Drugič ni enako kot prvič
Test: BMW 118d Urban
Priznajmo si, da prve ne pozabimo nikoli, oziroma, da spomin nanjo nikoli povsem ne zbledi. Na prvo ljubezen namreč. Veliko voznic in voznikov se z nostalgijo spominja tudi svojega prvega avtomobila. In takšen, kot je bil prvi, ni noben naslednji. Zato so tudi pri bavarskem BMW z novo generacijo svoje najmanjše serije želeli narediti preboj in dokazati sebi in svetu, da je avtomobil svež, nov in drugačen, čeprav vsaj na prvi pogled tega ne kaže zelo prepričljivo.
Zunanji stilistiki prve generacije bavarske serije 1 niso ploskali vsi, zato so oblikovalci v Münchnu s pomočjo lepotno kirurških posegov avtomobilu nadeli odločnejši videz, ga tudi nekoliko povečali in uskladili z najnovejšimi hišnimi posebnostmi. Kljub temu se na določenih delih še vedno zdi nekoliko neskladen ali pa enostavno premalo eleganten, da bi zmagoval na lepotnih tekmovanjih. Nekako se je težko znebiti občutka, da je BMW serije 1 bolj ženski kot moški avtomobil, čeprav so nad tehničnimi domislicami, ki jih skriva v notranjosti in v podkožju, bolj navdušeni pripadniki močnejšega spola.
Tudi v potniški kabini ima serija 1 vsa tipična znamenja BMW-jeve notranje arhitekture. Kar žal v prvi vrsti pomeni, da je prostor za potnike odmerjen skopo, oziroma tako skromno, da so potniki zadaj hvaležni, če vožnja ni predolga in da tudi voznik in sopotnik na desnem sedežu ne moreta povsem sprostiti svojega mišičevja. Za volan je treba sesti nizko in tisti z bolečinami v hrbtu bi utegnili imeti precej težav. Ampak česa drugega v športnem avtomobilu niti ne gre pričakovati. Voznika pričaka instrumentna plošča, ki je postala že nekakšna BMW-jeva klasika. Navidezno dolgočasnost sicer povsem zasenčijo kakovostni materiali in brezhibna izdelava, tako da je ocena notranjosti pozitivna s pridržkom, seveda predvsem na račun utesnjenosti, kar velja tudi za prtljažnik.
O tehnični odličnosti bavarskega petvratnega kupeja ni nobenih dvomov. Turbodizelski štirivaljnik suvereno opravlja svoje delo in v kombinaciji z odličnim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom ponuja veliko voznih užitkov. Ker čas in moda narekujeta skrb za okolje, je ta BMW mogoče voziti tudi v ekološkem režimu, kdor pa od avtomobila pričakuje kaj več, pa z gumbom na sredinski konzoli lahko enostavno izbere tudi komfortni ali, še bolje, športni način vožnje; stik koles s cesto je vedno zanesljiv, povratne informacije na volanu zelo točne in treba je obvladati le še zakonitosti vožnje s pogonom na zadnji kolesi. Kakršnakoli že je izbira voznega režima voznika, se vse skupaj prikazuje na sredinskem zaslonu, kjer je veliko, če ne kar preveč podatkov in tudi okrogli vrtljiv gumb, ki služi vsem pomembnejšim nastavitvam, je kljub poenostavitvam še vedno dokaj zapleten.
Po tehnični in tehnološki plati ter z voznimi lastnostmi je BMW 118d pravi poper v nosu; precej manj to velja za udobje in še manj za zasoljeno ceno.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,324, š. 1,765, v. 1,421 m, medosje 2,690 m
Prostornina prtljažnika: 330/1150 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1395/1850 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1995 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 1750-2500
Najvišja hitrost: 212 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,4/ 3,8/ 4,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 115 (Euro V)
Maloprodajna cena: 27.000 EUR
Uvoznik/zastopnik: BMW Group, podr. Ljubljana