Mestna dostava na elektriko

Mercedes-Benz Vito E-Cell z enim polnjenjem do 130 kilometrov

Pri Daimlerju kot ekonomsko učinkovito in okoljsko prijazno alternativo transporta v mestnih središčih ponujajo električno različico dostavnega Vita. Gre za serijski dostavnik v tovorni ali potniški različici, ki je na zunaj enak kot različice z bencinskimi ali dizelskimi motorji, razlika je le v tem, da je na njem napis E-Cell. Pod motornim pokrovom je nameščen električni motor z močjo 60 kilovatov in navorom 280 Nm, ki je v celoti na voljo takoj, zato se električni Vito zlahka kosa s sorodniki, ki jih ženejo motorji na fosilna goriva. Z mesta do hitrosti 50 kilometrov na uro Vito E-Cell pospešuje v 6,5 in do hitrosti 80 kilometrov na uro v 11 sekundah. Motor za razliko od ostalih različic poganja prednji kolesi. Energijo zagotavljajo litij-ionske baterije z zmogljivostjo 36 kilovatnih ur in nominalno napetostjo 360 voltov. Nameščene so pod dnom vozila, tako da ne zajedajo tovornega ali potniškega prostora, v celoti se napolnijo v največ petih urah. Prav tako ni okrnjena nosilnost, vozilo je namreč dovoljeno obtežiti z 900 kilogrami tovora.

Vozilo je namenjeno predvsem vožnji v urbanih središčih, v prid varčevanju z energijo je hitrost omejena na 89 kilometrov na uro. Z enim polnjenjem lahko prevozi do največ 130 kilometrov, seveda v odvisnosti od načina vožnje. Pri tem je zanimivo, da ni čutiti regenerativnega učinka, ko voznik ne obremenjuje motorja, saj se ta začne šele ob zaviranju.

Mercedes-Benzov električni dostavnik je v eksprerimentalni fazi prevozil več kot 650.000 kilometrov, trenutno pa je vozilo na voljo že v petnajstih evropskih državah. Pri Daimlerju ponujajo predvsem operativni najem za štiri leta z vključenimi 80.000 kilometri in vsemi potrebnimi servisnimi storitvami.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

V dveh letih zgradili vso kanalizacijo

V Šenčurju so v zadnjih dveh letih zgradili približno deset kilometrov fekalne kanalizacije, prav toliko vodovoda pa obnovili.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 29. marec 2016 / 00:40

Slovenska platforma z islandsko podporo

Matej Rauh iz Lesc je zasnoval prvo slovensko platformo za nagradno množično financiranje Adrifund.

Kronika / torek, 29. marec 2016 / 00:39

Odredili obvezno zdravljenje

Uršula Lonka Prešeren, ki je oktobra lani v neprištevnosti ubila Ino Pličanič, mora na obvezno psihiatrično zdravljenje.

Gospodarstvo / torek, 29. marec 2016 / 00:38

Otroke spodbujali k podjetnosti

Na Osnovni šoli Predoslje so končali prvi podjetniški krožek, ki naj bi v prihodnosti potekal po vseh kranjskih osnovnih šolah. Učence so spodbujali, naj bodo nadvse podjetni.

Gospodarstvo / torek, 29. marec 2016 / 00:28

Domače ni vedno ekološko

V Združenju za ekološko kmetovanje Gorenjske ugotavljajo, da povpraševanje po ekološko pridelani hrani narašča in da domače ni vedno tudi ekološko. V prihodnje želijo urediti trženje ekološko zrejenih...

Razvedrilo / torek, 29. marec 2016 / 00:26

Fevžerjevi slovenski olimpijski heroji

Prejšnji ponedeljek so v Knjižnici dr. Toneta Pretnarja v Tržiču gostili znanega slovenskega fotografa Aleša Fevžerja. Beseda je tekla o njegovem delu, športni fotografiji in pa o njegovi knjigi Slove...