Pozabljena čustva

Test: Seat Ibiza 1.4 Reference

Brez Ibize ni Seata, priznavajo pri španski podružnici koncerna Volkswagen, zato temu avtomobilu posvečajo največ pozornosti. Ker je pritisk neposrednih tekmecev vse močnejši, se jim je zdelo, da je treba še niti ne tako zrel avtomobil osvežiti, toda posega so se lotili zelo previdno. In zato zdaj Ibiza zagotovo ni nov avtomobil, ampak kvečjemu model z rahlo osvežitvijo. S prenovo zunanjosti so ji nadeli preoblikovano masko hladilnika in žaromete, spremenjen je tudi motorni pokrov, a za vse skupaj je treba imeti dobre oči. Oblikovno je Ibiza še vedno uravnotežena tako, da bi morala ugajati mlajšim in tudi zrelejšim generacijam voznikov.

 

Uporabljeni materiali za armaturno ploščo so v dveh barvnih odtenkih. Oblikovna svežina je v notranjosti še vedno zaznavna, prostor pa se zaradi svetlih tonov zdi celo večji, kot je v resnici, čeprav se tudi na zadnji klopi sedi sorazmerno udobno. V osnovnem paketu opreme ni nobenega razkošja, klimatska naprava je zgolj ročna, vendar tisto, kar je, dobro služi vozniku in potnikom, razen radijskega sprejemnika s preveč zapletenimi nastavitvami.

 

Že znani 1,4-litrski bencinski štirivaljnik ni posebej prepričljiv; kljub sorazmerno skromnemu navoru, je vsaj v srednjem delu vrtljajev solidno prožen, vendar je treba zaradi pomanjkanja moči kar pogosto segati po ročici natančnega petstopenjskega menjalnika. Niti poraba goriva ne opravičuje odločitve za ta pogonski stroj, ampak je bolje izbrati kaj bolj energičnega. Podvozje je namreč sposobno prenesti precej več, kot zmore motor. Lega na cesti je suverena, v ovinkih se kolesa dobro »zlepijo« s cesto, prepričljive so tudi zavore. Morda bi bilo požiranje kratkih cestnih grbin lahko malo manj grobo, ampak potem je spet treba sklepati kompromise z vodljivostjo.

 

Ibiza je torej osvežena, a na trgu je obkrožena z agresivnimi in tudi mlajšimi tekmeci. Preostanek življenja v tej generaciji ji ne bo ravno lahek.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 177 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,1/4,7/5,9 l/100 km

Maloprodajna cena: 11.237 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / četrtek, 4. julij 2019 / 22:36

Ves dan na teku

To nedeljo bo po kranjskih ulicah teklo okoli sto maratonskih tekačev in tekačic.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 4. april 2011 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

Sanjalo se mi je, da sem med množico ljudi - na odprtem prostoru, vse naokrog blagodejen občutekin glasba: slovenska himna. Nihče od množice ljudi ni zraven pel - jaz sem pela poti...

Kranjska Gora / ponedeljek, 4. april 2011 / 07:00

Na cesti do Korenskega sedla delna zapora

Podkoren - Na odseku ceste Korensko sedlo–Podkoren bo do 15. maja letos zaradi del delna zapora ceste. Promet bo potekal enosmerno in ga bodo urejali s semaforjem ali za to uspos...

GG Plus / ponedeljek, 4. april 2011 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / ponedeljek, 4. april 2011 / 07:00

Se je res končala?

Se spominjate filma »Ko to tamo peva«? Prvič smo ga videli tistega leta, ko je umrl Tito in je Bojan Križaj prvič zmagal v svetovnem pokalu, na slalomu v Wengnu, torej 1980. Zgo...

GG Plus / ponedeljek, 4. april 2011 / 07:00

Šepetalnica za veter (41)

Prazna postelja sicer še ni pomenila znamenja za preplah, a gnan bolj od pomena svojih sanj kot od skrbi je Lužnik v temo zaklical hčerkino ime in odštorkljal do kuhinje. V veži je vrg...