Šale z varnostjo ni več
Konzorcij Euro NCAP bo še zaostril varnostna merila za avtomobile.
Merljivi rezultati varnosti so za avtomobilske proizvajalce ena največjih spodbud, da razvijajo nove tehnologije in sisteme za boljšo zaščito voznikov in potnikov. V Evropi in dobršnem delu sveta so sinonim za varnost avtomobilov zvezdice in točke, ki jih dosežejo na evropskem varnostnem programu Euro NCAP, ki je lani opravil preizkusna trčenja 53 novih modelov, med njimi so bili prvič tudi serijski električni avtomobili.
Med preizkušenimi avtomobili jih je enajst doseglo štiri zvezdice, eden pa je bil ocenjen še z zvezdico manj, kar zagotovo ni zadovoljiv rezultat.
Pri električnih avtomobilih je konzorcij preizkušal enake varnostne lastnosti in elemente kot pri avtomobilih z običajnim pogonom, posebna pozornost pa je bila namenjena stanju baterij po trčenju. Konzorcij Euro NCAP pri preizkusnih trčenjih uporablja procedure na osnovi priporočil Evropskega komiteja za eksperimentalna vozila (EEVC), vendar s še dodatno zaostrenimi kriteriji. Gre za štiri različne preizkuse in sicer čelno trčenje v oviro s hitrostjo 64 kilometrov na uro (priporočilo EEVC 56 kilometrov na uro), bočno trčenje s hitrostjo 50 kilometrov na uro, bočni trk v drog s hitrostjo 29 kilometrov na uro in preizkus trčenja v pešce s hitrostjo 40 kilometrov na uro. Po mnenju konzorcija ti preizkusi simulirajo pomemben delež prometnih nesreč in proizvajalcem posredujejo zadostne napotke za izboljšanje varnostnih elementov. Preverjanje poškodb potnikov izvajajo s preizkusnimi lutkami, stopnje poškodb pa določajo s pomočjo posebnih instrumentov, vgrajenih vanje. V zadnjem času Euro NCAP preizkuša tudi varnost otrok v avtomobilskih sedežih, pred letom dni so bili zato uvedeni novi standardi in ločeno ocenjevanje. Preizkus poteka z otroškimi varnostnimi sedeži, ki jih predlagajo avtomobilski proizvajalci, žal pa dosedanje ugotovitve kažejo, da bo temu področju treba v prihodnje posvetiti več pozornosti, saj varnost najmlajših potnikov še zdaleč ni zadovoljiva.
Letos bo konzorcij zaostril merila za zaščito pešcev pri trčenju z avtomobili in sicer tako, da bodo spodnji prag s 40 dvignili na 60-odstotno zaščito. Po mnenju konzorcija so namreč nekateri proizvajalci že dokazali, da lahko naredijo tako varne avtomobile, za ostale pa bo zaostritev meril dodatna spodbuda.