Drzna in drugačna zunanjost takoj pritegne pogled.

Francoska cesta v vesolje

Test: Citroën DS5 Sport Chic Hybrid4

Pri Citroënu si zaradi uspeha svoje prestižne serije modelov DS lahko zadovoljno nazdravljajo s šampanjcem, kajti poleg obetavnih prodajnih številk jim uspeva tudi utrditi ugled svojega imena, predvsem pri tistih, ki še pomnijo slavna petdeseta in šestdeseta leta prejšnjega stoletja. In tistim, ki dobro poznajo galsko avtomobilsko znamko z dvema trikotnikoma, se je prav gotovo orosilo oko, ko so postavili na ceste novi, najbolj prestižni DS5.

DS5 je tisti avtomobil, pri katerem so Citroënovi oblikovalci lahko izživeli skoraj vse svoje mokre sanje. Tiste, ki so jih prej izkazovali v prototipnih in konceptnih avtomobilih, za katere pri Citroënu niso pokazali dovolj poguma, da bi jih v približno enaki obliki tudi postavili na ceste. Prav zato je DS5 težko uvrstiti v kakšnega od uveljavljenih avtomobilskih razredov. Po merah spada v zgornji rob srednjega razreda, po karoserijski zasnovi je kombilimuzina, tehnološko se uvršča med avtomobile bližnje prihodnosti.

Oblikovalci so celostno podobo ukrojili v športnem slogu s primesmi čustvene nostalgije; težko bi bilo najti koga, ki bi DS5 označil za neestetski avtomobil, drugo vprašanje pa je, kakšna vsebina se skriva pod privlačno ukrivljeno pločevino, ki se ponaša tudi s številnimi kromiranimi poudarki. Zunanje mere obetajo prostorno notranjost, a se to po vstopu v potniško kabino ne potrdi. Zaradi zajetne sredinske konzole med prednjima sedežema se zdi prostor za voznika in sopotnika dokaj utesnjen, dodatno ta občutek poudarjajo še stikala, ki so nameščena tudi na strehi. Pred voznikovimi očmi je kombinacija analognih in digitalnih merilnikov, stikala za uravnavanje delovanja avtomobila in njegovih sistemov pa so vsepovsod. Toliko jih je, da je v začetku s privajanjem nanje precej težav, zlasti zato, ker so nekatera razmetana brez prave logike. V nočnem ambientu je voznikov delovni prostor bolj podoben letalskemu ali celo vesoljskemu kot avtomobilskemu, tudi na sredici volanskega obroča so osvetljena stikala. Toda dobro odmerjen in oprijemljiv sedež zna tudi masirati, komur je se ljubi, si podatke o delovanju avtomobila lahko projicira tudi na vetrobransko steklo, potniki, ki bi radi opazovali modro nebo, lahko to počnejo skozi strešno steklo. Prtljažnik ni prostorsko izdaten, a vseeno zadošča za nekaj kosov nujne prtljage.

Tehnološko je najbolj dovršen DS5, ki ima kombinacijo dizelskega in električnega pogona. Tovrstni hibridni pogonski sklop je sicer že znan, še vedno pa eden redkih. Združuje 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki poganja prednji kolesi, in električni motor, katerega navor je speljan k zadnjemu kolesnemu paru. Voznik z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli lahko določa režim vožnje, ki je lahko ob določenih pogojih na krajši razdalji in z zmerno hitrostjo tudi zgolj na elektriko. Obstajata pa tudi programa za športni vozni režim in za štirikolesni pogon, medtem ko je za lagodno vožnjo najbolje vse skupaj prepustiti avtomatiki. Cokla sicer inovativno zasnovanemu pogonu je robotizirani ročni menjalnik, ki ne uspe v celoti slediti motorni dinamiki in s predolgim obotavljanjem med posameznimi prestavami povzroča nekaj nelagodja, ki ga v prestižnem avtomobilu ni mogoče spregledati. Kot tudi ne nekoliko preveč čvrstega odzivanja podvozja na cestne grbine in preveč mlahavega odzivanja volanskega mehanizma. DS5 je namenjen tistim, ki svet izza volana vidijo drugače in želijo svoj posebni življenjski slog poudariti tudi z drugačnim avtomobilom. Ali je ravno ta najbolj ustrezen, pa je že drugo vprašanje.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,530, š. 1,979, v. 1,504 m, medosje 2,727 m

Prostornina prtljažnika: 325 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1660/2265 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski + električni

Gibna prostornina: 1997 ccm

Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM

Največji navor pri v/min: 300 Nm pri 1750

Najvišja hitrost: 211 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,6 s

Poraba goriva po EU norm.: 4,2/4,0/4,1 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 107 (Euro V)

Maloprodajna cena: 42.250 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Ljubljana

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / nedelja, 7. junij 2015 / 12:34

Nagradili najbolj inovativne

Priznanje gospodarske zbornice za najbolj inovativno gorenjsko podjetje je prejela Jelovica hiše, štiri lanske inovacije pa so prejele regijsko zlato priznanje.

Objavljeno na isti dan


Kamnik / petek, 1. junij 2018 / 22:15

Znova bodo tekli in pomagali

Volčji Potok – Lions klub Kamnik in Lions klub Domžale že šesto leto zapored v Arboretumu Volčji Potok organizirata dobrodelni tek 'Tečem, da pomagam!'. Letos se bo tek odvijal 2. junija z začetkom...

Razvedrilo / petek, 1. junij 2018 / 22:08

Lepi Kemal na obisku

Temnolasi igralec turških korenin Burak Özçivit je izjemno karizmatičen, in tako kot mu uspeva pred kamero, tudi v živo obvlada – tako publiko kot svoj nastop. V Ljubljani je bilo videti, kot da se rd...

GG Plus / petek, 1. junij 2018 / 22:05

Niso vse panjske končnice prave

Profesorica likovne umetnosti in čebelarka Anja Bunderla je kot nosilka enoto Poslikavanje panjskih končnic vpisala v Register nesnovne kulturne dediščine Slovenije. »Le tako bomo zavarovali izvorne t...

Šport / petek, 1. junij 2018 / 22:04

Najtrofejnejši kegljaški klub

V prostorih Kegljaškega kluba Triglav Kranj so slavnostno sprejeli kegljače Anjo Forštnarič, Niko Blagovič, Brigitte Strelec, Anžeta Bajžlja in trenerja Albina Juvančiča, ki so s svetovnega prvenstva...

Šenčur / petek, 1. junij 2018 / 22:02

Jutri mini tržnica

Šenčur – Krajevna skupnost Šenčur Srednja vas jutri znova vabi na mini tržnico. Stojnice s ponudbo domačih pridelkov in izdelkov bodo pred domom krajanov v Šenčurju od 8. do 13. ure.