem prehitevanju ali med vožnjo v klanec pogonskemu stroju začne zmanjkovati sape. Toda, motor je kultiviran in njegov trušč je v kabini dobro zadušen, vsaj do takrat, ko vrtljaji začnejo naraščati preko optimalnega območja.
In še nekaj si je potrebno zapomniti pri tem avtomobilu: da je volanski mehanizem precej natančen, da v ovinkih ni težav ne z nagibanjem, ne z nenadzorovanim drsenjem zadka (pri katerem sicer poseže elektronski sistem stabilnosti) in da je vožnja vsaj tistim, ki od avtomobila ne pričakujejo preveč, prijetna. In seštevek pod črto pokaže, da je »paket« sprejemljiv, če ne že kar navdušujoč.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4.045, š. 1,720, v. 1455 m, medosje 2,570 m
Prostornina prtljažnika: 288/923
Teža (prazno v./ dovoljena): 1155 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1248 ccm
Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM pri 6300
Največji navor pri v/min: 121 pri 4000
Najvišja hitrost: 168 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,1 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,0/ 4,3/ 5,0 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 114 (Euro V)
Maloprodajna cena: 10.990 EUR
Uvoznik/zastopnik: KMAG, Ljubljana