Pozabljena čustva

Test: Seat Ibiza 1.4 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo pri španski podružnici koncerna Volkswagen, zato temu avtomobilu posvečajo največ pozornosti. Ker je pritisk neposrednih tekmecev vse močnejši, se jim je zdelo, da je treba še niti ne tako zrel avtomobil osvežiti, toda posega so se lotili zelo previdno. In zato zdaj Ibiza zagotovo ni nov avtomobil, ampak kvečjemu model z rahlo osvežitvijo. S prenovo zunanjosti so ji nadeli preoblikovano masko hladilnika in žaromete, spremenjen je tudi motorni pokrov, a za vse skupaj je treba imeti dobre oči. Oblikovno je Ibiza še vedno uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov.

 

Uporabljeni materiali za armaturno ploščo so v dveh barvnih odtenkih. Oblikovna svežina je v notranjosti še vedno zaznavna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme ni nobenega razkošja, klimatska naprava je zgolj ročna, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

 

Že znani 1,4-litrski bencinski štirivaljnik ni posebej prepričljiv; kljub sorazmerno skromnemu navoru, je vsaj v srednjem delu vrtljajev solidno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta pogonski stroj, ampak je bolje izbrati kaj bolj energičnega. Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore motor. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo.

 

Ibiza je torej osvežena, a na trgu je obkrožena z agresivnimi in tudi mlajšimi tekmeci. Preostanek življenja v tej generaciji ji ne bo ravno lahek.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 177 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,1/4,7/5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 11.237 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / sobota, 21. november 2009 / 07:00

Droga tudi problem podeželja

Uživanje prepovedane droge tudi v Železnikih postaja vse večji problem, a si mnogi še vedno zatiskajo oči.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 29. april 2010 / 07:00

Pri sedemdesetih še natančno strelja

Cerklje - Peter Slatnar iz Cerkelj je februarja letos dopolnil sedemdeset let, a je še vedno zelo uspešen v lovskem streljanju na glinaste golobe in na tarčo srnjaka. Lani je na...

Kamnik / četrtek, 29. april 2010 / 07:00

Izšla je knjižica s skupnimi voznimi redi

Kamnik - V Centru za razvoj Litija so izdali knjižico Skupni vozni redi za javni potniški promet, v kateri so zbrani vsi vozni redi javnih prevoznikov na relacijah z območja kamn...

Komenda / četrtek, 29. april 2010 / 07:00

Namesto koncesije evropska sredstva

Komenda - V Komendi, kjer so nekaj časa razmišljali o podelitvi koncesije za gradnjo kanalizacije, bodo to zdaj zgradili s pomočjo evropskih sredstev, je na zadnji seji svetnikom...

Medvode / četrtek, 29. april 2010 / 07:00

Poslovali z izgubo

Izguba Zdravstvenega doma Medvode za leto 2009 v višini dobrih 27 tisoč evrov se bo krila s presežkom iz preteklih let.

Zanimivosti / četrtek, 29. april 2010 / 07:00

Učenci so se pomerili v plesu

Napeto vzdušje, glasna glasba in bučno navijanje mladih glasov v dvorani OŠ Franceta Prešerna v Kranju so pred kratkim dajali vtis, da se na Gorenjskem dogaja nekaj pomembnega. Za gorenjske učence je...