S prihodom nove generacije Renaulta Twinga so morali v novomeškem Revozu prilagoditi proizvodni proces.

Novi izzivi za nove čase

V novomeškem Revozu so s prihodom prenovljenega Renaulta Twinga reorganizirali proizvodnjo in optimizirali logistiko.

V Revozu so lani izdelali 174.127 avtomobilov, največ Twingov (141.739), sledila sta Clio Storia (26.773) in Wind (5.615). Letos pričakujejo dokaj negotove razmere na evropskem trgu, ki bi utegnil še upasti, zato bodo tudi proizvodne količine predvidoma blizu lanskim ali celo nekoliko nižje. Delež slovenskih dobaviteljev za prenovljeni Twingo je podoben kot pri prejšnji različici (okoli 20 odstotkov). Med večjimi dobavitelji sestavnih delov so podjetja TPV Johnson Control's, Arsed, Cimos, Arex, LiV, Sep, Tomplast, Ahil Plastika, Treves, Tomplast in drugi.

V novomeškem Revozu, ki je edina slovenska avtomobilska tovarna, ta čas izdelujejo kar tri Renaultove avtomobile hkrati, česar v dolgoletni zgodovini tovarne še ni bilo. Montažno linijo v največji meri zaseda Twingo, na drugem mestu je odhajajoči Renault Clio Storia, občasno se mednju vrine tudi manjša serija kupejevsko kabrioletskega Winda. S prihodom prenovljenega Twinga, čigar poskusno proizvodnjo so zagnali konec lanskega leta, so morali precej prilagoditi proizvodni proces, saj je malček v osveženi podobi precej zahtevnejši, zlasti, ker si ga kupci lahko opremijo in prilagodijo po svojih željah.

 

 

Številne spremembe v proizvodnji

V oddelku, kjer izdelujejo pločevinaste dele za sestavo karoserije, so morali izdelati nova orodja in pripomočke za zadnji del Twinga. Karoserijo je bilo treba prilagoditi novi maski hladilnika in žarometom ter zadnjim lučem. Orodja so bila izdelana v romunski Dacii, Revozovi strokovnjaki pa so sodelovali pri razvoju od začetne faze do uvedbe v proizvodnjo. V lakirnici so uvedli dva popolnoma nova barvna odtenka, v montaži pa je bil velik poseg v organizacijo oskrbe nekaterih sestavnih delov. Vzrok temu je velika različnost zunanjih in notranjih elementov, kot so okrasne letve, bočne letve, difuorji zraka in obloge v notranjem delu. Ker je prostor ob montažni liniji omejen, so bili prisiljeni organizirati pripravo delov zunaj montažne linije posameznih avtomobilov. Montažna linija je dolžinsko popolnoma enaka kot doslej.

 

 

Proizvodni čas se skrajšuje

Tako kot za vse nove modele je tudi za prenovljeni Twingo prvi del izobraževanja potekal v Renaultovem Technocentru v Franciji. Pozornost je usmerjena k delu z maketami, pri katerem so sodelovali vodje oddelkov iz Revoza. Ti so nato poskrbeli za izobraževanje sodelavcev v svojih skupinah v tovarni, sprva tudi na maketah, nato pa na avtomobilih predproizvodnje. Sčasoma so s tem v Revozu začeli dvigovati proizvodne količine, kar je omogočilo nadaljnje dinamično izobraževanje na proizvodni liniji. Proces uvajanja novega modela je precej dolg. Približno tri mesece poteka izobraževanje na montažni liniji. Zaradi zahtevnejše proizvodnje in večjega števila kosov dodatne opreme se čas izdelave pri prenovljenem Twingu ni podaljšal. Kot pravi direktor proizvodnje v Revozu Albin Kužnik, se čas celo skrajšuje, saj je to nujno zaradi ohranjanja konkurenčnosti. Pomembna je predvsem organizacija pretokov in operacij na delovnem mestu. Za celotno izdelavo Twinga potrebujejo približno 12 ur; v času, ko so še izdelovali Renault 4, so za en avtomobil potrebovali celih 24 ur. Časi za izdelavo posameznih modelov se sicer nekoliko razlikujejo, Clio Storia s petimi vrati je zaradi večjega števila delovnih mest nekoliko zahtevnejši, čeprav je čas enega cikla (operacije na enem delovnem mestu) enak in znaša minuto in 42 sekund. Najdlje je na proizvodni liniji Wind, saj je sestava pretežno ročna, medtem ko je za Clia Storio in Twinga v precejšnji meri robotizirana.

 

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Medvode / petek, 13. julij 2018 / 06:00

Sotočje, št. 7

Sotočje, 13. julij 2018, št. 7

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / torek, 28. maj 2013 / 07:00

Upajo na zaposlitev

Maturante, ki so se prejšnji petek veselili na ulicah ob plesanju četvorke, v prihod­njih dneh čaka precej resnejše delo, in sicer matura oziroma zrelostni izpit, kot ji pravijo. Obenem pa že kujejo n...

Splošno / torek, 28. maj 2013 / 07:00

Bolj kot rezultati me zanima vzgoja mladih

Miroslav Matijaševič, podpredsednik kluba in je hkrati zadolžen za mlade selekcije nogometašev.

Rekreacija / torek, 28. maj 2013 / 07:00

Najboljši navijači na Teku štirih mostov

Eno od večjih presenečenj lanskega Teka štirih mostov je bilo izjemno število gledalcev in navijačev ob celotni trasi teka.

Rekreacija / torek, 28. maj 2013 / 07:00

Velika nagrada Komende

Zdaj že tradicionalna majska kolesarska dirka v Komendi je tudi letos privabila vse najboljše amaterske kolesarje kot tudi najmlajše slovenske upe.

Kultura / torek, 28. maj 2013 / 07:00

V spomin: Franc Jenko – Podhomski (1939–2013)

Dragi prijatelj France!