Zdrav duh v igrivi podobi

Test: Kia Rio 1,25 CVVT EX Urban

Tudi v avtomobilskem svetu velja, da prevlada vedno enih in istih ni samoumevna. Če so si pogačo razreda majhnih avtomobilov še pred časom delili samo ali predvsem evropski avtomobilski proizvajalci, se zdaj karte mešajo, med krivci za prepih pa je tudi južnokorejska Kia, ki je samozavestno postavila na ceste novo generacijo modela Rio. Rio je nastal pod oblikovalsko taktirko Petra Schreyerja, ki ima očitno dovolj dober posluh za želje in pričakovanja evropskih kupcev. Njihove oči namreč želijo mladosten, dinamičen in hkrati udoben ter vozno prepričljiv avtomobil. In novi Rio je vse tisto, kar prejšnja generacija ni bila.

Mladostna zunanjost za seboj potegne kar precej radovednih pogledov, zlasti to velja za agresivni nos, ki se preko mišičastih bokov nadaljuje v visok kombilimuzinski zadek. Rio je petvratna kombilimuzina, ki pet potnikov pričaka s solidno prostornostjo, nekako pa ne s kakšnim posebnim razkošjem in to velja tudi za prtljažnik. Prostornost potniške kabine gre predvsem na račun dolge medosne razdalje, ob tem pa oblikovalci niso pozabili, da prostorski vtis ustvarjajo tudi premišljene oblike in izbira ustreznih materialov. Pred voznikovimi očmi je razgibana armaturna plošča, ki je zanimiva predvsem v predelu sredinske konzole, manj pa s skoraj preveč strogimi številčnicami merilnikov. Položaj za volanom si brez večjih težav nastavijo tudi višje rasli vozniki, večina stikal je na lahko dostopnih mestih, preglednost naprej je zadovoljiva, malce več pozornosti je treba nameniti vzvratni vožnji. Popolnosti seveda ni, ali pa jo vidi vsak drugače, v Riu pa je morda še najbolj moteča pretirana plastičnost notranjega okolja.

Osnovni bencinski štirivaljnik v tem avtomobilu ne zmore čudežev, zna zadovoljiti želje povprečnih voznikov, vožnja je udobna, pri naglem prehitevanju ali med vožnjo v klanec pogonskemu stroju začne zmanjkovati sape. Toda, motor je kultiviran in njegov trušč je v kabini dobro zadušen, vsaj do takrat, ko vrtljaji začnejo naraščati preko optimalnega območja.

In še nekaj si je potrebno zapomniti pri tem avtomobilu: da je volanski mehanizem precej natančen, da v ovinkih ni težav ne z nagibanjem, ne z nenadzorovanim drsenjem zadka (pri katerem sicer poseže elektronski sistem stabilnosti) in da je vožnja vsaj tistim, ki od avtomobila ne pričakujejo preveč, prijetna. In seštevek pod črto pokaže, da je »paket« sprejemljiv, če ne že kar navdušujoč.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4.045, š. 1,720, v. 1455 m, medosje 2,570 m

Prostornina prtljažnika: 288/923

Teža (prazno v./ dovoljena): 1155 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski

Gibna prostornina: 1248 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM pri 6300

Največji navor pri v/min: 121 pri 4000

Najvišja hitrost: 168 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 13,1 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,0/ 4,3/ 5,0 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 114 (Euro V)

Maloprodajna cena: 10.990 EUR

Uvoznik/zastopnik: KMAG, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / ponedeljek, 4. julij 2016 / 13:41

Priprave z novim trenerjem

Smučarski tekači so uvodni del priprav na novo sezono opravili v Planici. Bili pa so tudi že na snegu na ledeniku Dachstein. Največja novost v ekipi je novi glavni trener, Italijan Stefano Sarraco.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Projekti občin

Obnova Graščine in Ceste svobode Radovljica - Radovljiška Graščina je najmogočnejša zgradba v starem mestnem jedru Radovljice, ki je v celoti razglaše...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Gorenjska hitreje kot Slovenija

Gorenjska razvojna regija je na pomembni razvojni prelomnici. Obdobje nove finančne perspektive 2007-2013 bo pokazalo, ali je regija sposobna preboja iz industrijske v moderno regijo, ki bo soustvarja...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Drugi regionalni razvojni forum o sodelovanju in povezovanju

Pred nami je 2. razvojni forum, čas za obračun dela od pretekle jeseni, ko je Regionalna razvojna agencije Gorenjske skupaj z regionalnim razvojnim svetom in svetom regije pripravila p...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Prednostne usmeritve razvoja Gorenjske

Za uresničevanje ciljev so v Regionalnem razvojnem programu Gorenjske 2007–2013 postavljene štiri razvojne prednostne usmeritve, ki so zelena nit razvoja regije. Zaradi večje prepoznavnosti so poim...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Strateški cilji Gorenjske

Vizijo gorenjske regije do leta 2013 gradijo trije ključni strateški cilji. Vsak bo merjen z najmanj dvema kazalnikoma. Merljivi cilji so postavljeni na osnovi napovedi rasti slovenskega makroekono...