Racionalnost in preračunljivost

Test: SSangyong Korando D20T AWD Comfort

V avtomobilskem svetu se z racionalnostjo ukvarjajo predvsem tisti, ki na bančnem računu nimajo dovolj, da bi si kupovali štirikolesnike zvenečih avtomobilskih znamk. Zato se pač ozirajo po avtomobilih, ki so cenejši, a vendarle ustrezajo svojemu namenu. V teh krogih vozi tudi SSangyongov Korando. Športni terenec je zanimiv za tiste, ki znajo računati ali pa so zgolj preračunljivi.

 

Avtomobil južnokorejskega porekla in znamke, ki se je po kolapsu spet vrnila na površje, ima kar nekaj adutov, s katerimi se lahko odločno postavlja ob bok bolj zvenečim in dražjim tekmecem. Zunanjost so mu ukrojili v priznani italijanski oblikovalski delavnici Giugiaro in v pločevino kar dobro ujeli sedanjo modo. Korando sicer ni avtomobil, ob katerega pojavi bi zastajal dih, vendar je dovolj zanimiv, da si radovedneži na njem preberejo njegovo ime in pripadnost znamki, ki je vsaj poznavalcem še ostala v spominu. Za dober videz poleg smernikov s svetlečimi diodami v stranskih ogledalih skrbijo še dvojni zaključek izpušne cevi, zračni stabilizator na prtljažnih vratih in aluminijasta platišča.

 

Manj smisla za modne tokove so oblikovalci pokazali v notranjosti, saj je nekoliko preveč praznih površin in trde plastike. Že res, da je bilo treba tudi tu paziti na racionalnost, toda malce več kreativnosti ne bi škodilo. Seveda pa to ne pomeni, da so snovalci zgrešili temeljni namen voznikovega delovnega prostora, to je nezahtevnost upravljanja. Prav nasprotno, kajti vsa stikala so na dostopnih mestih, grafika merilnikov je pregledna, upravljanje vseh sistemov logično. Tudi prostornost ni vprašljiva, saj se v Korandu dovolj udobno pelje peterica potnikov, pri čemer se tistim na zadnji klopi, razumljivo, godi nekoliko slabše kot obema spredaj, v zadnjem delu pa je solidno prostoren prtljažnik s terensko visokim nakladalnim robom.

 

Koranda trenutno poganja en sam motor, 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki se s spodobno zalogo moči in navora suvereno spopada z avtomobilovo težo. Zapomniti se ga je mogoče po klenkastem zvoku, dokler ni ogret na delovno temperaturo in za sedanje čase z nekoliko nezmerno porabo plinskega olja. Z naglim pospeševanjem in prožnostjo pozitivno preseneča, tudi sodelovanje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom je več kot solidno. Pogonski sklop deluje samodejno in na zdrsljivih podlagah del navora prenese na zadnji kolesni par, voznik pa lahko z gumbom določi tudi fiksno polovično razmerje. Z naštetim je Korando suveren na brezpotjih, 19-centimetrska oddaljenost karoserije od tal vozniku dovoljuje tudi nekaj več poguma.

 

Tehnični podatki

Mere: d. 4,410, š. 1,830, v. 1,675 m, medosje 2,650 m

Prostornina prtljažnika: 404/-

Teža (prazno v./ dovoljena): 1672/2260 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 129 kW/175 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 360 pri 2000

Najvišja hitrost: 179 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,0 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,9/ 5,5/ 6,4 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 169 (Euro V)

Maloprodajna cena: 22.990 EUR

Uvoznik/zastopnik: SSangyong C.J.I., Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šenčur / ponedeljek, 9. november 2015 / 12:31

Predavanji za upokojence

Visoko, Voklo – Avto moto društvo Šenčur v sodelovanju z Društvom upokojencev Šenčur organizira predavanje o cestno-prometni zakonodaji. Poudarek bo na osnovah prometnih predpisov, nevarnostih prom...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / torek, 4. junij 2013 / 07:00

Zakaj bi spet jemali?

EU je ocenila naše ukrepe za rešitev makroekonomskega neravnotežja sicer za ustrezne, dobili pa smo kar ostra priporočila s konkretnimi roki. Finančni minister Uroš Čufer pa je že napovedal, da bodo v...

Razvedrilo / torek, 4. junij 2013 / 07:00

Vse se vrti okoli glasbe

Sedemindvajsetletna Vanja Erjavec in Kristjan Anderle sta se poročila doma, tam, kjer so 'njune korenine, ulice in ljudje, ki so ju oba zaznamovali in jim pomagali postati to, kar sta' – na Bledu.

Razvedrilo / torek, 4. junij 2013 / 07:00

Letnik 63

Razredi 4. a, 4. b in 4. c so maturirali na kranjski Gimnaziji leta 1963. Prejšnji teden jih je ob njihovem jubileju v gimnazijski knjižnici sprejel ravnatelj Franci Rozman, gimnazijski de...

Razvedrilo / torek, 4. junij 2013 / 07:00

Vse najboljše!

Kolesarska sekcija društva upokojencev Preddvor želi svoji predsednici Anici Celar Gorza ob njenem okroglem jubileju vse najboljše in veliko kolesarskih užitkov.

Razvedrilo / torek, 4. junij 2013 / 07:00

Iskrški veterani

Takole pa so se ob šestdesetletnici šolanja na Industrijski kovinarski šoli ISKRA v Kranju zbrali 'veterani' v kranjski gostilni pri Viktorju. Šolanje so zaključili leta 1953. V takrat tre...