Drzna in drugačna zunanjost takoj pritegne pogled.

Francoska cesta v vesolje

Test: Citroën DS5 Sport Chic Hybrid4

Pri Citroënu si zaradi uspeha svoje prestižne serije modelov DS lahko zadovoljno nazdravljajo s šampanjcem, kajti poleg obetavnih prodajnih številk jim uspeva tudi utrditi ugled svojega imena, predvsem pri tistih, ki še pomnijo slavna petdeseta in šestdeseta leta prejšnjega stoletja. In tistim, ki dobro poznajo galsko avtomobilsko znamko z dvema trikotnikoma, se je prav gotovo orosilo oko, ko so postavili na ceste novi, najbolj prestižni DS5.

DS5 je tisti avtomobil, pri katerem so Citroënovi oblikovalci lahko izživeli skoraj vse svoje mokre sanje. Tiste, ki so jih prej izkazovali v prototipnih in konceptnih avtomobilih, za katere pri Citroënu niso pokazali dovolj poguma, da bi jih v približno enaki obliki tudi postavili na ceste. Prav zato je DS5 težko uvrstiti v kakšnega od uveljavljenih avtomobilskih razredov. Po merah spada v zgornji rob srednjega razreda, po karoserijski zasnovi je kombilimuzina, tehnološko se uvršča med avtomobile bližnje prihodnosti.

Oblikovalci so celostno podobo ukrojili v športnem slogu s primesmi čustvene nostalgije; težko bi bilo najti koga, ki bi DS5 označil za neestetski avtomobil, drugo vprašanje pa je, kakšna vsebina se skriva pod privlačno ukrivljeno pločevino, ki se ponaša tudi s številnimi kromiranimi poudarki. Zunanje mere obetajo prostorno notranjost, a se to po vstopu v potniško kabino ne potrdi. Zaradi zajetne sredinske konzole med prednjima sedežema se zdi prostor za voznika in sopotnika dokaj utesnjen, dodatno ta občutek poudarjajo še stikala, ki so nameščena tudi na strehi. Pred voznikovimi očmi je kombinacija analognih in digitalnih merilnikov, stikala za uravnavanje delovanja avtomobila in njegovih sistemov pa so vsepovsod. Toliko jih je, da je v začetku s privajanjem nanje precej težav, zlasti zato, ker so nekatera razmetana brez prave logike. V nočnem ambientu je voznikov delovni prostor bolj podoben letalskemu ali celo vesoljskemu kot avtomobilskemu, tudi na sredici volanskega obroča so osvetljena stikala. Toda dobro odmerjen in oprijemljiv sedež zna tudi masirati, komur je se ljubi, si podatke o delovanju avtomobila lahko projicira tudi na vetrobransko steklo, potniki, ki bi radi opazovali modro nebo, lahko to počnejo skozi strešno steklo. Prtljažnik ni prostorsko izdaten, a vseeno zadošča za nekaj kosov nujne prtljage.

Tehnološko je najbolj dovršen DS5, ki ima kombinacijo dizelskega in električnega pogona. Tovrstni hibridni pogonski sklop je sicer že znan, še vedno pa eden redkih. Združuje 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki poganja prednji kolesi, in električni motor, katerega navor je speljan k zadnjemu kolesnemu paru. Voznik z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli lahko določa režim vožnje, ki je lahko ob določenih pogojih na krajši razdalji in z zmerno hitrostjo tudi zgolj na elektriko. Obstajata pa tudi programa za športni vozni režim in za štirikolesni pogon, medtem ko je za lagodno vožnjo najbolje vse skupaj prepustiti avtomatiki. Cokla sicer inovativno zasnovanemu pogonu je robotizirani ročni menjalnik, ki ne uspe v celoti slediti motorni dinamiki in s predolgim obotavljanjem med posameznimi prestavami povzroča nekaj nelagodja, ki ga v prestižnem avtomobilu ni mogoče spregledati. Kot tudi ne nekoliko preveč čvrstega odzivanja podvozja na cestne grbine in preveč mlahavega odzivanja volanskega mehanizma. DS5 je namenjen tistim, ki svet izza volana vidijo drugače in želijo svoj posebni življenjski slog poudariti tudi z drugačnim avtomobilom. Ali je ravno ta najbolj ustrezen, pa je že drugo vprašanje.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,530, š. 1,979, v. 1,504 m, medosje 2,727 m

Prostornina prtljažnika: 325 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1660/2265 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski + električni

Gibna prostornina: 1997 ccm

Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM

Največji navor pri v/min: 300 Nm pri 1750

Najvišja hitrost: 211 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 4,2/4,0/4,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 107 (Euro V)

Maloprodajna cena: 42.250 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Ljubljana

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Pisma bralcev / ponedeljek, 30. oktober 2017 / 23:01

Poklon znamenitemu rojaku

V pismu, ki je nastal kot odgovor na moj članek Poklon znamenitemu rojaku (objavljeno je bil v Gorenjskem glasu, 27. oktobra), mi podpisani Boris Pintar očita nepoznavanje vseh okoliščin,...

Objavljeno na isti dan


Kamnik / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Proti enosmernemu prometu na Medvedovi

Kamnik - Tisoč tristo občanov Kamnika, ki živijo v neposredni bližini nove enosmerne prometne ureditve v središču mesta, je županu Marjanu Šarcu predalo zahtevo za ukinitev nedav...

Kronika / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Korže izgubil prvo tožbo z Elanom

Višje sodišče v Ljubljani je razsodilo, da Uroš Korže ni upravičen do 2,1 milijona evrov nagrade za vodenje Elana od aprila do decembra 2000.

Zanimivosti / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Predstavitev filma o Komendi

Komenda - Člani Turističnega društva Komenda so ob finančni pomoči Občine Komenda posneli 23-minutni promocijski film o svoji občini. »S filmom želimo predstaviti zgodovino naših...

Gospodarstvo / petek, 10. maj 2013 / 07:00

V Peku zagnali proizvodnjo

Včeraj so v tržiškem Peku lastniki na skupščini potrdili dvomilijonsko dokapitalizacijo hrvaškega Osimpexa.

Kronika / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Objavili fotorobot roparja

Kranj - Policija je izdelala fotorobot enega od osumljencev ropa poštarja v Žabnici, ki se je zgodil zadnji aprilski dan. Poročali smo že, da roparja tedaj denarja nista dobila,...