Pozabljena čustva

Test: Seat Ibiza 1.4 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo pri španski podružnici koncerna Volkswagen, zato temu avtomobilu posvečajo največ pozornosti. Ker je pritisk neposrednih tekmecev vse močnejši, se jim je zdelo, da je treba še niti ne tako zrel avtomobil osvežiti, toda posega so se lotili zelo previdno. In zato zdaj Ibiza zagotovo ni nov avtomobil, ampak kvečjemu model z rahlo osvežitvijo. S prenovo zunanjosti so ji nadeli preoblikovano masko hladilnika in žaromete, spremenjen je tudi motorni pokrov, a za vse skupaj je treba imeti dobre oči. Oblikovno je Ibiza še vedno uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov.

 

Uporabljeni materiali za armaturno ploščo so v dveh barvnih odtenkih. Oblikovna svežina je v notranjosti še vedno zaznavna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme ni nobenega razkošja, klimatska naprava je zgolj ročna, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

 

Že znani 1,4-litrski bencinski štirivaljnik ni posebej prepričljiv; kljub sorazmerno skromnemu navoru, je vsaj v srednjem delu vrtljajev solidno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta pogonski stroj, ampak je bolje izbrati kaj bolj energičnega. Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore motor. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo.

 

Ibiza je torej osvežena, a na trgu je obkrožena z agresivnimi in tudi mlajšimi tekmeci. Preostanek življenja v tej generaciji ji ne bo ravno lahek.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 177 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,1/4,7/5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 11.237 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / sreda, 15. avgust 2007 / 07:00

Idej mnogo, a brez sita ne gre

V Gorenjskem muzeju poleti kljub dopustom ne počivajo. Medtem ko muzejske zbirke čakajo na obiskovalce, muzealci že razmišljajo o novih projektih. Tudi v preteklem letu je v muzeju bogato obrodilo, bi...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Projekti občin

Obnova Graščine in Ceste svobode Radovljica - Radovljiška Graščina je najmogočnejša zgradba v starem mestnem jedru Radovljice, ki je v celoti razglaše...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Gorenjska hitreje kot Slovenija

Gorenjska razvojna regija je na pomembni razvojni prelomnici. Obdobje nove finančne perspektive 2007-2013 bo pokazalo, ali je regija sposobna preboja iz industrijske v moderno regijo, ki bo soustvarja...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Drugi regionalni razvojni forum o sodelovanju in povezovanju

Pred nami je 2. razvojni forum, čas za obračun dela od pretekle jeseni, ko je Regionalna razvojna agencije Gorenjske skupaj z regionalnim razvojnim svetom in svetom regije pripravila p...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Prednostne usmeritve razvoja Gorenjske

Za uresničevanje ciljev so v Regionalnem razvojnem programu Gorenjske 2007–2013 postavljene štiri razvojne prednostne usmeritve, ki so zelena nit razvoja regije. Zaradi večje prepoznavnosti so poim...

Gorenjska / sreda, 21. november 2007 / 07:00

Strateški cilji Gorenjske

Vizijo gorenjske regije do leta 2013 gradijo trije ključni strateški cilji. Vsak bo merjen z najmanj dvema kazalnikoma. Merljivi cilji so postavljeni na osnovi napovedi rasti slovenskega makroekono...