S prihodom nove generacije Renaulta Twinga so morali v novomeškem Revozu prilagoditi proizvodni proces.

Novi izzivi za nove čase

V novomeškem Revozu so s prihodom prenovljenega Renaulta Twinga reorganizirali proizvodnjo in optimizirali logistiko.

V Revozu so lani izdelali 174.127 avtomobilov, največ Twingov (141.739), sledila sta Clio Storia (26.773) in Wind (5.615). Letos pričakujejo dokaj negotove razmere na evropskem trgu, ki bi utegnil še upasti, zato bodo tudi proizvodne količine predvidoma blizu lanskim ali celo nekoliko nižje. Delež slovenskih dobaviteljev za prenovljeni Twingo je podoben kot pri prejšnji različici (okoli 20 odstotkov). Med večjimi dobavitelji sestavnih delov so podjetja TPV Johnson Control's, Arsed, Cimos, Arex, LiV, Sep, Tomplast, Ahil Plastika, Treves, Tomplast in drugi.

V novomeškem Revozu, ki je edina slovenska avtomobilska tovarna, ta čas izdelujejo kar tri Renaultove avtomobile hkrati, česar v dolgoletni zgodovini tovarne še ni bilo. Montažno linijo v največji meri zaseda Twingo, na drugem mestu je odhajajoči Renault Clio Storia, občasno se mednju vrine tudi manjša serija kupejevsko kabrioletskega Winda. S prihodom prenovljenega Twinga, čigar poskusno proizvodnjo so zagnali konec lanskega leta, so morali precej prilagoditi proizvodni proces, saj je malček v osveženi podobi precej zahtevnejši, zlasti, ker si ga kupci lahko opremijo in prilagodijo po svojih željah.

 

 

Številne spremembe v proizvodnji

V oddelku, kjer izdelujejo pločevinaste dele za sestavo karoserije, so morali izdelati nova orodja in pripomočke za zadnji del Twinga. Karoserijo je bilo treba prilagoditi novi maski hladilnika in žarometom ter zadnjim lučem. Orodja so bila izdelana v romunski Dacii, Revozovi strokovnjaki pa so sodelovali pri razvoju od začetne faze do uvedbe v proizvodnjo. V lakirnici so uvedli dva popolnoma nova barvna odtenka, v montaži pa je bil velik poseg v organizacijo oskrbe nekaterih sestavnih delov. Vzrok temu je velika različnost zunanjih in notranjih elementov, kot so okrasne letve, bočne letve, difuorji zraka in obloge v notranjem delu. Ker je prostor ob montažni liniji omejen, so bili prisiljeni organizirati pripravo delov zunaj montažne linije posameznih avtomobilov. Montažna linija je dolžinsko popolnoma enaka kot doslej.

 

 

Proizvodni čas se skrajšuje

Tako kot za vse nove modele je tudi za prenovljeni Twingo prvi del izobraževanja potekal v Renaultovem Technocentru v Franciji. Pozornost je usmerjena k delu z maketami, pri katerem so sodelovali vodje oddelkov iz Revoza. Ti so nato poskrbeli za izobraževanje sodelavcev v svojih skupinah v tovarni, sprva tudi na maketah, nato pa na avtomobilih predproizvodnje. Sčasoma so s tem v Revozu začeli dvigovati proizvodne količine, kar je omogočilo nadaljnje dinamično izobraževanje na proizvodni liniji. Proces uvajanja novega modela je precej dolg. Približno tri mesece poteka izobraževanje na montažni liniji. Zaradi zahtevnejše proizvodnje in večjega števila kosov dodatne opreme se čas izdelave pri prenovljenem Twingu ni podaljšal. Kot pravi direktor proizvodnje v Revozu Albin Kužnik, se čas celo skrajšuje, saj je to nujno zaradi ohranjanja konkurenčnosti. Pomembna je predvsem organizacija pretokov in operacij na delovnem mestu. Za celotno izdelavo Twinga potrebujejo približno 12 ur; v času, ko so še izdelovali Renault 4, so za en avtomobil potrebovali celih 24 ur. Časi za izdelavo posameznih modelov se sicer nekoliko razlikujejo, Clio Storia s petimi vrati je zaradi večjega števila delovnih mest nekoliko zahtevnejši, čeprav je čas enega cikla (operacije na enem delovnem mestu) enak in znaša minuto in 42 sekund. Najdlje je na proizvodni liniji Wind, saj je sestava pretežno ročna, medtem ko je za Clia Storio in Twinga v precejšnji meri robotizirana.

 

   

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Naklo / torek, 26. december 2017 / 16:18

O nadzorih poročala kar občinska uprava

Naklo – Občinski svetniki so se na decembrski seji seznanili s poročilom nadzornega odbora (NO), ki je letos dokončal štiri nadzore. Nadzorniki niso ugotovili nepravilnosti in so zato vsem štirim p...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / nedelja, 22. marec 2020 / 21:56

V Sloveniji 414 potrjenih primerov

Minister za zdravje Tomaž Gantar je potrdil drugo smrtno žrtev, a je obenem poudaril, da bi zaradi spremljajočih obolenj do tega prišlo tudi brez okužbe s covidom-19. V upravnih enotah Kranj, Škofja L...

GG Plus / nedelja, 22. marec 2020 / 21:17

Matija Pirc, prvi učitelj v Idriji

V Kropi se je 21. marca 1875 rodil profesor, zgodovinar in geograf Matija Pirc. Ob koncu vojne leta 1918 je bil komisar mariborskega muzeja. Preprečil je odtujitev muzejskih eksponatov. S pisanjem...

Škofja Loka / nedelja, 22. marec 2020 / 21:13

Pomladna čistilna akcija prestavljena

Škofja Loka – Spomladanska akcija čiščenja in urejanja okolice v Škofji Loki, ki je bila predvidena v soboto, 28. marca, je zaradi izrednih razmer prestavljena, sporočajo s škofjeloške občine. Nov...

Gorenjska / nedelja, 22. marec 2020 / 19:13

Če ni nujno, le še na spletu

Življenje se je zaradi koronavirusa skorajda povsem ustavilo. Kaj pa, če se nam pokvari kurilna peč ali avto, poteče veljavnost dokumenta ali če moramo podaljšati zavarovanje?

Kronika / nedelja, 22. marec 2020 / 19:11

Pri delu z žago si je poškodoval roko

Kamnik – V začetku tedna so policisti obravnavali nesrečo pri delu v podjetju na območju Kamnika. Kot so ugotovili, si je 56-letni delavec pri delu v proizvodnji v podjetju Menina v Šmarci s krožno...