S prihodom nove generacije Renaulta Twinga so morali v novomeškem Revozu prilagoditi proizvodni proces.

Novi izzivi za nove čase

V novomeškem Revozu so s prihodom prenovljenega Renaulta Twinga reorganizirali proizvodnjo in optimizirali logistiko.

V Revozu so lani izdelali 174.127 avtomobilov, največ Twingov (141.739), sledila sta Clio Storia (26.773) in Wind (5.615). Letos pričakujejo dokaj negotove razmere na evropskem trgu, ki bi utegnil še upasti, zato bodo tudi proizvodne količine predvidoma blizu lanskim ali celo nekoliko nižje. Delež slovenskih dobaviteljev za prenovljeni Twingo je podoben kot pri prejšnji različici (okoli 20 odstotkov). Med večjimi dobavitelji sestavnih delov so podjetja TPV Johnson Control's, Arsed, Cimos, Arex, LiV, Sep, Tomplast, Ahil Plastika, Treves, Tomplast in drugi.

V novomeškem Revozu, ki je edina slovenska avtomobilska tovarna, ta čas izdelujejo kar tri Renaultove avtomobile hkrati, česar v dolgoletni zgodovini tovarne še ni bilo. Montažno linijo v največji meri zaseda Twingo, na drugem mestu je odhajajoči Renault Clio Storia, občasno se mednju vrine tudi manjša serija kupejevsko kabrioletskega Winda. S prihodom prenovljenega Twinga, čigar poskusno proizvodnjo so zagnali konec lanskega leta, so morali precej prilagoditi proizvodni proces, saj je malček v osveženi podobi precej zahtevnejši, zlasti, ker si ga kupci lahko opremijo in prilagodijo po svojih željah.

 

 

Številne spremembe v proizvodnji

V oddelku, kjer izdelujejo pločevinaste dele za sestavo karoserije, so morali izdelati nova orodja in pripomočke za zadnji del Twinga. Karoserijo je bilo treba prilagoditi novi maski hladilnika in žarometom ter zadnjim lučem. Orodja so bila izdelana v romunski Dacii, Revozovi strokovnjaki pa so sodelovali pri razvoju od začetne faze do uvedbe v proizvodnjo. V lakirnici so uvedli dva popolnoma nova barvna odtenka, v montaži pa je bil velik poseg v organizacijo oskrbe nekaterih sestavnih delov. Vzrok temu je velika različnost zunanjih in notranjih elementov, kot so okrasne letve, bočne letve, difuorji zraka in obloge v notranjem delu. Ker je prostor ob montažni liniji omejen, so bili prisiljeni organizirati pripravo delov zunaj montažne linije posameznih avtomobilov. Montažna linija je dolžinsko popolnoma enaka kot doslej.

 

 

Proizvodni čas se skrajšuje

Tako kot za vse nove modele je tudi za prenovljeni Twingo prvi del izobraževanja potekal v Renaultovem Technocentru v Franciji. Pozornost je usmerjena k delu z maketami, pri katerem so sodelovali vodje oddelkov iz Revoza. Ti so nato poskrbeli za izobraževanje sodelavcev v svojih skupinah v tovarni, sprva tudi na maketah, nato pa na avtomobilih predproizvodnje. Sčasoma so s tem v Revozu začeli dvigovati proizvodne količine, kar je omogočilo nadaljnje dinamično izobraževanje na proizvodni liniji. Proces uvajanja novega modela je precej dolg. Približno tri mesece poteka izobraževanje na montažni liniji. Zaradi zahtevnejše proizvodnje in večjega števila kosov dodatne opreme se čas izdelave pri prenovljenem Twingu ni podaljšal. Kot pravi direktor proizvodnje v Revozu Albin Kužnik, se čas celo skrajšuje, saj je to nujno zaradi ohranjanja konkurenčnosti. Pomembna je predvsem organizacija pretokov in operacij na delovnem mestu. Za celotno izdelavo Twinga potrebujejo približno 12 ur; v času, ko so še izdelovali Renault 4, so za en avtomobil potrebovali celih 24 ur. Časi za izdelavo posameznih modelov se sicer nekoliko razlikujejo, Clio Storia s petimi vrati je zaradi večjega števila delovnih mest nekoliko zahtevnejši, čeprav je čas enega cikla (operacije na enem delovnem mestu) enak in znaša minuto in 42 sekund. Najdlje je na proizvodni liniji Wind, saj je sestava pretežno ročna, medtem ko je za Clia Storio in Twinga v precejšnji meri robotizirana.

 

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / četrtek, 7. december 2017 / 21:37

Prehrana po TKM (XIII. del)

Se pozimi kaj rekreirate? Da, seveda. Kako pa? Drsate na bližnjem zamrznjenem jezeru? Greste na sprehod po sveže zapadlem snegu in uživate v škripanju snega pod nogami? Kaj vam še prija? Sedite kda...

Objavljeno na isti dan


Kranj / petek, 14. december 2007 / 07:00

Mlaka hoče na svoje

Na kranjski občini so potrdili, da naj bi mestni svet pobudi obravnaval na eni od prihodnjih sej. Mlaka bi šla uradno lahko na svoje, če bodo izpolnjeni pogoji, leta 2010.

Zanimivosti / petek, 14. december 2007 / 07:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

»Najljubša mi je tura v dolino Voje. To pa zato, ker je prekrasna v vseh letnih časih,« pravi Ivanka Vrbek, domačinka iz Okroglega. Z možem se vsak dan, ne glede na vreme, odprav...

Gospodarstvo / petek, 14. december 2007 / 07:00

Visoka gospodarska rast se nadaljuje

Po podatkih statističnega urada je bila realna rast bruto domačega proizvoda v tretjem četrtletju na medletni ravni 6,3 odstotka.

Gospodarstvo / petek, 14. december 2007 / 07:00

Dobiček naj se bolj razbremeni

Ljubljana - Medtem ko že drugi mesec potekajo intenzivna pogajanja med delodajalci in sindikati o povečanju plač, sta obe strani enotni, da predlagani zakon o finančni soudeležbi...

Škofja Loka / petek, 14. december 2007 / 07:00

Predvolilna zabava Dušana Krajnika

Godešič – V nedeljo bodo na treh voliščih potekale ponovne volitve za župana Škofje Loke. Volilci bodo odločali med sedanjim županom Igorjem Drakslerjem in Dušanom Krajnikom. Naj...