Majhno je modno in prilagojeno kriznim časom
Avtomobilski salon v Ženevi je tudi letos postregel z vrsto štirikolesnih novosti. V ospredju so manjši, vendar prostorni in tehnološko dobro oboroženi avtomobili, medtem ko je govora o električnih in drugih alternativnih pogonih nekoliko manj.
Tradicionalni avtomobilski salon v Ženevi, letos že 86. po vrsti, je v prvih dneh marca običajno središče avtomobilskega sveta. Je ena najpomembnejših avtomobilskih razstav na stari celini, nekakšen spomladanski kriterij dogodkov v avtomobilski industriji v tekočem letu in napoved za prihodnje obdobje. V ospredju so bili tokrat avtomobili, za katere nameravajo proizvajalci iskati kupce v zelo širokem krogu, čeprav ni manjkalo tudi prestižnih štirikolesnih stvaritev, ki so navadnim smrtnikom dovoljene samo v sanjah. In kot skoraj vselej je tudi letošnja Ženeva oblegana s številnimi pripadniki sedme sile, ki skušajo na salonu dobiti tudi najbolj sveže zakulisne informacije, da ne govorimo o številnih obiskovalcih, katerih številka v desetih salonskih dneh doseže skoraj milijon.
Manjši avtomobili v ofenzivi
Manjši avtomobili so glavne zvezde pod reflektorji letošnjega avtomobilskega salona v Ženevi. Morda je tako zaradi recesije, ki spet grozi avtomobilski industriji, še bolj verjetno zato, ker tudi avtomobili s krajšimi dolžinami lovijo prostornost in tehnologijo večjih. Med novostmi kaže vsekakor omeniti novi Fiat 500L, ki se spogleduje z enoprostorsko zasnovo in bo morda čez čas na voljo tudi v sedemsedežni različici. Izdelovali ga bodo v srbskem Kragujevcu, od koder naj bi proti koncu leta prišel tudi k nam. Pomemben novinec je tudi Peugeot 208, ki je prilagojen ekonomičnosti (trivaljni motor) in s svojo lažjo zgradbo tudi ekologiji. V prestižnih krogih se giblje novi Audi A3, ki več kot z zunanjostjo obeta z inovativno tehnologijo. Obojega pa se je navzel novi Mercedes-benz razreda A, ki je avtomobil povsem drugačne sorte, kot je bil njegov predhodnik. Vrste manjših enoprostorcev bo premešal Ford B-Max, čigar posebnost so drsna vrata brez sredinskega strešnega stebrička. Tudi Nissan bo kmalu imel novinca v tem velikostnem razredu, za zdaj se v konceptni fazi imenuje Invitation, prihodnje leto bo iz njega nastala druga generacija modela Note. Za številko večjih novincev tudi ni prav malo. Za številke v spodnjem srednjem razredu se bosta spopadla nova Hyundai i30 in Kia Cee'd, oba sta nared tudi že v kombijevski izvedbi, tam nekje je tudi kombilimuzinski Volvo V40, med velikoprostorske modele pa se bo skušal vriniti nov Daciin adut Lodgy.
Terenci so še vedno popularni
Modna muha stalnica so že nekaj let športni terenci, ki se vse bolj selijo v manjše razrede. Predstavniki nove generacije so Oplov oblikovno všečni prvenec imenovan Mokka, medtem ko francoska tigra Citroën in Peugeot predstavljata modela C4 Aircross in 4008, ki oba temeljita na že znanem Mitsubishijevem modelu ASX. Zato pa so pri Mitsubishiju spravili na plan novo generacijo nekoliko večjega Outlanderja, pri Fordu pa drugo generacijo dobro zapisane Kuge. Pri japonski Hondi že kar dolgo odlašajo z novim CR-V, ki je še vedno v konceptni fazi. Prvič so se s konceptnim avtomobilom za vstop v prestižne kroge odločili pri Bentleyju, kjer je na ogled, morda pa čez čas tudi za denarnice petičnih kupcev, avtomobil z oznako EXP 9 F Concept. In to še zdaleč ni vse.
Kriza ne spodnese prestiža
Čeprav časi niso najbolj naklonjeni kupovanju novih avtomobilov, je na ženevskem avtomobilskem salonu dovolj priložnosti za očesno pašo na pregrešno dragih prestižnih avtomobilih, kakršen je na primer novi športnik Maranella, Ferrari F12 Berlinetta, najposkočnejši športnik iz italijanske kovačnice doslej. Tudi drugi proizvajalci s prestižnim pedigrejem niso počivali; Porsche je v Ženevo pripeljal novo generacijo Boxsterja, Lamborghini posebno izvedbo Avantadorja, ki ga cenijo na več kot dva evrska milijona in še kaj bi se našlo. Časom in miselnosti primerno je v salonskih dneh na ženevskem sejmišču Palexpo predstavljenih tudi nekaj avtomobilov s hibridnimi ali električnimi pogoni. Med tistimi, ki so nam blizu, je nedvomno Renaultov malček Zoe, ki ga žene samo elektrika, ali pa Toyotin Yaris, ki ima po vzoru drugih modelov iz te hiše kombinacijo bencinskega in električnega motorja.
Ob vsem tem naj bi bil ženevski avtomobilski salon zanimiv tudi zaradi udeležbe slovenskega znanja in tehnologije, ki jo znajo nekatera podjetja za dober denar prodajati znanim svetovnim avtomobilskim imenom. Na primer, koncern Hidria ima svoje visoko tehnološke dele v kar 23 avtomobilih, nič manj pa ni pomemben dosežek Iskre Avtoelektrike, ki je razvila in izdeluje električni motor za novo Renaultovo mikro vozilo Twizzy.