Poživitev
Test: Opel Astra 2.0 CDTI Sports Tourer Cosmo
Pri nemškem Oplu, ki velja za znamko, ki je na stari celini uveljavila avtomobile s pokritim prtljažnikom, si nove generacije Astre ne bi mogli zamisliti brez karoserijske različice s podaljšanim zadkom. Astra Sports Tourer s skoraj 4,70 metra skupne dolžine spada že napol v srednji razred, sicer pa je kar za dobrih 18 centimetrov daljša od predhodnice. Kot je običajno, je nov le zadnji del, ki ga je oblikovalcem uspelo elegantno spojiti v celoto, samozavesten videz pa poudarjajo tudi vzdolžni strešni nosilci prtljažnika.
Za uporabnost je najbolj pomembno, da se avtomobil ponaša s prostornim prtljažnikom. Osnovna prostornina namreč znaša okroglih 500 litrov, s podrto sedežno klopjo pa naraste na poldrugi kubični meter, natančno na 1550 litrov. Zasluge za hitro in enostavno prilagajanje prtljažnega prostora ima na novo zasnovani sedežni sistem, ki zgolj s pritiskom na gumb zloži naslonska in sedalna dela zadnje klopi, ne da bi bilo treba odstranjevati varnostni pas. Oplovi snovalci so se domislili še pripomočka za lažje natovarjanje, prekrivala, ki ob dotiku zdrsne navzgor, kadar ni v uporabi, pa ga je mogoče odstraniti in spraviti v dno prtljažnika. Za volanom voznika čaka povsem enako okolje kot v drugih karoserijskih različicah, torej urejena armaturna plošča z dobro preglednimi merilniki in nekaj rahlo prikritimi stikali ter z informacijskim sistemom, ki bi bil lahko nekoliko enostavnejši za uporabo. Plus si notranjost zasluži tudi zaradi uporabe kakovostnih materialov in temeljite izdelave.
V dizelskem delu motorne palete je najmočnejši 2,0-litrski štirivaljnik, ki deluje s pomočjo turbinskega polnilnika. Zaradi več kot zadostne zaloge motornega navora je Astra Sports Tourer s tem pogonskim strojem precej poskočna, treba pa se je navaditi na nekoliko več hrupa, kadar se motor priganja v višje vrtljaje. Tudi poraba pri izdatnejšem obremenjevanju precej odstopa od tovarniških obljub.
Tako ima avtomobil nekako enakomeren seštevek plusov in minusov, z najvišjim nivojem opreme pa tudi kar zasoljeno ceno.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1956 ccm
Največja moč pri v/min: 121 kW/165 KM
Najvišja hitrost: 212 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 4,2/ 5,1 l/100 km
Maloprodajna cena: 24.400 EUR
Zastopnik/uvoznik: Opel Slovenija, Ljubljana