Drugič ni enako kot prvič

Test: BMW 118d Urban

Priznajmo si, da prve ne pozabimo nikoli, oziroma, da spomin nanjo nikoli povsem ne zbledi. Na prvo ljubezen namreč. Veliko voznic in voznikov se z nostalgijo spominja tudi svojega prvega avtomobila. In takšen, kot je bil prvi, ni noben naslednji. Zato so tudi pri bavarskem BMW z novo generacijo svoje najmanjše serije želeli narediti preboj in dokazati sebi in svetu, da je avtomobil svež, nov in drugačen, čeprav vsaj na prvi pogled tega ne kaže zelo prepričljivo.

Zunanji stilistiki prve generacije bavarske serije 1 niso ploskali vsi, zato so oblikovalci v Münchnu s pomočjo lepotno kirurških posegov avtomobilu nadeli odločnejši videz, ga tudi nekoliko povečali in uskladili z najnovejšimi hišnimi posebnostmi. Kljub temu se na določenih delih še vedno zdi nekoliko neskladen ali pa enostavno premalo eleganten, da bi zmagoval na lepotnih tekmovanjih. Nekako se je težko znebiti občutka, da je BMW serije 1 bolj ženski kot moški avtomobil, čeprav so nad tehničnimi domislicami, ki jih skriva v notranjosti in v podkožju, bolj navdušeni pripadniki močnejšega spola.

Tudi v potniški kabini ima serija 1 vsa tipična znamenja BMW-jeve notranje arhitekture. Kar žal v prvi vrsti pomeni, da je prostor za potnike odmerjen skopo, oziroma tako skromno, da so potniki zadaj hvaležni, če vožnja ni predolga in da tudi voznik in sopotnik na desnem sedežu ne moreta povsem sprostiti svojega mišičevja. Za volan je treba sesti nizko in tisti z bolečinami v hrbtu bi utegnili imeti precej težav. Ampak česa drugega v športnem avtomobilu niti ne gre pričakovati. Voznika pričaka instrumentna plošča, ki je postala že nekakšna BMW-jeva klasika. Navidezno dolgočasnost sicer povsem zasenčijo kakovostni materiali in brezhibna izdelava, tako da je ocena notranjosti pozitivna s pridržkom, seveda predvsem na račun utesnjenosti, kar velja tudi za prtljažnik.

O tehnični odličnosti bavarskega petvratnega kupeja ni nobenih dvomov. Turbodizelski štirivaljnik suvereno opravlja svoje delo in v kombinaciji z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom ponuja veliko voznih užitkov. Ker čas in moda narekujeta skrb za okolje, je ta BMW mogoče voziti tudi v ekološkem režimu, kdor pa od avtomobila pričakuje kaj več, pa z gumbom na sredinski konzoli lahko enostavno izbere tudi komfortni ali, še bolje, športni način vožnje; stik koles s cesto je vedno zanesljiv, povratne informacije na volanu zelo točne in treba je obvladati le še zakonitosti vožnje s pogonom na zadnji kolesi. Kakršnakoli že je izbira voznega režima voznika, se vse skupaj prikazuje na sredinskem zaslonu, kjer je veliko, če ne kar preveč podatkov in tudi okrogli vrtljiv gumb, ki služi vsem pomembnejšim nastavitvam, je kljub poenostavitvam še vedno dokaj zapleten.

Po tehnični in tehnološki plati ter z voznimi lastnostmi je BMW 118d pravi poper v nosu; precej manj to velja za udobje in še manj za zasoljeno ceno.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,324, š. 1,765, v. 1,421 m, medosje 2,690 m

Prostornina prtljažnika: 330/1150 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1395/1850 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320 pri 1750-2500

Najvišja hitrost: 212 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 8,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,4/ 3,8/ 4,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 115 (Euro V)

Maloprodajna cena: 27.000 EUR

Uvoznik/zastopnik: BMW Group, podr. Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / torek, 18. december 2018 / 11:23

Ta čudoviti Gaštejski klanec

V ponedeljek so v Galeriji Mestne hiše v Kranju odprli zanimivo dokumentarno razstavo o gradnji Gaštejskega klanca z naslovom Glavna dovozna žila za Kranj. Za tiste čase izjemno zahtevno gradnjo je Gr...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / torek, 15. marec 2011 / 07:00

Potres paraliziral proizvodnjo

Katastrofalni potres in cunami na Japonskem sta precej prizadela tudi tamkajšnjo avtomobilsko industrijo. Po poročanju spletne strani Automotive News je Toyota po potresu ustavila proizvodnjo v v...

Mularija / torek, 15. marec 2011 / 07:00

Recikliri in zašpili

Pretekli torek se je v Mladinskem centru Medvode s prvo preddelavnico začel evropski projekt Eko Art. Gre za transnacionalno mladinsko pobudo, katere namen je kreativno, zabavno in inovativno oza...

Mularija / torek, 15. marec 2011 / 07:00

Čarodej Toni in medved Čalapinko

V Magičnem teatru Jaba-daba-du sodelujejo z različnimi izvajalci za otroke, tudi z Antolin-teamom, ki ima animacije z medvedom Čalapinkom. Trenutno skupaj ustvarjajo predstavo Bonton, v kateri bo...

Gospodarstvo / torek, 15. marec 2011 / 07:00

Vlada ne podpira predloga poslancev

Ljubljana - Skupina poslancev državnega zbora s prvopodpisanim Francetom Bogovičem je v državni zbor vložila predlog za spremembo zakona o dohodnini, s katerim predlaga črtanje d...

Zanimivosti / torek, 15. marec 2011 / 07:00

Drevi poklon Josipini Hočevar

Radovljica - Danes ob 18.30 se bodo na Linhartovem trgu v Radovljici poklonili spominu na Josipino Hočevar. V sredo namreč mineva natanko sto let od smrti prve častne meščanke Ra...